• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hartritme- en geleidingsstoornissen, ECG Kastje voor hartfilmpjes

J

J.J

Gast
Mijn vrouw heeft vandaag voor een week lang een ECG kastje op gehaald om bij zich zelf Hartfilmpjes te maken.
Het toestel staat in directe contract met het UMCG.
Ze heeft ook een vernauwing in de hartspier, en een tal van hart klachten.
We hopen dat er een oplossing voor haar probleem wordt gevonden ook hebben we bij het afhalen gesproken over de onwelwillend huisarts de verpleegkundige heft me klem aangeraden van huisarts te veranderen na verschillende ernstige problemen te hebben aan behoort.

Hartritme- en geleidingsstoornissen - UMCG
https://www.umcg.nl › Zorg › zob2 › Ha...

Met een hartfilmpje (ECG) wordt het afwijkende hartritme vastgelegd. Dit kan ook met een holteronderzoek. Bij een holteronderzoek krijgt u voor een periode van een aantal dagen een kastje mee dat uw hartritme
 

wildemossel

Diehard Prepper
Een vernauwing van de hartspier bestaat eigenlijk niet, is heel erg onwaarschijnlijk. Je bedoelt natuurlijk een vernauwing van de bloedvaten rondom het hart. ;)
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Een vernauwing van de hartspier bestaat eigenlijk niet, is heel erg onwaarschijnlijk. Je bedoelt natuurlijk een vernauwing van de bloedvaten rondom het hart. ;)
Ik ben aangenaam verrast voor jou reactie @wildemossel hartelijk dank.

Het heeft mij er toe aan gezet nog meer onderzoek te doen zeker voor de andere Prepperfamilie.
__________________________________________________________________________________________________

Oorzaak angina pectoris
De pijn op de borst bij angina pectoris komt meestal door vernauwing van de kransslagaders. Dit zijn de bloedvaten die het hart van zuurstof voorzien. Vernauwingen ontstaan door slagaderverkalking. Hierdoor wordt de doorgang voor het bloed steeds moeilijker. Dan krijgt het hart minder zuurstof dan het nodig heeft. Vernauwingen in de kransslagaders merkt iemand niet direct. Klachten ontstaan vaak pas wanneer een van de kransslagaders meer dan 50% vernauwd is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Meer belangrijke info kun je vinden op:
https://www.hartstichting.nl/hart-e...f1Pbfx3q7fZx2GYKgol3HgY5KSNxMbxoCRcUQAvD_BwE#

Ik heb mijn best gedaan alles heel nauwkeurig over te typen.
Als er nog meer uit te halen valt, dan graag hulp van de Mods.
 

janvanloon

Senior Prepper
Het is niet alleen bij inspanningen... het is ook bij warm weer ( dan loop je te hijgen en krijg je niet genoeg lucht binnen ) is het te koud dan heb je ook pijn.
Het is een gevoel dat ze het hart vast nemen en zacht erop knijpen...

Sterkte kerel, voor jou en je vrouwtje ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

petroman

SHTF Expert
@J.J en anderen,

Mijn broer heeft sinds drie jaar ineens last van hartritmestoornissen.
Oorzaak een "extra zenuwknoop" die ineens geactiveerd is en af en toe mee gaat doen met prikkels geven.

Een maand geleden had hij er weer last van. Toen hij dat vertelde zei ik: "hé wacht eens even de vorige keer zei je precies hetzelfde". Wat blijkt, in chinees eten, dat hij wel eens haalt of klaarmaakt (pakje) zit een stimulerend kruid waarvan de cardioloog, nadat (!) mijn broer eea had uitgelegd, zei ja dat klopt, er zijn bepaalde smaakversterkende kruiden die een averechts effect hebben.
E-nummer weet ik niet zo uit mijn hoofd maar zal dat even navragen.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@J.J en anderen,

Mijn broer heeft sinds drie jaar ineens last van hartritmestoornissen.
Oorzaak een "extra zenuwknoop" die ineens geactiveerd is en af en toe mee gaat doen met prikkels geven.

