• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het AK 47 Bajonet ( Joegoslavie )

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ze altijd laten liggen die AK 47 modellen omdat ik ze niet mooi vond en dacht / denk dat het goedkope rommel is . Ik vraag mij af wat voor staalsoort er gebruikt is voor deze Joego Ak47 Bajonetten ?
Gezien de prijs ( lager dan op de Site ) ben ik toch tot aankoop overgegaan om het ding een keer grof te testen .
http://www.militarycollectibles4u.n...et-ak47-kalashnikov-yugoslavische-uitvoering/
20160323_172950.jpg 20160323_172928.jpg

Zijn er mensen die zweren bij deze dingen ?? Prijs / kwaliteit verhouding ;)
Of blijf je er liever vanaf :thumbsup: Net zoals ik dat Jaren gedaan heb !
 

AWOL

Prepper goeroe
Waarom zou je voor een bajonet kiezen ipv een "normaal" mes? Zijn bajonetten niet in principe bot en vooral bedoeld voor steken?
Ik heb iig twee oudere bajonetten uit WW2 (erfstukken), voor de K98 en een Enfield en die zijn beide zo bot als wat en zien er ook niet uit alsof ze ooit zijn geslepen.
 

houthe

Senior Prepper
Waarom zou je voor een bajonet kiezen ipv een "normaal" mes? Zijn bajonetten niet in principe bot en vooral bedoeld voor steken?
Ik heb iig twee oudere bajonetten uit WW2 (erfstukken), voor de K98 en een Enfield en die zijn beide zo bot als wat en zien er ook niet uit alsof ze ooit zijn geslepen.
dit past dan wel weer beter op je AK47 dan een Mora of zo :)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je voor een bajonet kiezen ipv een "normaal" mes? Zijn bajonetten niet in principe bot en vooral bedoeld voor steken?
Ik heb iig twee oudere bajonetten uit WW2 (erfstukken), voor de K98 en een Enfield en die zijn beide zo bot als wat en zien er ook niet uit alsof ze ooit zijn geslepen.

:lol: Je zet het puntje op de I ;)
Ik heb messen genoeg :thumbsup:
Het is puur de nieuwschierigheid en de geringe prijs dat ik een aankoop heb gedaan . Ik heb dus maar een klein bedrag betaald en wil na een slijpbeurt ( Ondanks het redelijk scherp is ) het Steek / snijding aan een testje onderwerpen .
Je ziet die dingen overal en er lijkt een gretige afname te zijn . Sommige krijgen ze niet aangesleept .
Toch bedankt voor de Nadruk op ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: AWOL

Ray

SHTF Expert
Een probleem bij bajonetten is dat ze voor de wet verboden zijn om ook maar iets anders mee te doen dan in een vitrinekastje te leggen. (http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/2015-07-01)
Puur omdat het een bajonet is en geen vast mes hetzelfde formaat.

Leuk voor de verzamelaar (zoals @frans81), maar niet voor iemand die zo'n ding in het bos zou willen gebruiken om wat hout te batonnen oid.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Een probleem bij bajonetten is dat ze voor de wet verboden zijn om ook maar iets anders mee te doen dan in een vitrinekastje te leggen. (http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/2015-07-01)
Puur omdat het een bajonet is en geen vast mes hetzelfde formaat.

Leuk voor de verzamelaar (zoals @frans81), maar niet voor iemand die zo'n ding in het bos zou willen gebruiken om wat hout te batonnen oid.

Ze vallen dus onder groep IV .
Beste Ray IK verzamel ze gelukkig niet ;). Iets echt verzamelen in de trent van Showen , streling van de binnenkant ;) doe ik niet .
Zie ik geen enkele meerwaarde van in . Ik " verzamel " alleen nog Prep gerelateerd en verkoop af en toe Items om weer andere aankopen te kunnen doen :thumbsup:
Beetje Hobby ( dat Items preppen ) . Het lage aankoop bedrag van die Bajo heeft mij over de streep getrokken ;) , anders had ik het nooit aangekocht :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan