• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote winterbanden topic.

V

Verwijderd lid 482

Gast
Met al die sneeuw berichten: Hebben jullie je winterbanden al uit het vet gehaald??
 
F

forumlid 1447

Gast
50 jaar zonder kunnen leven, snelheid aanpassen werkte voorheen ook.
Geldklopperij voor die verschrikkelijke 3 dagen (JAAAAA 3 dagen)
 

PBear

Mankinds only hope
Ik heb mijn winterbanden het hele jaar door gebruikt. Hier in Polen duren de winters wel wat langer dan 3 dagen en beneden 10 graden Celsius doen ze het wat beter, ook bij regen voeren ze het overtollige water door het grover profiel beter af. Hier heel januarie sneeuw gehad. Deze week wordt het bij ons opnieuw minus 20 in de nacht. De weersvoorspelling geeft minus 11, maar omdat ik in de schaduw van een berg woon blijft het hier een aantal graadjes kouder. Overigens heb ik de winterbanden alleen op de aangedreven voor-wielen liggen. Achter gewoon zomerbanden. Voor de remweg maakt het bar weinig uit. Snelheid aanpassen werkt beter.
 

Ray

SHTF Expert
Hier liggen ze er al onder, dat is standaard als de dagtemperaturen onder de tien raken.
Volgende keer neem ik all season banden, die testen tegenwoordig goed, itt tot een paar jaar geleden.

Dankzij het profiel rijd je ook de modder eruit en dat is best wel eens handig hier bij mijn omzwervingen in Drenthe, regelmatig rijdt ik op het onverhard en dan hebben winterbanden een stuk meer grip.
 

Jannes

Prepper goeroe
Vandaag zijn ze eronder gekomen.
We wilden er eerst niet aan, maar ik moet de komende dagen werken en nu dus toch maar.

Een paar jaar terug hadden we altijd één auto op all-seasons staan en bij de andere auto wisselden we van zomer naar winter en v.v.
Nu staan beide auto’s op zomer, maar we gaan toch maar weer terug naar onze vorige methode. Kun je naar gelang het weer/afstand/noodzaak de meest geschikte auto meenemen.
 
Bovenaan