• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Fiets op zonne- windenergie

petroman

SHTF Expert
Moet toch wel lukken om binnen 40kg te blijven? Het is alleen de vraag of ik de wandelkar nog wel vooruit krijg als daar 40kg aan materiaal op ligt...
Dus je hebt al spul en hebt het alleen nooit gebruikt ?
of hoe moet ik alles nu rijmen ?
Ik zou zeggen: ga naar een SC bijeenkomst en praat met mensen en leer van hun ervaring.
Ga naar de bieb en leen een boek van een wereldfietser bv Josie Dew of onze eigen Frank van Rijn en lees hoe zij reizen maar vooral wat ze NIET meenemen.
 

boswachter

Survivor
petroman: ik heb nog geen wandelkar van radical design, maar die gaat er binnenkort zeker komen en dan kan ik gaan oefenen. Wel heb ik een vouwfiets van bikefriday en allerlei ander kampeergear. Ben geen rugzak loper dus vandaar de wandelkar. Vooral ook handig die wandelkar, voor als ik mijn kajak mee wil nemen. Ben van plan om deze zomer het kajakken te combineren met het kamperen en wandelen.

Wat is een SC bijeenkomst??
 
D

Deleted member 197

Gast
Koop je anders een Tomos brommertje.

Ik betaal 50€ verzekering per jaar , wegenbelasting is niet bij een brommertje. Hij rijd 1:30 (snor) ik tank een tientje per maand. Heb ook anwb brommer/fietsservice is 55€ per jaar.

Kost geen drol.


Zet je er achter Ortlieb Back Roller Pro Plus 70 liter fietstassen op dan kun je er ook nog mee op vakantie en is ideaal met boodschappen halen.
 

boswachter

Survivor
Koop je anders een Tomos brommertje.
Ja, dat is een optie. Had al een scooter gehad maar helaas in de prak gereden en veel gezeur mee gehad. Een brommer zat ik ook weleens aan te denken, maar ik ben 2meter lang en er moet een aanhanger achter kunnen...
 

petroman

SHTF Expert
Gaaf !!!
Hoewel die muni kisten relatief zwaar zijn.

file.php
 

boswachter

Survivor
Dit bestaat ook:
https://www.widepathcamper.eu/bicycle-camper/
Maar hoe haalbaar dat nu eigenlijk is om mee te sleuren... Ergens heb ik gelezen dat het oude model van 2015 ongeveer 40 kg weegt. En de fiets is dan natuurlijk niet op zonne-energie.
Is niet te doen dit, zonder elektrische ondersteuning. Ik moest laatst fietsen met 40kg op mijn fietskar en dat ging best moeilijk. En misschien dat het zelfs wat zwaarder was, maar dan nog..Kwam nauwelijks vooruit. Wel een beetje en tis mij dan ook gelukt om heel aan te komen.
 

boswachter

Survivor
Vette brommer! Als ik mijn opblaasbare, vouwkajak daarop kan vervoeren, ga ik er zeker eentje kopen. Moet namelijk veel spullen vervoeren en de plek waar ik graag mag kajakken is 2,5uur fietsen vanaf mijn huis. Een brommer met aanhanger zou de ideale oplossing zijn, mits ie een kajak van 22kg kan vervoeren in een 110liter tas..
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ja, dat is een optie. Had al een scooter gehad maar helaas in de prak gereden en veel gezeur mee gehad. Een brommer zat ik ook weleens aan te denken, maar ik ben 2meter lang en er moet een aanhanger achter kunnen...

Koop een kymco activ viertakt voor 300 euro, zet een kortere schuif In de carburateur, slijp de darm af van de uitlaat en las deze dicht en je hebt een goed brommertje welke 1 op 60 loopt.

Er zijn grote rekken voor te vinden als je goed zoekt waar je een aanhangerpuntbopnkan bakken. Ben zelf niet zo'n fan van tweewielige aanhangers achter motoren/brommers/fietsen. Heb achter mn Grote brommer een tijd met een pav41 gereden. Kan veel in en je hoeft niet bang te zijn dat ie omslaat tijdens het rijden.
 
D

Deleted member 197

Gast
Die fietscaravan is makkelijk te trekken met een snorbrommer. Ook wel met een fiets overigens , maar je moet dan wel een fiets hebben met lichte verzetten. Een oma fiets met een 3 versnellingsnaaf gaat niet werken idd.

Met mountainbikes/hybridefietsen met derrieur en lichte verzetten is het wel te doen. Met een vakantiefiets en een Rohloff 14 speed versnellingsnaaf gaat het ook.
 
Bovenaan