Een maand geleden had hij er weer last van. Toen hij dat vertelde zei ik: "hé wacht eens even de vorige keer zei je precies hetzelfde". Wat blijkt, in chinees eten, dat hij wel eens haalt of klaarmaakt (pakje) zit een stimulerend kruid waarvan de cardioloog, nadat (!) mijn broer eea had uitgelegd, zei ja dat klopt, er zijn bepaalde smaakversterkende kruiden die een averechts effect hebben.
E-nummer weet ik niet zo uit mijn hoofd maar zal dat even navragen.
Ja klopt @petroman

Lees:
E621 of ve-tsin: gevaarlijke of gezonde smaakversterker? | Mens en Gezondheid: Gezonde voeding - InfoNu
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl › 1...

E621 is een populaire smaakversterker die steeds vaker in ons eten gedaan wordt. ... In 1968 was het Robert Ho Man Kwok, die de stof verantwoordelijk achtte voor het zogenaamde Chinese-Restaurant-Syndrome. Dat is het syndroom waarbij iemand hoofdpijn, hartkloppingen en een opgeblazen gevoel krijgt na het nuttigen van een maaltijd in een Chinees restaurant. Zijn vermoeden was dat Chinese koks de stof in relatief grote hoeveelheden gebruikten bij de voedselbereiding.
 
J

J.J

Gast
Mijn bloeddruk net gemeten hartslag 80, onderdruk 106, boven druk 185, kleur vakje rood en de aanduiding boven de helft van het Rode vakje.

Maar vreemd door het tekentje van het hart waren twee dwarreltjes en daar achteraan was een dwarrel streep met pieken naar om hoog en naar beneden,,,,,, geen idee wat die twee dingen moeten betekenen.
Misschien weet één van jullie dat.;)
 

Loreen

Last (wo)man standing
Mijn bloeddruk net gemeten hartslag 80, onderdruk 106, boven druk 185, kleur vakje rood en de aanduiding boven de helft van het Rode vakje.

Maar vreemd door het tekentje van het hart waren twee dwarreltjes en daar achteraan was een dwarrel streep met pieken naar om hoog en naar beneden,,,,,, geen idee wat die twee dingen moeten betekenen.
Misschien weet één van jullie dat.;)

Als die meting klopt zou ik die tekentjes lekker even laten zitten, en nu eerst de huisarts bellen...
 

martin

Mankinds only hope
Mijn bloeddruk net gemeten hartslag 80, onderdruk 106, boven druk 185,

Is dat zo'n meter van de Aldi/Lidl ?

Minimaal 1 referentiepersoon gebruiken om te kijken of de uitkomst betrouwbaar is.
En dan 2 keer links, en 2 keer rechts meten.
Wijken de waardes af, dan die meter weggooien en een echte bloeddrukmeter kopen.
Zijn de waardes wel juist, dan zou ik eens contact opnemen met de huisarts.
 

Highway

Last (wo)man standing
E-nummer weet ik niet zo uit mijn hoofd maar zal dat even navragen.

bedoel je E 621 ? met onder andere deze schuilnamen:
  • Ve-tsin
  • Vetsin
  • Mononatriumglutamaat (MNG)
  • Natriumglumaat
  • Mononatrium L-glutamaat
  • Monohydraat glutamic acid
  • Monosodium glutamate (MSG)
  • Gistextract (onthoud deze, deze schuilnaam wordt namelijk veelvuldig gebruikt)
  • Toegevoegde gist
  • Monosodium L-glutamate
  • Sodium glutamate
  • L-glutamic acid
  • Sodium salt (1:1)
  • L-glutamic acid monosodium salt monohydrate
 

petroman

SHTF Expert
In het algemeen zijn dits soort eigen meter zowel handig als een ellende.
Ik heb zelf een glucosemeter. Gratis van Abbott want ze verdienen aan de meetstrips, maar dit terzijde.
Als ik voor controle bij de huisarts ben neem ik dat ding mee en meet ook. Dan heb je een goed vergelijk.

Dus @J.J als je naar de husiarts gaat en je bloeddruk wordt gemeten je eigen apparaat meenemen om te vergelijken. Klopt die niet advies van @Marcov volgen en terug brengen naar Lidl/Aldi/winkel en geld terug eisen.
Ervaring leert dat dit zelden een probleem is.
 

Marcov

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
In het algemeen zijn dits soort eigen meter zowel handig als een ellende.
Ik heb zelf een glucosemeter. Gratis van Abbott want ze verdienen aan de meetstrips, maar dit terzijde.
Als ik voor controle bij de huisarts ben neem ik dat ding mee en meet ook. Dan heb je een goed vergelijk.

Dus @J.J als je naar de husiarts gaat en je bloeddruk wordt gemeten je eigen apparaat meenemen om te vergelijken. Klopt die niet advies van @Marcov volgen en terug brengen naar Lidl/Aldi/winkel en geld terug eisen.
Ervaring leert dat dit zelden een probleem is.

Dit was een advies van @martin, ik heb het ook wel gegeven maar deze keer niet :)
Zelf heb ik hem een keer meegenomen naar de huisarts en met zijn apparaat vergeleken.
Dan weet je idd dat het klopt.

Ik heb het witte jassen syndroom :rolleyes:, dus altijd een verhoogde bloeddruk als ik bij de dokter of in het ziekenhuis kom. Daarom doe ik thuis metingen en neem die mee naar de praktijk. (in overleg, natuurlijk)
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
J

J.J

Gast
In het algemeen zijn dits soort eigen meter zowel handig als een ellende.
Ik heb zelf een glucosemeter. Gratis van Abbott want ze verdienen aan de meetstrips, maar dit terzijde.
Als ik voor controle bij de huisarts ben neem ik dat ding mee en meet ook. Dan heb je een goed vergelijk.

Dus @J.J als je naar de husiarts gaat en je bloeddruk wordt gemeten je eigen apparaat meenemen om te vergelijken. Klopt die niet advies van @Marcov volgen en terug brengen naar Lidl/Aldi/winkel en geld terug eisen.
Ervaring leert dat dit zelden een probleem is.
Ja,,,, klopt,,,, helemaal gelijk ik heb vaak de bloeddruk opgemeten en het kwam echt goed overeen met die van de dokter en Ambulance "onderdruk 135" is erg op het randje geweest, dat kwam ook overeen met die van de Ambulancedienst.
Tja en het is een Lidl/Aldi geval en doet het beter dan ik.
Ben ook een tijdje geleden verschillende buitengewesten geweest, maar dat beviel niet dus laat het achterwege.
We zijn meer van de humor er wat van maken.

We gaan lekker 22 November naar onze @vheeswijk en zijn vrouw op bezoek en heel mooi we zijn meer dan welkom,
En dit door de prepperforums en jullie, bedankt.
 
J

J.J

Gast
ECG Kastje voor hartfilmpjes.

Bij de huisarts zijn geen gegevens van het ziekenhuis bekend, ook dit is weer mis gegaan.
Assistente huisarts zegt met moeten er zelf maar achter aan bellen.

Dit is de Event recorder onderzoek - UMCG
P1070360.JPG
Onder aan het toestel zitten vier contact punten die je stevig op de borst met drukken, (dus geen plakkers)
door het halsbandje op te doen komt het op de juiste plek terecht wel is gewenst rechtop te zitten,
zodat het niet op je navel terecht komt.:D
 

petroman

SHTF Expert
Bij de huisarts zijn geen gegevens van het ziekenhuis bekend, ook dit is weer mis gegaan.
Assistente huisarts zegt met moeten er zelf maar achter aan bellen.

JJ, dat gebeurd bij mij ook wel eens.
Maar gewoon bij die assistente duidelijk maken dat de huisarts dat moet doen. Tenzij jij/jullie ergens aan gegeven hebben dat je niet wilt dat je/jullie gegevens gedeeld worden.

Bij ons op de huisartsenpost zwierf ooit zon'n folder rond die je dan ingevuld kon inleveren.
Dit geeft overigens ook niet het gewenste resultaat maar dat terzijde.
 
Bovenaan