• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

Ray

SHTF Expert
Nieuws over immuniteit, de rol van T-cellen, naast de reeds bekende antistoffen. Dit kan grote gevolgen hebben voor vaccins, immuniteit onder de bevolking en het aantal mensen wat reeds immuniteit heeft opgebouwd, kan wel eens veel groter zijn dan aangenomen op basis van antistoffen in het bloed.

En dat is veelbelovend. We wisten namelijk wel dat COVID-19-patiënten met ernstige ziektesymptomen vaak een sterke T-celrespons en antilichaamrespons ontwikkelen. Maar het was niet altijd mogelijk om antilichamen te detecteren bij mensen die mildere symptomen hadden ervaren. Ondanks dat deze laatste groep negatief testte op antilichamen, vertonen velen waarschijnlijk wel een duidelijke T-celrespons, zo blijkt uit de studie.
Bron: https://www.scientias.nl/immuniteit...veel-hoger-dan-tests-ons-willen-doen-geloven/
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Ik was woensdag is gesprek met een Amerikaanse en we hadden het over de 3 miljoen besmette mensen daar.
Nu zondagochtend vroeg staat de teller al op 3.2 miljoen.
Binnen 3 dagen 200.000 besmettingen in de USA. Helaas heeft dr. Fauci gelijk gekregen, maar het zijn er meer dan 50.000 per dag.
Je vraagt je af wanneer het daar stopt, wanneer de realiteit daar doordringt.
 

drent

Diehard Prepper
Liveblog NOS van 12 juli :
Duits onderzoek toont snelle afname antistoffen tegen corona
Een Duits onderzoek onder genezen covid-19-patiënten uit München toont aan dat het aantal antistoffen in het bloed van mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus snel afneemt. Dat betekent dat er geen langdurige immuniteit is tegen het virus. Dat is slecht nieuws voor de effectiviteit van de vaccins waaraan gewerkt wordt.

De uitkomsten van het Duitse onderzoek ondersteunen de bevindingen van Chinese onderzoekers. Die meldden in het tijdschrift Nature Medicine dat de antistoffen in het bloed na twee maanden sterk afnemen. Dat is vooral het geval bij patiënten met een mild ziektebeeld, maar ook bij patiënten die flink ziek zijn geweest door het virus.
:eek::(
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Onderzoek naar de uitbraak begin juni in Tönnies, Duitslands grootste slacht- en vleesverwerkingsbedrijf..verrassend resultaat, niet wat men in eerste instantie gedacht had.

Het virus werd overgedragen in ruimtes waar de lucht werd gecirculeerd en gekoeld tot 10 graden Celsius. Daarnaast was er weinig toevoer van verse lucht en werd er zwaar lichamelijk werk gedaan. "Onder deze omstandigheden is een afstand van 1,5 tot 3 meter alleen natuurlijk niet voldoende om overdracht te voorkomen", zegt professor Adam Grundhoff, co-auteur van de studie. Dat na koeling dezelfde lucht weer het slachthuis in werd geblazen hielp daarbij niet. De slechte woonsituatie van het personeel lijken minder en wellicht zelfs geen rol te hebben gespeeld, terwijl dat aanvankelijk juist werd gedacht.
https://www.foodlog.nl/artikel/het-corona-effect-24-juli/
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Laatst bewerkt:
Onderzoekers ontdekken gen-defect bij jonge broers. Het immuunsysteem krijgt door het defecte gen geen bericht dat het virus is binnengedrongen.

