• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het toilet als het riool faalt.

AWOL

Prepper goeroe
Ik ben ook onvoldoende voorbereid, met name qua het opruimen van de uitwerpselen.
Ik neem aan dat, in theorie, een gat graven waar de uitwerpselen in gedumpt worden en die eens in de zoveel tijd in de fik zetten met bijvoorbeeld benzine ook zou werken?
 

Ray

SHTF Expert
Ik ben ook onvoldoende voorbereid, met name qua het opruimen van de uitwerpselen.
Ik neem aan dat, in theorie, een gat graven waar de uitwerpselen in gedumpt worden en die eens in de zoveel tijd in de fik zetten met bijvoorbeeld benzine ook zou werken?

Gat dichtgooien en een nieuwe graven lijkt me dan makkelijker. Er kunnen natuurlijk omstandigheden zijn dat je helemaal het huis niet wilt verlaten. Chaos, chemie, kerncentrale oops.
Hier nog een review van een kant en klaar product: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/review-noodtoilet-luggable-loo.891/
 

Ray

SHTF Expert
Lol, ik dacht inderdaad weer veel te moeilijk...ik zat na te denken over hoe je bacteriën, larven en dergelijke zou kunnen neutraliseren.

Met heel veel chemische zooi, of je laat de natuur het werkt doen in een composttoilet (en dan een tweede keer composteren op de composthoop om ook eitjes geen kans te geven). Uitfikken deden ze in het leger wel, met veel benzine en diesel (mengsel), maar dat is zo zonde van brandstof, helemaal als het schaars is.
 
Bovenaan