• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Heeft het zin om meer dan 1 maand voedselvoorraad te hebben?

Flos

SHTF Expert
Ook ik reken in maaltijden per persoon per dag week maand jaar.
Zo heb ik ooit voor 8 personen 18 maand aan voorraad gehad en dat 2 maaltijden per dag.
Maar met 2 mensen is dat niet te roeleren. Dus heb afgebouwd.
Ik had ook alle verzorgingsproducten van wc papier tot parfums en alles wat er tussen en rond hoort.
Maar ook dieren voer en brandstof voor 3 auto's .
Alleen mijn water voorraad heb ik niet afgebouwd. Ik heb nog steeds 33000 liter water in voorraad .
 

Roel

Mankinds only hope
Ik ben blij dat mijn vijver en bron voor water kunnen zorgen, 33.000 liter water, 33 kuub, dat is veel om te bewaren....:eek:
Hoe doe je dat eigenlijk met het rouleren...?
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
@petroman De locatie is toch al redelijk specifiek genoemd? Ik denk als het nog preciezer wordt dat @Harry Nack dan voorzieningen moet gaan treffen tegen ongewenst bezoek :eek:.

Gelukkig is de Ebro maar 925km lang.:eek:

Mijn eerste BOL ligt ongeveer 25km landinwaarts in de Bergen en is lastig te vinden. Al rij je een paar keer mee, pas na een tijdje weet je er te komen. Enkele prepvrienden weten de locatie en zijn altijd welkom. Ik bezit de top van een berg, naar beneden het dal in tot de volgende berg. Voldoende hectares dus om met een kleine groep te bivakkeren.:oops:

Daarnaast een tweede BOL/BIL op een kilometer van zee. Dit is in een villawijk dus veel meer buren om je heen. Afhankelijk van wat er gebeuren kan ben ik binnen 35 minuten op BOL 1 of 2.:p

Locatie Republiek Catalunya.:D

Watervoorraad varieert tussen 15000 en 35000 liter.
 

Flos

SHTF Expert
Het water zit in 3 ondergronds opslagtanks. Een van 5000l een van 8000l en een van 20 000l. Nu wordt er af genomen pet tank voor wc wasmachine bad . 2 maal per jaar wordt doe van 5 en van 20 duizend gereinigd als ze leegstaan.
En dan denk je wat heb je er aan al de grote leeg staat en het leiding water valt weg. Wel 2 dagen regenen en hij staat terug vol.
 

Erny

Last (wo)man standing
Nou, het feit dat ik eigenlijk altijd wel kasten vol met eten heb, eigenlijk niet eens met prepgedachte daarachter, is mij al vaker goed bekomen.
Door enkelbreuken en kneuzingen waardoor ik dan weer weken niet mobiel was kon ik uit de kasten (en vriezer) leven en hoefde geen beroep te doen op vrienden voor allerlei boodschappen. Alleen voor wat aanvullende kleine dingen (brood etc).
Moeder had ook altijd de kelder vol dus heb het niet van een vreemde. ;)
 
J

J.J

Gast
Beste @Erny je weet dat wij ook bij je in de buurt wonen, ook al loop ik in het ziekenhuis vanwege voor de vierde keer mijn bewustzijn te hebben verloren en op drie plaatsen beschadigt en mijn vrouw die door de rug is gegaan voor de zoveelste keer, toch konden we wel een gaatje vinden om je te helpen, de meesten weten ons email adres wel schrijf gewoon.
Ook al zou je mij een rare kwibus vinden het hart zit op de goede plek.:);)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

martin

Mankinds only hope
Wel grappig dat iedereen z'n eigen redenen heeft op te preppen. Maar preppen voor de hobby terwijl je niet verwacht ooit gebruik te maken van de voorraad? Is het dan niet zoiets als postzegels verzamelen, maar dan met soepblikken, waarbij je alle smaken van Unox bij elkaar wilt hebben?

Nee, het is meer dat ik het fijn vind om te weten dat ik iets achter de hand heb in de ruimste zin van het woord.
Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om met een auto te rijden waarvan ik weet dat de reserveband lek is. (of ontbreekt)
Of dat ik weet dat ik nog 1 velletje wc papier op de rol heb zitten. Of dat ik nog 1 liter zibro / petroleum op voorraad heb liggen terwijl het een extreem koud weekend gaat worden. Of dat ik alleen maar een pinpas op zak zou hebben zonder iets van contanten. En zo kan ik nog wel iets van 100 andere voorbeelden geven.

En dat het ook een hobby is heeft meer te maken met mijn eigenschap dat ik het leuk vind om mijn aangeschafte spullen ook daadwerkelijk te gebruiken in plaats van ze in de kast te laten zitten.
Zo gebruik ik mijn petroleumstel vrijwel wekelijks voor het maken van slowfood gerechten.

Mijn keldervoorraad ziet er uit als een mini supermarkt en is gewoon een buffer van voedsel wat tot nu toe heel handig is gebleken. Mijn vrouw vond het helemaal niks in het begin maar kan het steeds meer waarderen. Iedereen zal wel een eigen reden hebben om preppen maar voor mij is het voornamelijk het creëren van rust omdat ik voor de meeste zaken een plan B (en C) heb.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
En dat het ook een hobby is heeft meer te maken met mijn eigenschap dat ik het leuk vind om mijn aangeschafte spullen ook daadwerkelijk te gebruiken in plaats van ze in de kast te laten zitten.

Sluit ik mij bij aan! Overigens ben ik gisteren even wezen winkelen met de vrouw, en onze voedselvoorraad is 1 klap gegroeid 2 weken naar een maand denk ik :D (waar de feestdagen al niet goed voor zijn).
 

