• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Extra (bijna gratis) ruimte

Rataplan

Mankinds only hope
Volgens mij deed petroman dat op donderdag jongstleden om 20:15


Indirect is dat: hoe vaak komen de buren klagen ?

precies en in mijn laatste stukje van vanochtend stel ik ook deze vragen @logan1202
Daarbij is de TS volgens mij zelf begonnen over dat deze een loods kon betrekken met de vraag of dat een goede optie zou zijn of toch thuis iets regelen.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Laat de topik starter dan ook eens een andwoordt geven op deze vraag. Hij vraagt om raad en nu gaan wij lopen bekvechten die deze raad mag geven?
 

Rataplan

Mankinds only hope
Laat de topik starter dan ook eens een andwoordt geven op deze vraag.

Helemaal mee eens.
Viel me ook op in het topic over jerrycans, daar is door dacht minstens 5 gevraagd waarom plastic niet zou voldoen voor de TS, zonder antwoord.
Misschien inmiddels wel, maar ben gestopt met volgen.
Maar goed ik ga nu wel beetje:off:

We wachten rustig op antwoord hier en hopen dat we onze medepreppers kunnen helpen door mee te denken:)
 

Alberto

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
@Alberto , Je geeft aan dat je regelmatig aan houtbewerking doet, hoe vaak is dat dan?
En is dit enkel voor jezelf /thuis?

Ja, zoals iemand anders al zei. Ik haal de machines buiten als ik ze nodig heb. Het zijn dus idd geen grote freesmachines en dergelijke, maar de 'betere' hobby-machines.
Ik heb daar eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Het is momenteel voor eigen gebruik dat ik dingen maak. Frequenter dan de thuisklusser, maar nog steeds hobbymatig

Het bier brouwen zou ik uiteraard niet in dezelfde ruimte doen.
Omdat ik momenteel meer wil brouwen gaat mijn voorkeur momenteel uit om de garage te gebruiken als brouw- en prepplaats in het algemeen en de houtbewerkingsmachines volledig gescheiden te houden hiervan.



Nee hoor, gebeurd steeds vaker heb ik het idee, iemand stelt een vraag en pas na 2 pagina's antwoorden merkt iemand op dat de vraagsteller zich niet meer gemeld heeft.
Bij deze dus. Ik had gisterenavond nog reactie gegeven op de opmerking van @Flos . Soms zijn er ook preppers die werken in het weekend ;)

"D) je bent niet alleen, krijg je vroeg of laat bonje thuis ? of te wel wat denkt moe er van ?
o ja E) zit er ook een kachel bij in begrepen ?"

Daar zit ook een bedenking natuurlijk. Nu is het allemaal goed en wel, maar wat als er regelmatig machines staan te draaien. De kinderen slapen er ook boven. Dus na 19u "klussen" is uit den boze.
Voor zover ik weet staat er geen kachel in de loods.
 

petroman

SHTF Expert
@Alberto,
Zeg je hoeft geen rekenschap af te leggen hoor :)
Mijn vragen waren meer een mindset (anderen noemen dat mindfuck) ; heb je daar ook aan gedacht. Ik hoef echt niet te weten of er echt een kachel staat.
Nu die er niet staat: heb je die nodig ??? > bepaald dat de besluitvorming ?

In het algemeen stort de goegemeente zich op het antwoorden geven zonder dat het probleem/dilemma van de vraagsteller echt bekend is.
 

Alberto

Senior Prepper
Ondertussen heb ik de garage volledig uitgemest en merk ik dat dit toch een mooie ruimte is om iets in te beginnen.
Zoals sommigen idd aangeven: geen verplaatsing, betere controle mogelijk, materiaal blijft thuis, ...

Het houtbewerken zal ik voorlopig toch buitenshuis houden om de overlast te vermijden. De garage ben ik nu aan het bekijken hoe ik deze kan inrichten om er te kunnen brouwen, wecken, kaas maken, enz zonder steeds al het materiaal te moeten uithalen en wegsteken.
 
Bovenaan