• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

fail - aangepast model schrade schf43

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
noch narcisme noch sarcasme.. als je zeurt omdat iemand anderen wil behoeden voor een onbetrouwbaar item en je zegt dingen van zoek het zelf maar uit en dat oplichters gewoon hun gang verder kunnen gaan...

Voor een deel waarschuw je. De rest zal de prepper/survivalmeneer/mevrouw zelf mogen uitpluizen.;) Ervaring is nu eenmaal alleen door te geven in kennis.
 

petroman

SHTF Expert
noch narcisme noch sarcasme.. als je zeurt omdat iemand anderen wil behoeden voor een onbetrouwbaar item en je zegt dingen van zoek het zelf maar uit en dat oplichters gewoon hun gang verder kunnen gaan...

Blijkbaar is lezen ook moeilijk voor je zonder al die emoties:
Waarschuwen voor een slecht product is één, meedoen aan de rest is iets anders in mijn wereld.

Dus ik ben niet tegen waarschuwen. De rest is voor jouw rekening.
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
@Carismo Point made. Mochten mensen op dit forum op zoek gaan naar dit specifieke mes, dan zijn ze naar mijn idee goed gewaarschuwd. Beetje mesfreak doet goed onderzoek. Bij slecht tot geen gemaakt huiswerk gaan de cijfers anders dalen.;)
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
hoop dat kerschaw iets kan doen.. condor en crkt zijn ook nog vrij prijzig.
 

Niels

Mankinds only hope
@Carismo , je raad het nooit wat mijn Schrade SCHF52 afgelopen weekend overkwam...
Zijn neus is afgebroken... bedroevend...
Op het moment heb ik meer vertrouwen in mijn moratje dan in de "zigeaamde oerdegelijke onverwoestbare" Schrade.
Ik hoop dat ik hem terug kan sturen naar de leverancier, en hoop ook dat ik voor het geld wat anders uit mag zoeken.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
@Carismo , je raad het nooit wat mijn Schrade SCHF52 afgelopen weekend overkwam...
Zijn neus is afgebroken... bedroevend...
Op het moment heb ik meer vertrouwen in mijn moratje dan in de "zigeaamde oerdegelijke onverwoestbare" Schrade.
Ik hoop dat ik hem terug kan sturen naar de leverancier, en hoop ook dat ik voor het geld wat anders uit mag zoeken.

Ik was ook een tijdje een Schrade fan, heb mijn mes pas geleden verkocht (ik hoop dat ie heel blijft), ik hou 't nu alleen nog bij Mora.
Ik hoop dat je een nieuwe mag uitzoeken, laat effe weten hoe het afloopt, toch fijn om te weten of je leverancier dit netjes (of niet) afhandelt.

Succes
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
De nieuwere gen mora Bushcraft en de mora pathfinder hebben ook al breuken vertoond... de mora garberg zit nog maar in zijn eerste gen dus afwachten of ze de volgende ook niet verkloten.

Ik heb de Kershaw Camp 10 deze is nu de 'goedkope chopper' echter de vermelde 35 dollar gaat al snel naar70- 80 euro import incl.
 

Niels

Mankinds only hope
@Carismo, ik ga nu voor een ander mes. Geen Schrale meer!
Heb je tips? Gewoon outdoor, robuust, maar moet wel houtsnippers goed kunnen snijden.
Geen hollow grind, liever Scandi nog.
Incidenteel batonnen.
Of iemand anders tips?
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Hoe groot en dik wil je gaan?

Zoals de meeste weten ik ben fan van Tops. Prijzig maar kwaliteit Tops Brakimo heeft goede beoordeling beter dan de BOB Fieldcraft.

Wil je voor iets groter doch budget gaan kan je de Kershaw camp 10 overwegen die je gezien hebt bij de outdoor coocking (kan je ook stukje cake op balanceren)

Voor paar tientjes heb je ook een nato parang (echter wel hollow grind) maar die dingen zijn echt dik en kan je eventueel nog zelf aanpassen (onder de 30 euro) (heb deze ook kan je eens testen bij sc als je wil of eventueel 1 meebrengen vanwaar ik deze gehaald heb)


13-3830-00-1-5207_1_1409591236.jpg
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
@Carismo, ik ga nu voor een ander mes. Geen Schrale meer!
Heb je tips? Gewoon outdoor, robuust, maar moet wel houtsnippers goed kunnen snijden.
Geen hollow grind, liever Scandi nog.
Incidenteel batonnen.
Of iemand anders tips?

Als ik ook even mag reageren;)

Ik zou een terävä jääkäripukko 140 adviseren, ik ben al voorzien van genoeg messen, maar deze zou ik echt kopen.

Ook een advies van Chris van PM101



Hier te koop:

https://www.varusteleka.com/en/product/terava-jaakaripuukko-140-carbon-steel/53635

Er is ook een iets kleinere, die is ook super, die is alleen net zo duur, dus zou ik voor de grotere gaan.
 
Bovenaan