• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Full tang Mora!

F

Floesh

Gast
Als men volle retailprijs betaalt en het is niet wat men wil, of niet is wat men ervan verwacht... is het wel balen, zeker voor mensen met een budget.

Ik heb voor geen enkele van mijn messen en tools de volle retail betaald. sommige zijn occasie anderen weer goedkoper kunnen kopen via loten of korting met meerdere items.
als deze dan niet voldoen krijg ik meestal de waarde van wat ik betaald heb terug en de volgende eigenaar doet een koopje tegenover de retailprijs...
Heb je ook een leuk koop-adresje voor de Tops Brakimo?
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ik heb de Garberg en de Bushcraft Black, persoonlijk vind ik de Bushcraft Black prettiger in de hand en ik heb het gevoel dat ie minder snel "rolt" op de snede dan de Garberg (deze heb ik al moeten stroppen en de Buscraft Black nog niet).

Wel heb ik een Kydex schede voor de Bushcraft Black gekocht, de originele werkt wel, maar ik wilde 'm op pimpen.

Ik ben gek op messen, maar ik hou me toch bij de Mora's, heb persoonlijk het gevoel dat deze messen voor mij het best zijn.

De Terävä Jääkäripuukko is ook een heel goed mes, deze staat als enige nog wel op mijn verlanglijstje.

https://www.varusteleka.com/en/product/terava-jaakaripuukko-carbon-steel/56524
 

Nickx

Senior Prepper

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Die heb ik ook.... maar ik gebruik deze nooit .... ik had iedere keer ruzie met die waardeloze schede.
En heb geen mes gehad die zo roest gevoelig is als deze. Netjes in de olie mee en eind van de dag na een paar te gebruiken de roest pitten er al in.
OK, dat is dus informatie die ik nog niet had, thnx
 
D

DK88

Gast
Heb afgelopen zondag iemand de Mora Gardberg gegeven, heb nog nooit iemand zo blij gezien. Duidelijk ook een mes die ik zelf zou kopen, dan wel de variant met de 3mm dikke leren schede.
 
F

frans81

Gast
Ik plaats het toch maar even hier ! Dit in plaats van appart topic .

Een heus filmpje van een Mora Garberg die een zware overdreven test ondergaat .

 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Heb op deze een Micro convex snede gezet en nu bevalt het me iets meer om er taken mee te doen maar toch... is het handvat voor mij persoonlijk om 1 of andere reden niet comfortabel.
 
Bovenaan