• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Garmin Vraagbaak

petroman

SHTF Expert
@Niels, auto rotate staat uit ?
Als het kan: op telefoon ook alle andere draadloze zaken uitzetten. Als dat ding de hele tijd wifi netwerken aan het zoeken is vreet ie ook batterijen.
 

lichtje

Senior Prepper
Klopt bij de telefoon zou je veel opties uit kunnen zetten. Om zo stroom te besparen.

Voordeel van een gps is dat je bij sommige toestellen de backlight uit kan doen.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Hmmm heb zelf een oude Montana 600, maar dat is geen enkel probleem om die te updaten. Werkt prima met open Street map kaarten. Connectie met USB is ook geen probleem. Misschien moet je in de pc iets veranderen (bios) in de USB compatibiliteit (legacy devices?). Of de USB poort van de Garmin is gewoon kapot...

Telefoon als gps is leuk, maar die krengen worden warm en trekken veel stroom. De Garmin, daar kan ik een hele dag mee vooruit. En anders een paar nieuwe penlights erin en gaan. Bovendien is de Garmin veel degelijker gebouwd.
 
D

DK88

Gast
Even een update ! Heb het toch voor elkaar kunnen krijgen om hem gekoppeld te krijgen, met windows maar ook met apple dus alles werkt nu naar behoren. Dus nu op zoek naar een Garmin Foretrex ;)
 
D

DK88

Gast
Wat had je nu gedaan om hem aan de praat te krijgen?


Heb eerst een halve dag bezig geweest met een downgraden van een windows computer, naar de eerste versie waar de software voor uit was gekomen. Zo doende heb ik alle versie achter elkaar geinstalleerd tot de laatste bekende versie die deze etrex ondersteunde, tot die hem eindelijk pakte en verbinding maakte met de toverdoos. Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan op mijn mac door middel van time machine, en toen pakte me mac hem ook ineens :D
 
Bovenaan