• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Eten verwarmen op kaarsjes/waxinelic

Ik heb wel twee of drie aangebroken blikjes (omdat het te weinig is om het buffet een avond te verwarmen), maar volgens mij is het geen gel meer als het gedeeltelijk opgebrand is.

Maar jij denkt dat je met zo'n busje van de action ze gewoon bij kunt vullen?
https://www.action.com/nl-be/p/2517604/bio-ethanol/
Dat is inderdaad de bio-ethanol die ik bedoel @marzman . In het brandertje van mijn Chinese knalkoker brandt dat prima. Ik heb ik het verleden weleens geprobeerd om de ingedroogde gel van een luchtverfrisser weer met alcohol te verzadigen, en dat gaat langzaam maar lukte wel. Nu weet ik niet of het eenzelfde gel-matrix-materiaal is en of het niet smelt of deels verbrandt in jouw blikjes, maar het is wellicht een poging waard. Het heeft wel enige tijd nodig, en "baat het niet dan schaadt het niet" lijkt mij. Ik heb hier niet zo'n blikje, want anders had ik de proef op de som genomen.

Mocht het niet lukken dan zou je de blikjes met katoenen watten kunnen vullen en dan heb je nagenoeg hetzelfde effect. Het wordt ook in benzine-aanstekers zo gebruikt. Het watten houdt dan de brandstof vast, en zal zelf niet verbranden totdat dat nagenoeg geheel is verbruikt.
1000061450.png
Tegen zo'n €2 voor een blikje alcohol-gel van 200 ml, steek je bij hergebruik per blikje dus (€2 - (€2,99/5))=€1,40 weer in de eigen zak. Het begin van de rijkdom! En nog belangrijker: nooit meer zonder opgewarmde naaktslakken en egelbillen op een SHTF smulbuffet!😉

Terug
Bovenaan