• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

EHBO ben jij voorbereid?

M’n EHBO vaardigheden heb ik inmiddels een aardige boost gegeven!

Ik heb ook dit bijgekocht:
Trauma schaar,
Swat t tourniquet
Israeli bandage 6 inch
Gecomprimeerd gaas
2 reanimatie setjes met handschoenen en blaas masker

Eigenlijk wil ik een handig zak formaat EHBO setje creëren. Hiervoor zoek ik nog een handige pouch, Helikon Tex heeft de pocket med en de flat fold med kit.

Heeft een van jullie een suggestie voor een handige zak formaat pouch of aanbevelingen voor m’n EHBO set?

Bekijk bijlage 31064

Misschien is nu de tijd aangebroken om de ideale 3D-printer te kopen:thumbup: om zelf passen de bakjes te maken waar mee de spulletjes goed zijn beschermt tegen weer, wind en druk.
Als je dan je vrouw belooft een ideale bakje te maken voor haar kleine spulletjes dan mag je het vast wel kopen.:lol:

Eigenlijk wil ik een handig zak formaat EHBO setje creëren. Hiervoor zoek ik nog een handige pouch, Helikon Tex heeft de pocket med en de flat fold med kit.

Heeft een van jullie een suggestie voor een handige zak formaat pouch of aanbevelingen voor m’n EHBO set?
@Prepfarmer , een EHBO pouch is "altijd te klein" (zelfs als het een EHBO rugzak is😇), dus ideaal is zoiets eigenlijk nooit🤣

Maar een tasje dat je uit kunt klappen, dat vind ik zelf het mooist. En dan wel zo, dat je al het belangrijke direct voor het grijpen hebt, terwijl het toch vrij blijft van de ondergrond.

Een tijd geleden kocht ik zoiets als dit via AliExpress. Het is een "Molle" type tasje, en dat is eigenlijk altijd wel stevig en duurzaam. Voor mij past het hoognodige erin, maar bekijk de afmetingen kritisch en kijk er eventueel eens verder want andere uitvoeringen en afmetingen heeft Ali ook.

https://a.aliexpress.com/_EJN3OQu
1000156413.png

En het klinkt dan misschien wat simpel, maar ik vind een eenvoudig EHBO tasje van de supermarkt, zo een "die in de hand past", (iets aangevuld) eigenlijk al mooi voor het kleinere werk. En dan zo'n Molle tasje ernaast voor snelverband/trauma verband en wat volumineuzer spul, zoals bijvoorbeeld...

Tip: voor beademing is een beademingsmaskertje zoals deze wel beter dan een "safe kiss".
https://a.aliexpress.com/_EIFBqr6
1000156414.png

En een tube cyanoacrylaatlijm (secondelijm), heb ik altijd in het setje. Je kunt dan sowieso van alles (weer😉) aan elkaar lijmen, maar in nood sluit het ook een snijwond. Niet in de wond zelf aanbrengen natuurlijk, maar op de huid zelf werkt het als een krammetje.

En een tube cyanoacrylaatlijm (secondelijm), heb ik altijd in het setje. Je kunt dan sowieso van alles (weer😉) aan elkaar lijmen, maar in nood sluit het ook een snijwond. Niet in de wond zelf aanbrengen natuurlijk, maar op de huid zelf werkt het als een krammetje.

Dit valt onder de tips als er gaan arts of dergelijk beschikbaar is, en er geen andere oplossing beschikbaar is.

Ja klop beste @RockyFlats ik heb het ook verschillende keren gedaan het prikt even en dan, is de schone snijwond gesloten, wel goed in de gaten houden, gaat het ontsteken dan moet je er wat vanaf schrapen en met jodium compress behandelen.

Er zijn ook pleistertjes de uitsteken werken om een snijwond bij elkaar te houden om het vervolgens met een verbandje af te dekken.

Ook gebruik ik de lijm nog wel eens met een ingescheurde nagel, en vijl het dan later wat, zodat het mooi is afgewerkt, bij een nagel die er niet goed aan toe is kan een thee zakje gebruikt worden om de nagelbreuk te versterken.

@RockyFlats dat klopt, mijn doel is alleen levensverlengend (in worst case) handelen tot de ambulance er is.

Het idee van de kleine pouch is ontstaan omdat ik het graag dagelijks waar reëel wil meeslepen in m’n broekzak of motor jas.

