• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

gasmaskers en toebehoren

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Een rookgranaat test is vooral bedoelt om je alle zicht te ontnemen.
Meestal !!! ook in grotere ruimte en niet in standaard gasbunkertje . Heel andere ervaring dan oa traangassen of andere prikkelende gassen .

Een gasmasker draagt met een filter al gauw iets bij in een snelle ontsnapping .
Ik heb een keer bijna rookvergiftiging gehad door keukenbrand die ik zelf aan het doven was .

Veel rook door brandende/ smeulende kunststoffen.
En ... natuurlijk geen masker bij de hand .
Dat lag boven en spoed situatie was in keuken .

Ruim 1 week last gehad van de luchtwegen .

Dus beter iets dan niets en bij de hand op centrale punten in huis .

Werk gerelateerd heb je iedere keer weer oefenen .
En dan zit het erin .
Thuis is vaak paniek en desoriëntatie.

Oefenen thuis is dus net zo belangrijk in positieve verloop van zelfredding .

Nieuwe NBC ( CBRN ) Filters van het juiste type zouden idd ook tijdelijk tegen virussen beschermen .

Máár heb je al eens een halve dag met zo'n ding op gelopen ? En onder inspanning . Dus je dagelijkse dingen doen !?

Maak je borst maar nat haha . Dat is een heel gewennings proces .

Een Apparte uitdaging in een Corona gerelateerde situatie .

Een mondkapje is dan verwennerij ivm adem in en uit . Tot het verzadigd is van oa vochtige ademlucht .
 

petroman

SHTF Expert
Ik stel voor om dit topic te sluiten.
Er is al heel veel geschreven over nut en onut van gasmaskers en corona, ebola etc.
Onzinig om er weer een topic voor te openen omdat dit de duidelijkheid niet verbeterd.
 

Larik

Diehard Prepper
Met brand en hitte kan rubber smelten en dan heb je ineens een gasmasker aan je kop geplakt, ik weet niet wat je plan is met die combinatie maar ik raad je aan goed wat research te doen.
 
F

frans81

Gast
Met brand en hitte kan rubber smelten en dan heb je ineens een gasmasker aan je kop geplakt, ik weet niet wat je plan is met die combinatie maar ik raad je aan goed wat research te doen.

Defensie Maskers en Brandweer gerelateerde zijn gemaakt van zelfde rubber mengsel .
Er moet echt heel veel gebeuren eer dat smelt .
Ze zijn zelfs veilig te noemen . Nee niet wanneer je 10 min met je hoofd direct in een vlam gaat liggen .
Enigste verschil is dat de brandweer een persluchtaansluiting heeft en continue toevoer van koudere lucht . Het loopt net iets prettiger in een nare situatie .

Jij als ex ... zou dat ook moeten weten :D
 

Larik

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Nou ik heb dus een week oefening gehad in combi met de defensie brandweer en die raadde af om met brand ons cbrn masker te gebruiken, vanwege hitte en smelten enzo. Toen heb ik ook gemerkt dat met een klein vuurtje, het al echt erg heet kan worden in ruimtes.
Risico loop ik liever niet.
Maargoed, als het het zelfde materiaal is, brandweer en defensie...
 

Wafels

Diehard Prepper
@Larik @frans81 ik denk dat het gevaar van een gasmasker bij vuur in een ruimte is dat a CO niet wordt gefilterd door een gasmasker filter en tevens
bestaat het gevaar dar er te weinig zuurstof in de lucht zit vandaar dat de brandweer dus perslucht maskers gebruiken .
gr will
 
F

frans81

Gast
@Larik @frans81 ik denk dat het gevaar van een gasmasker bij vuur in een ruimte is dat a CO niet wordt gefilterd door een gasmasker filter en tevens
bestaat het gevaar dar er te weinig zuurstof in de lucht zit vandaar dat de brandweer dus perslucht maskers gebruiken .
gr will

Ik ben mij daar van bewust !
Derhalve vermeld ik ook perslucht .
Ik zie een ander type gasmasker met filter als beter iets dan niets en voor snel iets ondernemen . Een brandweerman kan gewoon zijn taak langer uitvoeren in calamiteit.
Dit door Perslucht en verdere tenue.
 
F

frans81

Gast
Nou ik heb dus een week oefening gehad in combi met de defensie brandweer en die raadde af om met brand ons cbrn masker te gebruiken, vanwege hitte en smelten enzo. Toen heb ik ook gemerkt dat met een klein vuurtje, het al echt erg heet kan worden in ruimtes.
Risico loop ik liever niet.
Maargoed, als het het zelfde materiaal is, brandweer en defensie...

Het word beroepsmatig idd afgeraden . Als er binnen een beroep iets verkeerd gaat krijg je inspectie en moet je je verantwoorden .

Gewoon in nood toch iets hebben voor vlug uit de situatie . Niet om rustig effe spulletjes bij elkaar zoeken haha .
Een complete persluchtuitrusting met verdere toebehoren kost nogal wat en trek je als leek ook niet effe vlug aan . Ook hier weer oefening :rolleyes:

Dit topic gaat nog wel effe door met vraag en antwoord :fluit:
 

petroman

SHTF Expert
Ik denk dat de Mod's dit topic beter kunnen fuseren met een al bestaand topic over Gasmaskers.
Een ander forum lid gaf dit ook al aan .
Bibliotheek moet overzichtelijk zijn anders word het chaotisch
@Ray , @Tanfana ,@Niels enz

Had ik dat al niet geschreven en gemeld ?
Net als vele andere vraag topics komt de topicstarter vervolgens niet meer langs.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Had ik dat al niet geschreven en gemeld ?
Net als vele andere vraag topics komt de topicstarter vervolgens niet meer langs.

Ik vermelde het nog even extra @petroman .
Gaf dat ook aan in mijn bericht . " Een ander forumlid gaf dit ook al aan " schreef ik ;)

Máár het staat hier nog steeds . Dus ik denk dat de Mod's het wel oké vinden en het niet verplaatsen .

Of misschien toch :)

En Topic starter is misschien nog winkelen :p
 
Bovenaan