• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Explosie Nord Stream 2 was dus een aanslag

PBear

Mankinds only hope
Er is blijkbaar heel wat tijd nodig om vast te stellen dat "bevriende" naties (VS en VK) vijandelijke actie tegen mede NAVO leden niet schuwen, als hen dat economisch voordeel oplevert. We zitten nog steeds in de ontkenningsfase.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Er is blijkbaar heel wat tijd nodig om vast te stellen dat "bevriende" naties (VS en VK) vijandelijke actie tegen mede NAVO leden niet schuwen, als hen dat economisch voordeel oplevert. We zitten nog steeds in de ontkenningsfase.

Haha, tja, @PBear, het berichtje "it is done" van Truss, direct na het ploffen van die leidingen, is velen ontgaan. Hoewel het hier op het forum met koeienletters werd gemeld, bij wijze van spreken. https://www.google.com/search?q=truss it is done&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-m
Liefde maakt velen kennelijk stekeblind, zelfs als het om een tamelijk megalomane massamoordenaar gaat.

De USA heeft m.i. jarenlang actief toegewerkt naar dit conflict, en flink olie op het vuur gegooid, omdat het ze "weer groot" kan maken. Quasi "samen vereend tegen de vijand", terwijl er toch echt geen vijand had hoeven zijn, of tenminste (naast de USA zelf) niet nog eentje erbij.

En nog steeds zouden de betrekkingen tussen de EU en Rusland behoorlijk kunnen worden hersteld. Nu de gaspijpen kapot zijn, hebben de USA en dader Engeland dat "risico" prima verkleind. En ons verder in de economische ellende gestort. Fijne vriendjes... die eigenlijk vijandjes zijn.

Lees dit artikel eens, waarin de mogelijke daders tegen elkaar worden afgewogen. En dat verscheen 14 dagen voordat Truss' enthousiaste berichtje bekend werd, dat de dader m.i. ontmaskerde (UK/USA).
https://www.cato.org/commentary/who-attacked-nord-stream-2#

Is het normaal dat Iemand (EU), die keer op keer pootje wordt gehaald en in de rug wordt gestoken, zich niet eens afvraagt of het niet anders kan?

Direct grote afstand nemen van de USA, op eigen benen gaan staan en een eigen EU zelfverdediging organiseren, zou van gezond verstand getuigen.

Evenals direct vredesbesprekingen aangaan en het conflict en bloedvergieten beëindigen. Zelensky wil dat nadrukkelijk niet, zo heeft hij laatst gemeld. Is er voor hem niet nog een plaatsje vrij in de EBU, vraag ik mij af?
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Normaal weet men binnen no-time de soort springstof die gebruikt is en en wie dat gebruikt. Dat het bom was, daar hoef je geen onderzoeker voor te zijn. Dat wist iedereen gelijk. Wie er achter zat is de grote vraag. Maar als het antwoord niet in hun plaatje past zullen we dat nooit weten.
 

phtvs

Sysop
Admin

PBear

Mankinds only hope

Zolang er geen harde bewijzen zijn dat dit clubje van 6 Oekrainers de schuldigen zijn, houd ik het er toch op dat de VS de hoofdschuldige van de sabotage van de Nordstream pijpleidingen zijn.

Het verhaal van die Oekrainers lijkt met typisch een "spin" van de CIA om de aandacht van de VS af te leiden.
Maar waar haalden die Oekrainers dan hun geavanceerde duikuitrusting vandaan en hoe komt het dat er juist voor de explosies een niet-Oekraiense helicopter rondcircelde, Biden al aankondigde dat Nordstream gestopt zou worden als Rusland Oekraïne zou binnenvallen en premier Truss een opgewekt berichtje naar de VS stuurde, minuten nadat de sabotage plaatsgevonden had dat "het gelukt" was?

Een beproefde methode die ook door Rusland wordt gebezigd om de aandacht af te leiden. Eerst alles ontkennen, dan een tijd lang zwijgen en vervolgens met allerlei wilde theoriën aandragen die de verdenking van Rusland naar een ander land verplaatsen.

Sorry, maar daar trap ik mooi niet in. 🖕
 

marzman

Diehard Prepper
Ik ben trouwens wel benieuwd of we de schade verhalen op diegene die dit aangericht hebben.

