• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Goal zero sherpa 50 /100

Arie

Diehard Prepper
Hallo allen
Ik heb dus een sherpa 50 powerpack en 2 boulder 15w zonnepalen.
Nu is de sherpa 50 voor mij een hele fijne met gezel met de laatste kampeer trip geweest.
Ik had op het moment van de kampeer trip 1 sherpa 50 samen met 1 boulder 15 en daar op zat aangesloten een goal zero lite a life (de 12v versie).
De powerbank had genoeg vermogen om de telefoon op te laden en savonds verlichting te hebben in de tent.
Nu was het weer goed maar niet fantastisch en duurde het lang om de sherpa op te laden en heb ik van de week een 2de boulder 15 besteld.
Volgens de specs op de sherpa 50 mag er max 30w aan zonnepanelen worden aangesloten en daar zit ik nu aan.

Maar ik heb ook een vraagje voor andere sherpa gebruikers.
Ik krijg het niet voor elkaar om de sherpa te laden via zonnenpalen of de lichtnet adapter en tegelijk een telefoon op te laden of de 12v poort te gebruiken.
Is dit noodzakelijk nee, maar het kan overdag wel eens makelijk zijn als deze combi zou werken.
De kleinere guide 10 plus set kan dit wel.
Daarom is het voor mij ook geen noodzaak.
Hebben jullie dit ook ervaren of opgelost.

Hier nog een paar foto's van de spullentjes.

Op de camping 1 boulder 50
image.jpeg
In de tuin 2 door gekoppelt met de boulder klips er in.
image.jpeg image.jpeg
En aan de zonnepanelen.
Dat cirkeltje met on er in is een instelling dat de sherpa pas uit gaat als hij leeg is of ik hem zelf uit zet.
Anders zal de sherpa vanzelf uitgaan na enkele uren.
image.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Mayo

Prepper goeroe
@Arie Ik zit ook over de combi Sherpa 50 en Boulder te denken...
Bevalt het nog steeds of ben je op iets anders over gestapt?
 

Arie

Diehard Prepper
De sherpa 50 word wekelijks gebruikt. En bevalt nog steeds uitstekent.
De boulder zonnepanelen gebruik ik eigenlijk nooit maar de kombi werkt verder uitstekent.
 

Mayo

Prepper goeroe
is er een specifieke reden dat je de Boulder niet (meer) gebruikt, of komt t er gewoon niet van?
 
Bovenaan