In m’n dagelijkse rugzak heb ik al een fijne kit zitten.

Bedankt voor je Ali tip, daar ga ik even snuffelen!

@RockyFlats dat klopt, mijn doel is alleen levensverlengend (in worst case) handelen tot de ambulance er is.

Het idee van de kleine pouch is ontstaan omdat ik het graag dagelijks waar reëel wil meeslepen in m’n broekzak of motor jas.

In m’n dagelijkse rugzak heb ik al een fijne kit zitten.

Bedankt voor je Ali tip, daar ga ik even snuffelen!

Tja, EHBO... Een kleine pouch met levensreddend spul is niet gek, om echt altijd mee te hebben. Dan mag je aspirine niet vergeten @Prepfarmer . Ik heb een klein buisje aan mijn sleutelbos met een 500 mg tabletje. Een halve daarvan (250 mg) kan bij verdenking van een herseninfarct al het verschil maken tussen herstel of blijvend functieverlies of ...erger. Een half tablet stop ik subiet onder de tong van iemand die bij kennis is maar functieverlies vertoont (verlammingsverschijnselen, scheef gezicht e.d.). Als ik mij niet vergis dan wordt een directe lage dosis van circa 250-350 mg aanbevolen, maar hier is het toedienen m.i. belangrijker dan de exacte dosering. Het gaat dan nog steeds maar om een aspirientje, maar evengoed om een belangrijk bloedverdunnend effect. Er zijn wel contra-indicaties (hersenbloeding), maar die zijn zeldzamer dan de kans dat het in zo'n geval functie- of levensreddend is (herseninfarct).
Dit is natuurlijk geen medisch advies, maar eerder een aanmoediging: bestudeer e.e.a ook even zelf online en oordeel zelf.

Ik heb in het buisje ook wat paracetamol. Zelf gebruik ik dat spul nauwelijks, maar een ander ermee kunnen helpen is ook niet slecht. Op een klein briefje erbij staat duidelijk wat wat is, en ook de reden en dosering voor de aspirine.

Tja, EHBO... Een kleine pouch met levensreddend spul is niet gek, om echt altijd mee te hebben. Dan mag je aspirine niet vergeten @Prepfarmer . Ik heb een klein buisje aan mijn sleutelbos met een 500 mg tabletje. Een halve daarvan (250 mg) kan bij verdenking van een herseninfarct al het verschil maken tussen herstel of blijvend functieverlies of ...erger. Een half tablet stop ik subiet onder de tong van iemand die bij kennis is maar functieverlies vertoont (verlammingsverschijnselen, scheef gezicht e.d.). Als ik mij niet vergis dan wordt een directe lage dosis van circa 250-350 mg aanbevolen, maar hier is het toedienen m.i. belangrijker dan de exacte dosering. Het gaat dan nog steeds maar om een aspirientje, maar evengoed om een belangrijk bloedverdunnend effect. Er zijn wel contra-indicaties (hersenbloeding), maar die zijn zeldzamer dan de kans dat het in zo'n geval functie- of levensreddend is (herseninfarct).
Dit is natuurlijk geen medisch advies, maar eerder een aanmoediging: bestudeer e.e.a ook even zelf online en oordeel zelf.

Ik heb in het buisje ook wat paracetamol. Zelf gebruik ik dat spul nauwelijks, maar een ander ermee kunnen helpen is ook niet slecht. Op een klein briefje erbij staat duidelijk wat wat is, en ook de reden en dosering voor de aspirine.

Ik heb exact het zelfde aan m’n sleutel bos!

Ik heb er destijds een Aspod voor gekocht. Een simpele sleutelhanger waar je twee pillen Aspirine in kan bewaren voor geval van een infarct.
https://aspod.co.uk/
Mooi @TheQuickFox , en goed van jou!
ik wist nog niet van het bestaan van die "aspod". Mooi is ook, dat de dosis van 300 mg die zij hanteren ook naadloos past in de 250-350 mg die ik eerder noemde.

Het komt ook meer aan op het toedienen van een significante dosis, en of dat nu 250, 300 of 350 mg aspirine is, dat is minder relevant.

Kleine lijven dan eerder aan de onderkant en grotere aan de bovenkant ervan denk ik, maar hoofdzaak is: erin met dat spul!
1000156916.png

Terug
Bovenaan