Het kan toeval zijn dat de twee broers allebei ziek werden, maar toch besloot een team van het Radboudumc de genen te onderzoeken. Vooral de genen die een rol spelen bij het afweersysteem werden in kaart gebracht. Daarbij kwamen de onderzoekers het gen Toll-like receptor 7 (TLR7) op het spoor, en daarin bleek bij beide broers een afwijking te zitten. TLR7 helpt normaal gesproken om ziekteverwekkers te herkennen.
https://www.gelderlander.nl/nijmege...afwijking-bij-jonge-coronapatienten~ae58079f/

Maarten Keulemans,Wetenschapsredacteur Volkskrant dook daar even in. Zijn reactie: https://twitter.com/mkeulemans/status/1286754817281527809
-In JAMA: 'Opvallend gen gevonden. Maar we kunnen niet zeggen of het oorzaak-gevolg is.'
-'...toen we interferon wilden meten, zagen we geen verschil.'
-Kop boven het onderzoek: 'Er zijn genetische varianten aanwezig.'
-Maar dan het persbericht vd universiteit. Genetische mutaties *maken je vatbaar* voor ernstige covid-10.
-NL persbericht: 'Mutatie maakt duidelijk hoe corona toeslaat'
-ANP: 'Dat kan betere behandeling geven'
-NOS: Ontdekking! Gen dat corona verergert!
-Ten overvloede, het is best denkbaar dat TLR-7 echt wat 'doet'. Maar dit is weer het aloude: een associatie oppompen tot een betonnen waarheid.
-Pijlsnelle vuistregel: als alleen Nederlandse media de 'doorbraak' melden, kan het nooit veel soeps zijn en is het vast een gevalletje spierballenvertoon-per-persbericht.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Boeiende cijfers uit Israël, dat nu in een tweede golf zit.
"Vergeleken met de eerst virus golf, blijkt uit de statistieken van het ministerie dat het aantal ernstig zieke patiënten, aangepast aan het aantal gediagnosticeerde patiënten, vergeleken met de eerste virus golf met 45 procent daalde en het aantal dodelijke slachtoffers maar liefst 80% minder was. Het aantal patiënten dat beademing nodig heeft, is in verhouding tot het aantal gevallen uit de eerste virus golf ook gedaald met 80%."
link

Ook een interessant overzicht, zichtbare tweede grotere golf, daar waarschuwde men steeds voor en is helaas nu de werkelijkheid.
EeBPfUIUcAMm-Hm
 

petroman

SHTF Expert
Mogelijke verklaring kan ook zijn dat de "oudejes" op zijn. Dus in de eerste golf is de risico groep al aardig verkleind.
De mensen die nu ziek worden hebben dan een hogere weerstand.
 

Ray

SHTF Expert
Daarnaast zijn de oudjes en andere kwetsbaren veel voorzichtiger dan de jongeren, in die laatste groep stijgen de besmettingen het hardst en die overlijden er minder vaak aan. Ook is er voortgang in de behandelopties, bloedverdunners worden wereldwijd toegepast om het risico het herseninfarcten te voorkomen, goedkope ontstekingsremmers, etc.

Helaas komt men er wel achter dat ook niet kwetsbaren en jongeren die thuis uitzieken en geen ziekenhuis nodig hebben toch een hoop schade kunnen oplopen. Hart, longen, neurologische schade (psychoses, depressie, herseninfarct) en in percentages die best hoog zijn. Vandaag artikel op CNN over dit onderwerp: https://edition.cnn.com/2020/07/29/health/covid-19-brain-effects-wellness/index.html

Langzaam aan komen we steeds meer te weten. Langzaam, want al die kleine studies in verschillende landen zijn door verschillen niet makkelijk bij elkaar op te tellen voor betere conclusies.

Na de vakantie gaan de scholen weer open. Hele hordes jongeren komen dan weer in contact met hun leraren, stagebegeleiders, etc. 't Zou me niet verbazen als dan weer een stijging onder die beroepsgroepen plaats gaat vinden.
 

phtvs

Sysop
Admin
Na de vakantie gaan de scholen weer open. Hele hordes jongeren komen dan weer in contact met hun leraren, stagebegeleiders, etc. 't Zou me niet verbazen als dan weer een stijging onder die beroepsgroepen plaats gaat vinden.
Eerst komen er duizenden vakantiegangers terug, ook uit risico gebieden en waaronder heel veel jongeren die feestvierden en zich niet aan de regels gehouden hebben. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat er daar minimaal een aantal van zijn die besmet zullen zijn. Laten we hopen dat ze bij thuiskomst verstandiger zullen zijn dan tijdens de vakantie en zich wel laten testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
Mensen uit de geestelijke gezondheidszorg sturen brandbrief aan het kabinet: https://brandbriefggz.nl/brandbrief/
Zelfs een apart domein op het WWW voor ingericht.

