• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ellendige cv

petroman

SHTF Expert
Kan ik heel wat flessen spiritus/bio-ethanol/petroleum van halen.

Ik snap je redenatie maar als je in een huurhuis woont, wat ik uit het verhaal van je vader opmaak, dan zit je vast aan regels van de verhuurder. Koken of het gebruik van spiritus, petroleum etc. in meer dan normaal gebruik kan wel een een conflict opleveren met je verzekering of huurvoorwaarden.
Niet iedere verhuurder ziet de logica er in en vind het gebruik van brandbare vloeistoffen niet ok.
 

Lai

Prepper goeroe
@petroman ik heb overleg gehad met verhuurder voor ik ooit begon met koken en verwarmen op spiritus. Ze halen hun schouders op met mededeling doe maar. En er staat niks over in in het huurcontract. Alternatieve kook en verwarmingsmethodes mogen mits het geen brandgevaar oplevert. Anders zou je ook niet mogen fonduen, gourmetten, steengrillen of frituren.

En wat valt bij jou onder normaal gebruik? Voor koken gebruik ik 1 liter per week, straks (ergens in/eind oktober) met verwarmen 1 á 2 liter per dag voor de meest gebruikte ruimte. (achterkamertje en keuken)
 
Bovenaan