• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Niels

Mankinds only hope
Alleen in de winter of als het op andere momenten koud is draag ik een muts, voor de rest nooit een hoofddeksel.
Voor kamiekazie's van boven ben ik niet bang. Ik heb teeken ook altijd van onderaf in de broekspijpen gehad tot aan die lies.
Voor de zon.. op de 1 of andere manier draag ik nooit iets tegen de zon. Persoonlijk dus liever geen hoofddeksel.
 

Erny

Last (wo)man standing
En zoals mn avatar ook laat zien heeft de Erny buitenshuis bijna altijd een hoofddeksel op. :cool:
Heb dan ook wel een assortimentje verzameld gedurende mijn leven.

Tegen de zon (zonnebrillen tijdens tuinwerk onhandig) en de regen en het allerlei wat in mn haar verzeild kan raken. En 's avonds ook nog eens tegen de muggen en de knudjes (voor die laatsten heb ik zelfs ook van die muskietenhoedjes gekocht, mijn eerste AliX aanschaf).

Nu in de zomer draag ik een zwart "zomer"hoedje waar de wind lekker door kan waaien (voordeel dat ie dus ook niet afwaait als ik door het winderige Groningen fiets). Heb er indertijd (2014) gelijk twee gekocht voor 2 euro per stuk en het mooie is er nu wel duidelijk af. :fluit:
Maar het gaat mij om het functionele en hoef er dus niet zuinig op te zijn tijdens de tuinarbeid. Wel op zoek naar geschikte vervanging.
Als het regent heb ik mn katoenen hoedje op met ongeveer 5cm rand (gedragen tijdens Wintercooking vorig jaar).
Als het plenst heb ik de zwarte hoed die ik van @Ray heb overgenomen tijdens periode van vermissing van andere katoenen hoedje, een zogenaamde BushHat.
En dan heb ik van @Piroska in Hongarije ook nog een vilten hoed gekregen die maar steeds niemand pastte. Deze is echt geweldig bij het tuinieren in de koude regen en het wandelen met de hond in plensbuien en sneeuw.

Verder diverse petjes voor tussendoor dragen tegen zon of regen.
In de winter mutsen erbij (eventueel zelfgemaakt) soms in combinatie met de petjes.
Voor het lopen met de hond in weer en heel veel snijdend koude wind ook nog wat hoofddeksels met ook oorbescherming opgeduikeld.

Die Tilley hats lijken mij ook wel wat... :cool:
 

dubbel0

Diehard Prepper
hoedjes petjes etc zijn echte beschermers tegen warmte verlies/ opwarming ( winter, het hoofd is het lichaamsdeel wat het meeste warmte verliest... en zomers tegen de zon, heat stroke..) maar zijn geen teekwerende middelen.. teken komen van onder... (gras/ struikjes)

op jacht/ in het veld draag ik vaak een legerpet achtig iets... soms camo. mede omdat het mijn silhouet wat breekt en tegen bovengenoemde invloeden.
 

Lai

Prepper goeroe
Die tandjes doen hem ;)

En @Roel ...... dit is de rest van je outfit?? :fluit:
images


@CrossbowClan agradi heeft hem (zonder tandjes) voor € 39,19 is maat M. Met sticker korting gaat er nog 20% af ;)
https://www.agradi.nl/rugged-earth-tombstone-stonewash.htm
Maar zie ze ook tot een bedragje € 106,99 :eek:

Gewoon uitzoeken, zit vast wel wat tussen.
https://www.google.nl/search?q=lere...qs=chrome.1.69i57j0.8484j0j7&sourceid=chrome&{google:instantExtendedEnabledParameter}ie=UTF-8
 

Erny

Last (wo)man standing
Oeh... daar wordt ik ook wel hebberig van... Goeie prijzen én gratis verzending bij die Agradi... :)
Laatst bij de Primark (jawel, echte kwaliteit... :lol:) voor een zeer luttel bedrag ook weer een hoed gekocht maar een echte goeie staat nog steeds op mijn verlanglijstje. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lai

Lai

Prepper goeroe
@Erny vergeet de stickerkorting niet ;) Kortingen kunnen soms tot 50% oplopen. Zeker als je meerdere kortingen bij elkaar kan doen :fluit: En dat geld op hun hele assortiment.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny
F

frans81

Gast
Mijn mooiste aanwinst is deze Vintage Mad Bomber Bont muts met Aluminium Arctic Cat Logo uit jaren 50/60

Laat de extreme winter maar komen haha

Is inmiddels toegevoegd aan mijn Winterkleding prep afdeling .

Foto 3 van www voor het how it's look idee .

20190610_145241.jpg 20190610_145115.jpg SmartSelect_20190617-225017_Chrome.jpg
 
F

frans81

Gast
Ook deze kwam ik vanmorgen weer tegen .
Dit tijdens het zoeken naar de Realthree Camo Cap .

De Dutch Army Booni hat . Deze had ik speciaal besteld vanwege de nek bescherming en lichte kleur . En in mijn maat !
Het fijne is ook de Memory wire in de rand .
Zo kun je het in alle vormen zetten en het blijft STAAN ! De zijkanten kan men omhoog zetten en met drukkers vast klikken .
Op vele plaatsen waar ze verkocht worden vind ik ze niet goedkoop .
Thans een hagel nieuwe en onbezwete haha
Bekijk bijlage 13050
Bekijk bijlage 13045 Bekijk bijlage 13046 Bekijk bijlage 13047 Bekijk bijlage 13048

Ondertussen heb ik eindelijk weer een mooie type III woodland . Zonder nekbescherming en Memory wire . Mooie grote ontluchtings gaten rondom . Degelijk nekkoord met lederen sluiting , Mooi op te vouwen / Wegproppen Katoenen hoedje .
Ideaal zomer hoedje waar ze bij menige dump 25 euro vragen :eek::eek: ( zie link )

Ook deze zat bij de Marniers uitrusting .

Maar goed dat deze militair dezelfde kleding maten als mij heeft . Zelfs het schoeisel ( dat ik niet heb gepakt ) .


https://www.militarycollectibles4u....-hat-sun-hat-woodland-camo-maat-57-origineel/

20190618_165918.jpg 20190618_165939.jpg 20190618_170018.jpg 20190618_170041.jpg
 
Bovenaan