Ze stellen dat de geestelijke schade groter is dan de fysieke schade en vragen onmiddellijk alle maatregelen op te heffen omdat ze niet wetenschappelijk zijn onderbouwd.

Volgens mij geld dat alleen voor de mondkapjes. Drukte mijden, afstand houden en handen wassen daar is bakken met bewijs voor en praktijkervaring met andere ziektes.

Volgens mij is hier sprake van beroepsmatige tunnelvisie van de GGZ, alleen focussen op de effecten die zij ervaren in hun werk.

Apart eigenlijk, dat een andere beroepsgroep een oordeel velt over virologen, epidemiologen, artsen die zich bezig houden met infectie zieken en uiteraard de artsen die de fysieke impact van corona bestrijden.

Overtuiging van de GGZ dat het virus vanzelf uitdooft, iedereen hoopt dat, maar om er alvast maar van uit te gaan...

Als je de brandbrief leest, zijn het exact de argumenten van de groep Viruswaanzin. Het virus is gewoon een beetje erge griep en gaat vanzelf weg. Kijken die mensen niet naar andere landen??
 

phtvs

Sysop
Admin
Het kan aan mij liggen maar geestelijke schade omdat je je handen moet wassen en 1,5m afstand bewaren? Volgens mij zit er al een schroefje los ergens ook zonder de Corona regels.

Wat ik totaal niet begrijp is dat heel veel 'deskundigen' opeens viroloog blijken en het beter weten dan mensen die daar heel lang voor geleerd hebben. Of het nu gaat om een meneer die van zichzelf vind dat hij uitslagen van verkiezingen kan 'voorspellen' of politici die nauwelijks hun eigen naam kunnen schrijven of nu dus ook GGZ mensen, allemaal denken ze na het lezen van wat rapporten afgestudeerd te zijn in de virologie/microbiologie en het beter te weten dan de feiten die er liggen. En de media maken dankbaar gebruik van zoveel onbenul want het zal goed verkopen als Doutzen Kroes (wie?) zegt dat ze zich ingelezen heeft en ons even wil vertellen hoe het werkelijk zit. Of de peilingen meneer die voor de zoveelste keer zijn mening wil verkondigen aan het volk.

Laten we gewoon doen wat bewezen is dat helpt. Handen stuk wassen, als je klachten hebt blijf je thuis en laat je jezelf testen, als je koorts hebt blijft het hele gezin thuis, mijd drukte en houd 1,5m afstand. (als ik ooit oud en versleten ben weet ik deze regels nog op te sommen :lol:)
 

Ray

SHTF Expert
Geval Doutzen is precies wat veel mensen doen en zich daarna expert achten. Ik verslind ook alles over corona, als sinds 13 december vorig jaar, maar staar me niet blind op een enkele studie met 200 man. Daar zijn er honderden van en dat maakt cherry picking erg eenvoudig. Niemand is werkelijk echt objectief, bovendien zien wij alleen de samenvatting die op het WWW gezet worden, met wat pech door een groep die voor hun stelling 'bewijzen' bij elkaar sprokkelen aldaar.

Dit is typisch voor de werkwijze van velen:
creationists.gif
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Het kan aan mij liggen maar geestelijke schade omdat je je handen moet wassen en 1,5m afstand bewaren? Volgens mij zit er al een schroefje los ergens ook zonder de Corona regels.
Bij heel veel mensen met geestelijke problematiek is de hulp volledig stopgezet. Geen gesprekken meer, geen begeleiding thuis(plus de eventuele dagbesteding, vaak ook vanwege die GGZ-indicatie geregeld). Dát levert nogal wat extra problemen op voor mensen die toch al hulp nodig hadden.
Ook zonder geestelijke problematiek kan iemand totaal de kluts kwijtraken door wegvallen dagelijkse bezigheden die structuur aan het leven geven. Zo heeft judoka Ilona Lucassen suïcide gepleegd omdat ze het niet meer trok zonder haar houvast en structuur die de trainingen gaven... link