Wie moet de schade verhalen? Rusland? Op Oekraine? (als het allemaal waar is en niet een of ander dwaalspoor) Wordt een gevallettje verekenen met andere schades dan ;)
 

RockyFlats

Ruttaan

phtvs

Sysop
Admin
Als ik de dader zou zijn, en het toch echt benauwd zou krijgen, dan zou ik er ook alles aan doen om rookgordijnen op te werpen

Wanner dit uit de koker van de VS zou komen zou ik het ook niet vertrouwen. Maar dit is door Duitse journalisten ontdekt. Zegt natuurlijk ook niet alles maar toch...

De kans bestaat dat je je mening moet herzien;)
 

marzman

Diehard Prepper
Wanner dit uit de koker van de VS zou komen zou ik het ook niet vertrouwen. Maar dit is door Duitse journalisten ontdekt. Zegt natuurlijk ook niet alles maar toch...

De kans bestaat dat je je mening moet herzien;)

Meestal is een kip een kip en een Oekrainer een Oekrainer. Maar de VS zie ik nog wel in staat zo'n rookgordijn te maken. Die werken wel vaker met buitenlandse 'bedrijfjes'. Rusland zie ik er minder toe in staat een geloofwaardig rookgordijn te maken, dus die zijn wel meteen minder verdacht. Dus ik zal ook mijn mening moeten herzien waarschijnlijk dat Rusland het meest voor de hand lag als verdachte.
 

RockyFlats

Ruttaan
Wanner dit uit de koker van de VS zou komen zou ik het ook niet vertrouwen. Maar dit is door Duitse journalisten ontdekt. Zegt natuurlijk ook niet alles maar toch...

De kans bestaat dat je je mening moet herzien;)
@phtvs , ik probeer veel zaken te combineren, en het moment van onthullen, de plotselinge overtuigende bewijzen en het ene simpele bootje met wat duikers, waarin natuurlijk resten van explosieven werden gevonden, stinkt toch wel enorm, naar mijn bescheiden mening😆

Een paar uur voor de Duitse publicaties...
Screenshot_20230308-161218.png
 

martin

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Wanner dit uit de koker van de VS zou komen zou ik het ook niet vertrouwen. Maar dit is door Duitse journalisten ontdekt. Zegt natuurlijk ook niet alles maar toch...

Het lijkt me echt 100% uitgesloten dat Oekraïne de middelen zou hebben om dit voor elkaar te krijgen. Het lijkt me een stuk logischer dat Duitsland flink over de zeik is m.b.t. dit "offer" van enige miljarden euro's aan een investering in Northstream en dat ze een deal hebben gesloten met de amerikanen.
 

marzman

Diehard Prepper
Het lijkt me echt 100% uitgesloten dat Oekraïne de middelen zou hebben om dit voor elkaar te krijgen. Het lijkt me een stuk logischer dat Duitsland flink over de zeik is m.b.t. dit "offer" van enige miljarden euro's aan een investering in Northstream en dat ze een deal h ebben gesloten met de amerikanen.

Ik denk dat in Oekraine inmiddels veel mensen kennis genoeg hebben hoe je dingen stuk moet maken. Het land is al bijna tien jaar in oorlog.
 

phtvs

Sysop
Admin
Het lijkt me echt 100% uitgesloten dat Oekraïne de middelen zou hebben om dit voor elkaar te krijgen.

Van wat ik begrijp zijn het ex militairen en hebben ze de duikspullen en de boot gehuurd. Maar 500 kilo springstof stop je niet even in je rugzakje. Aan de andere kant is dat explosieven spul natuurlijk ruim voorhanden in Oekraïne. Het artikel rept overigens ook nog over een mogelijke false flag operatie door Rusland.
 

PBear

Mankinds only hope
Het lijkt me echt 100% uitgesloten dat Oekraïne de middelen zou hebben om dit voor elkaar te krijgen. Het lijkt me een stuk logischer dat Duitsland flink over de zeik is m.b.t. dit "offer" van enige miljarden euro's aan een investering in Northstream en dat ze een deal h ebben gesloten met de amerikanen.

Ik ben erg benieuwd naar welke compensatie de VS dan aan Duitsland zou geven. Het gaat niet alleen om enige miljarden aan Duits investeringsverlies, maar ook om extra miljarden aan gasimporten waar de VS de 3-4 voudige prijs voor rekent t.o.v. het Russische gas.

En ook de Nederlandse Gasunie die een half miljard moet afschrijven op hun investering in Nordstream 1.

Ligt het niet meer voor de hand, dat de VS contacten heeft cq geïnfiltreerd is in de Duitse nieuwsvoorziening, die dit waanzinverhaal voor waar probeert te verkopen en de Duitse regering bevreesd is voor (verdere) economische repercussies van de VS als die hierover internationaal stennis maakt?
 
Bovenaan