RobertP

Elementary prepper
Hoi allemaal, mijn eerste post.

De Amerikaanse overheid heeft recentelijk een rapport gepubliceerd waarin men adviseert 6 maanden zelf voorzienende te zijn.. Prepper Guru's als Kyle van prepping for normal people adviseren zelfs 12 maanden. Dit omdat iets wat je nog nooit eerder gedaan hebt, en dan ook nog onder druk, altijd langer duurt dan je denk. In de UK duurde het in de WW2 een jaar onder ferm leiderschap, voor de voedsel productie en distributie op orde was na het afsnijden van de aanvoer routes over zee door Duitse onderzeers.
In een Nederlandse stadse woonsituatie is een dergelijke voorraad qua ruimte een uitdaging.

Maar voor de senario's met de hoogste waarschijnlijkheid is voor Nederland voorraad voor van 10 dagen een goede start die je dan geleidelijk uit kan breiden tot 1-2 maanden.

Bij totale anarchie of oorlog, geld het recht van de sterkste , dus groepen met vuurwapens zullen als snel als warlords de dienst uitmaken.
Als je niet zelf tot zo'n groep behoord, dan zal je zelf weinig aan je voorraden hebben.

Bij atoom rampen of aanvallen, is preppen alleen verlengen van je ellende. Zie jezelf met BOB met nog een miljoen gewonde vluchtelingen in een totaal verwoeste wereld waarin alles radioactief en giftig is. Je noodvoedsel is in een paar dagen op en een waterfilter helpt niet tegen radioactiviteit. Je word steeds zieker en sterft een ellendige dood na dagen tot weken.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Hoi allemaal, mijn eerste post.

De Amerikaanse overheid heeft recentelijk een rapport gepubliceerd waarin men adviseert 6 maanden zelf voorzienende te zijn.. Prepper Guru's als Kyle van prepping for normal people adviseren zelfs 12 maanden. Dit omdat iets wat je nog nooit eerder gedaan hebt, en dan ook nog onder druk, altijd langer duurt dan je denk. In de UK duurde het in de WW2 een jaar onder ferm leiderschap, voor de voedsel productie en distributie op orde was na het afsnijden van de aanvoer routes over zee door Duitse onderzeers.
In een Nederlandse stadse woonsituatie is een dergelijke voorraad qua ruimte een uitdaging.

Maar voor de senario's met de hoogste waarschijnlijkheid is voor Nederland voorraad voor van 10 dagen een goede start die je dan geleidelijk uit kan breiden tot 1-2 maanden.

Bij totale anarchie of oorlog, geld het recht van de sterkste , dus groepen met vuurwapens zullen als snel als warlords de dienst uitmaken.
Als je niet zelf tot zo'n groep behoord, dan zal je zelf weinig aan je voorraden hebben.

Bij atoom rampen of aanvallen, is preppen alleen verlengen van je ellende. Zie jezelf met BOB met nog een miljoen gewonde vluchtelingen in een totaal verwoeste wereld waarin alles radioactief en giftig is. Je noodvoedsel is in een paar dagen op en een waterfilter helpt niet tegen radioactiviteit. Je word steeds zieker en sterft een ellendige dood na dagen tot weken.

Je bent me net voor. Ik zat afgelopen weekend wat afleveringen te bekijken van Doomsday Preppers. De experts van deze serie geven aan dat een voorraad van minimaal 12 maanden is aan te raden.
 
F

frans81

Gast
Ik sla de laatste tijd meer Kant en Klaar voedsel in .
Blikken en zakken en wat ik verder kan bemachtigen .

Dit vooral ook omdat alles maar duurder word en we niet veel overhouden per maand .
Als die Regering oa ook hier in NL zo doorgaan dan word de bestedingsruimte alleen maar kleiner .

Nu weer die extra Taks op Gas en Elektra .

Dus langhoudbaar voedsel heb ik nooit genoeg .

Vandaag weer 32 Zakken en 16 Blikken . Alle nog voor Tht datum .
Alle dozen nog geseald .

20181224_153710.jpg 20181223_194800.jpg 20181223_194807.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed gedaan @frans81 !! :thumbsup:
Mag ik vragen waar je dat soort interessante spulop de kop tikt? ;)

Marktplaats en gerelateerd / Dumps en Markten .
Dump MC4U in Spijk heeft grote keuze uit rantsoenen .

Ik ben veel gear aan het opruimen en ruil dat voor oa Voedsel.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
@Mayo, als je voor leger rantsoenen gaat dan zijn de lekkerste die van het Franse leger.

@Flos kon hier volgens mij aankomen. In ieder geval hebben we van diverse legers een keer de rantsoenen getest. Ze zijn veel langer houdbaar dan erop staat en volgens mij moest je alleen wat oppassen met de melkpoeder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben benieuwd naar de smaak Indonesische Kip, Hete Kip en Kip Jalfrezi @frans81.

Dus mocht je wat van dit proberen, graag een klein reviewtje.:D

De Indische Kip is zeer goed te doen .
Deze heb ik al vaker uitgedeeld en zelf gegeten .
De rest van de Kip menu's zijn onbekend voor mij en zijn nog mooi geseald.

Dat gaat nog lang duren eer ik daar iets van aanspan .

Maar tegen die tijd laat ik het weten .

De huidige NL menu's in blik komen uit Frankrijk .

De Zakken zijn van Kingsfood Voorthuizen.
Daar waar ook Struik zit ;)

.
 

petroman

SHTF Expert
Gaaf : De doos KAN de volgende smaken bevatten !
Hoezo kan ?
Is er ook een vega doos ?
Het krentenbrood in blik was echt goed...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
Bovenaan