Op dit moment is er nog steeds niet overal opgestart met de hulp die men eerst had en is het moeilijker om in crisis een beschermde plek te krijgen.
 

phtvs

Sysop
Admin
Bij heel veel mensen met geestelijke problematiek is de hulp volledig stopgezet.
Maar de GGZ zou allang weer opgestart zijn volgens mij. Kan me voorstellen dat je in het traject zit en opeens alles stopt, dat je een probleem erbij krijgt. Maar er is nu geen enkele reden waarom die gesprekken niet gewoon weer voortgezet kunnen worden. In ieder geval belemmeren de Corona regels dat op geen enkele manier zoals ze stellen.

Zo heeft judoka Ilona Lucassen suïcide gepleegd omdat ze het niet meer trok zonder haar houvast en structuur die de trainingen gaven
Triest geval natuurlijk maar ik begrijp nog steeds niet waar de huidige regels de GGZ in de weg zouden zitten. Je kan en mag iedereen opzoeken en gezellig dingen doen samen. je hoeft zelfs geen 1,5m afstand te houden.

Het ging mij erom dat ik de reden die de GGZ medewerkers geven namelijk, de huidige Corona regels veroorzaken eenzaamheid, volgens mij nergens op slaan
 

Ray

SHTF Expert
Oops, contactonderzoek duurt veel te lang en bij nog niet de helft kan de bron gevonden worden. De uitspraak dat de meeste besmettingen in huiselijke kring plaats vinden, is niet valide. In die gevallen kunnen ze wel makkelijk de bron vinden, bij alle besmettingen buitenshuis is dat enorm lastig: https://nos.nl/artikel/2342428-ruim-de-helft-van-de-besmettingsbronnen-wordt-niet-achterhaald.html

Er gaat een rel uitbreken in de VS, het blijkt dat in een vroeg stadium zowel testkits en beademingsapparatuur er wel waren, maar niet werd gegeven omdat het democratische staten betrof. Het kwam aan het licht, toen de leverancier van de testkits wel eens een keertje betaald wilde worden en daarvoor verzoeken indiende. Alleen niemand kon de bestelling er bij vinden.

Spullen waren al gearriveerd, een plan was gemaakt om een landelijk testbeleid in te voeren door het team van Jared Kushner, maar
a member of Kushner’s team expressed: that because the virus had hit blue states hardest, a national plan was unnecessary and would not make sense politically. “The political folks believed that because it was going to be relegated to Democratic states, that they could blame those governors, and that would be an effective political strategy,”
uit de originele bron: https://www.vanityfair.com/news/202...s-secret-testing-plan-went-poof-into-thin-air

Daarna ging Trump wekenlang te keer tegen de democratische gouverneurs.

Nederlandstalig stuk over dit nieuws: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/witt...s-plan-om-landelijk-coronatests-uit-te-voeren

Schijnt dat het achter houden van overheidsbestedingen (de democratische staten mochten er uiteraard niets van weten) een serieus strafbaar feit is.
 

phtvs

Sysop
Admin
Mensen uit de geestelijke gezondheidszorg sturen brandbrief aan het kabinet: https://brandbriefggz.nl/brandbrief/
Zelfs een apart domein op het WWW voor ingericht.

Het blijkt dat er toch wat twijfels zijn over de bewuste brief...
Patiëntenfederatie Nederland is het totaal niet eens met de brandbrief waarin medewerkers uit de hulpverlening het kabinet oproepen om een einde te maken aan de 1,5 metersamenleving.
De website wekt de indruk dat de brief afkomstig is van de brancheorganisatie Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ). Veel hulpverleners die de brief hebben ondertekend blijken zelfs niet in het BIG-register te staan.
https://www.ad.nl/binnenland/omstre...st-patientenfederatie-erg-zwart-wit~af1b6d08/
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan