F
frans81
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou heb ik eerder gereageerd onder het Topic " Fiets als BOV "
Dat wil zeggen dat ik mijn anderhalf jaar oude RIH Delta Premium met 8 versnellingen wou inruilen op een mooi oude No nonsens oersterke Opa fiets met Torpedo onderdelen en een ja hoor STALEN Frame
Moest toch naar de Apotheek en derhalve kwam ik langs die winkel .
Eindelijk aan de beurt deed ik mijn zegje en de man liep mee naar achteren .
Hij had maar 1 iets staan wat voldeed aan mijn beschrijving
Een Heuse Gazelle eind jaren 40 fiets in topstaat .
Helaas aan de kleine kant ! Frame maat 52
Ik heb 61 nodig 
Toch proef ritje ?? Oke dan . Een maal buiten stapte ik op de fiets en stapte na 6 Mtr weer af
Nee met de benen in de nek en houding van ik wil wel maar ik kan niet ga ik niet door het YouTube wereldje
Wat gebeurd er dan ...... ik krijg de kans om verder te kijken in mijn UPPIE
En dat is helemaal niet oke . Want tussen Tig Fietsen modellen zie ik vele potentiele mogelijkheden .
Mijn ogen bleven hangen bij drie fietsen met overdreven stuur en lage instap !!
en 26 Inch oersterke wielen met speciale Continental banden en ? Yep 7 Versnellingen .

Ik wou toch geen versnellingen meer . Ik zag dus die fiets inmiddels met vele tassen en mooi Breedt stuur voor voortreffelijke controle van het geheel .
Zadel leek wel een mooi luxe Vespa zadel . De Fiets deed het buiten mijn verwachting om zeer goed en ik hoefde mijn benen niet meer hoog door de lucht te zwaaien . Ook heeft ie er nog een spiksplinternieuwe Dubbele standaard opgezet en een gloednieuw verwen zadel ( Nee hoor gewoon een luxe Comfortabel zadel )
Het was een ALTRA PRECIOUS MOEDERFIETS .
Ja ik weet het Moeder / Mamma FIETS .
Zoiets als ik zie helaas meerdere opties dan alleen maar kinderen vervoeren .
Ik heb het dus geruild , onder het motto " Het is voor mijn Vrouw "
Heb ik een goede ruil gedaan ? Ik vind van wel . Dit omdat ik toch best vaak met veel gewicht aan boodschappen of goederen op de fiets zit . De extra stevige kleiner formaat wielen met dikke spaken is ook een voordeel . Ook is deze Ingeruilde in Nieuwstaat . Waarschijnlijk maar 1 jaargang gebruikt .
Op deze Altra zit dezelfde Shimano Nexave groep als op de RIH delta .
Vele Altra's waren jaren geleden opgebouwd van kwalitatief mindere onderdelen .
Fietsen vanaf 2013 zijn inmiddels voorzien van Veel betere groepen .
Eerste foto is van het WWW en laatste van het model dat ik ingeruild heb

Dat wil zeggen dat ik mijn anderhalf jaar oude RIH Delta Premium met 8 versnellingen wou inruilen op een mooi oude No nonsens oersterke Opa fiets met Torpedo onderdelen en een ja hoor STALEN Frame
Moest toch naar de Apotheek en derhalve kwam ik langs die winkel .
Eindelijk aan de beurt deed ik mijn zegje en de man liep mee naar achteren .
Hij had maar 1 iets staan wat voldeed aan mijn beschrijving
Een Heuse Gazelle eind jaren 40 fiets in topstaat .
Helaas aan de kleine kant ! Frame maat 52
Toch proef ritje ?? Oke dan . Een maal buiten stapte ik op de fiets en stapte na 6 Mtr weer af
Nee met de benen in de nek en houding van ik wil wel maar ik kan niet ga ik niet door het YouTube wereldje

Wat gebeurd er dan ...... ik krijg de kans om verder te kijken in mijn UPPIE
En dat is helemaal niet oke . Want tussen Tig Fietsen modellen zie ik vele potentiele mogelijkheden .
Mijn ogen bleven hangen bij drie fietsen met overdreven stuur en lage instap !!
en 26 Inch oersterke wielen met speciale Continental banden en ? Yep 7 Versnellingen .
Zadel leek wel een mooi luxe Vespa zadel . De Fiets deed het buiten mijn verwachting om zeer goed en ik hoefde mijn benen niet meer hoog door de lucht te zwaaien . Ook heeft ie er nog een spiksplinternieuwe Dubbele standaard opgezet en een gloednieuw verwen zadel ( Nee hoor gewoon een luxe Comfortabel zadel )
Het was een ALTRA PRECIOUS MOEDERFIETS .
Ja ik weet het Moeder / Mamma FIETS .
Zoiets als ik zie helaas meerdere opties dan alleen maar kinderen vervoeren .
Ik heb het dus geruild , onder het motto " Het is voor mijn Vrouw "
Heb ik een goede ruil gedaan ? Ik vind van wel . Dit omdat ik toch best vaak met veel gewicht aan boodschappen of goederen op de fiets zit . De extra stevige kleiner formaat wielen met dikke spaken is ook een voordeel . Ook is deze Ingeruilde in Nieuwstaat . Waarschijnlijk maar 1 jaargang gebruikt .
Op deze Altra zit dezelfde Shimano Nexave groep als op de RIH delta .
Vele Altra's waren jaren geleden opgebouwd van kwalitatief mindere onderdelen .
Fietsen vanaf 2013 zijn inmiddels voorzien van Veel betere groepen .
Eerste foto is van het WWW en laatste van het model dat ik ingeruild heb