• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Epoxy Kneedpasta

J

J.J

Gast
Een onmisbaar product in je BOB,
De mogelijkheden zijn Legio.
Handvat van je mes is kapot.
Het borgen van een moer.
Iets vast zetten.
Tandenstokers. ((Ook voor grote spleetjes));)

Nieuwe dop voor op de deksel van je koekenpan. (Hitte bestendig)

Je eigen veters maken van "para koord" met stevige insteek uiteinden.

Ja de mogelijkheden zijn gaan zo ver je vindingrijkheid gaat.

Mhg,
J.J
 

Wafels

Diehard Prepper
@J.J. dit spul is zeker handig en je kan het inderdaad voor veel dingen gebruiken (reperaties , inbouwen van kleine
elektronische schakelingen etc (Je ziet het ook in '' surf shops'' voor noodreperaties van surf planken ,
enkel daar is het meestal wel duurder )
Een eenvoudig en goedkoop alternatief is zelf maken met siliconen pasta en maismeel (1:1)
Wellicht dat deze epoxy kneedpasta iets beter is maar de geimproviseerde versie
is wel veel goedkoper en makkelijker voor handen
( http://www.instructables.com/id/Home-Made-Sugru/?ALLSTEPS
http://mambohead.com/wp-content/uploads/2011/08/How-To-Make-Your-Own-Sugru-Substitute.pdf
http://makelehighvalley.com/wiki/Homemade_Sugru_Substitute
)
gr will
 
J

J.J

Gast
Heb je daar een link een foto van hoe ziet het er uit of hoe zit het verpakt enzovoort.

Hoi Flos,

Je kan het voor weinig geld bij de ALDI kopen, doe je voordeel er mee, het kan je veel geld schelen als je er mee iets waardevols mee kan fiksen, ook in nood kan je er veel aan hebben.
Heb je een bijl waar wat ruimte op zit, maak het goed schoon, het hout met een freesje wat bewerken zo als bwvs een tandarts het zou doen om een vulling goed vast te zetten, en dan de kneedbare epoxy er goed tussen persen en afwerken met goede beschermende lak, dan heb je kans dat een reparatie voor het leven te hebben gedaan.

Haha je moest eens weten wat ik aan tandarts spullen heb freesjes, boortjes, polijst spullen en pasta, goede maatjes met onze tandarts, dus heb je een gaatje geen probleem ik maak het zo groter.:lol::thumbsup:

Mhg,
J.J
 

Wafels

Diehard Prepper
@J.J Vraagje over dit epoxy kneedpasta , ik zag dat het bij de Aldi inderdaad spotgoedkoop is, dat ik er een
vraagteken bij zet wat voor kwaliteit het is (of aan de datum ) want normaliter is dit pul veel duurder
(plm 10 tot 15 euro) Heb jij ervaring met dit spul van de Aldi ???
gr will
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm dat is een goede Will,

Nee geen ervaring met dit product van de ALDI, het koste nog geen "drie Euro", de moeite waard het te proberen, er staat alleen een productie datum op 9-2015.
Er ligt nu een merk epoxy kneedpasta, nog niet gekeken wat die kost???
Ik zal kijken of het hier nog in de winkel ligt.

Heb jij ervaringen met de duurdere Epoxy, wat heb je er zoal mee gedaan???
En wat voor mogelijkheden zie je in het product??
 

Wafels

Diehard Prepper
@J.J ikzelf heb er geen ervaring mee,maar mijn zoon heeft er zijn oude surfboard mee gerepareerd .
Er was een scheurtje in gekomen en hij heeft dat weer dicht gemaakt met deze epoxyhars (wel de
kneedhars gekocht bij een surfwinkel ) en van tijdelijke oplossing is het gewoon een definitieve oplossing
geworden en dat spul zit er nu al weer meer dan een jaar op.
Als toepassing , ik denk dat er genoeg zijn , bijvoorbeeld het inpakken van een een kleine elektroniche schakeling
het is sterk en waterdicht en je kan het vormen zoal je wilt , maar ook een reparatie van bijvoorbeeld een mes heft
of er gewoon een ( mes )heft naar eigen idee van maken , iets afdichten of er een mal van maken
Je kan nel en simpel elke gewenste vorm maken ,allemaal erg handig voor een doehetzelver :p
. Zo iets is zeker de moeite waard om thuis , in je auto of in BOB te hebben .

Voor een in je BOB is een lucifer met daaraan/op een bolletje ''hotglue'' ook een handige aanvulling
als je de lucifer aansteekt smelt de lijm en kun je er iets mee lijmen (niet echt grote dingen ,maar
toch is het zeker handig om bij je te hebben ;) ) (of het staafje hotglue samen met een aansteker )

Het alternatief de siliconen pasta met mailsmeel heb ik nooit geprobeerd maar ook dit lijkt me
wel de moeite waard om eens uit te proberen .
gr will
 

Flos

SHTF Expert
Hoi Flos,

Je kan het voor weinig geld bij de ALDI kopen, doe je voordeel er mee, het kan je veel geld schelen als je er mee iets waardevols mee kan fiksen, ook in nood kan je er veel aan hebben.
Heb je een bijl waar wat ruimte op zit, maak het goed schoon, het hout met een freesje wat bewerken zo als bwvs een tandarts het zou doen om een vulling goed vast te zetten, en dan de kneedbare epoxy er goed tussen persen en afwerken met goede beschermende lak, dan heb je kans dat een reparatie voor het leven te hebben gedaan.

Haha je moest eens weten wat ik aan tandarts spullen heb freesjes, boortjes, polijst spullen en pasta, goede maatjes met onze tandarts, dus heb je een gaatje geen probleem ik maak het zo groter.:lol::thumbsup:

Mhg,
J.J

Dan zal ik eens grensoverschijdend moeten zijn en naar de aldi in nederland moeten gaan.
 
Bovenaan