• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

filmpje over draad maken van brandnetels

Wafels

Diehard Prepper
deze video kwam ik tegen over het maken van draad / touw van brandnetels
de meeste van ons weten wel dat je van brandnetel vezels draad kunt maken , maar het juiste
proces had ik eigenlijk nog nooit gezien en deze meneer weet er aardig veel van .
Hij verteld dat men in Nepal nog op deze manier touw en er stoffen mee weven ,maar dat de kunst
en kennis hier in noord west Europa eigenlijk verdwenen is .
dus ik dacht ik zet deze link voor de video hier , voor degene die aan Bushcraft doen wellicht interessant
maar ook als je off grid zou willen leven want de grondstof is toch gratis en redelijk goed overal te vinden .

gr will

deze video kwam ik tegen over het maken van draad / touw van brandnetels
de meeste van ons weten wel dat je van brandnetel vezels draad kunt maken , maar het juiste
proces had ik eigenlijk nog nooit gezien en deze meneer weet er aardig veel van .
Hij verteld dat men in Nepal nog op deze manier touw en er stoffen mee weven ,maar dat de kunst
en kennis hier in noord west Europa eigenlijk verdwenen is .
dus ik dacht ik zet deze link voor de video hier , voor degene die aan Bushcraft doen wellicht interessant
maar ook als je off grid zou willen leven want de grondstof is toch gratis en redelijk goed overal te vinden .

gr will

Bedankt voor dit Filmpje dat herinneringen naar boven haalt .
We hebben destijds op school een opdracht gehad betreffende het maken van Garen uit oa ook deze Brandnetel .
Het ging toen over de ook Nuttige kant van Onkruid .
Natuurlijk ging destijds niet alles zoals wij wilden Haha .
Maar daar had de Leraar natuurlijk rekening mee gehouden . Zijn Vriendin gaf namelijk die Workshop .
En mooi in schooltijd Haha . Ontzettend leerzaam . Het meeste was al geprepareerd natuurlijk .
Maar men werdt wel degelijk geconfronteerd met het stapje voor stapje maken van ;)

Terug
Bovenaan