• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hoe kom jij aan drinkwater bij een storing of vervuiling? Ben je voorbereid?

Hoe kom jij aan drinkwater

• Ik heb een enorme voorraad schoon water opgeslagen

Stemmen: 13 39.4%
  • Ik heb een waterfilter

Stemmen: 25 75.8%
  • Ik heb chemische zuivering

Stemmen: 10 30.3%
  • Ik heb ze allemaal

Stemmen: 10 30.3%
  • Ik heb ze geen van allen

Stemmen: 1 3.0%
  • Ik heb wat anders, namelijk.....

Stemmen: 6 18.2%

• Totaal aantal stemmers
    33
Over lithium, ik denk dat we wat soorten van elkaar moeten gaan onderscheiden?
Wat ze in de rijn gevonden hebben is iets anders dan het medicijn voor manisch depressieve en aanverwante stoornissen?
Ik denk ook dat het medicijn lithium "carbonaat"! in een gezond stel hersenen een zeer verlammend effect heeft en het complete gevoels centrum aantast.
In wit brood vond je vrij hoge concentraties van dat carbonaat in de jaren 50 en 60, op een gegeven moment viel een arts het op dat de md en de manische positieve en de depressieve patiënten zich heel anders gedroegen omdat ze alleen wit brood kregen te eten in de instellingen.
Meer laat mn geheugen momenteel niet los, dit is dat er nog over is van deze kennis.

Als ik het goed heb staat er langs de rijn in duitsland ook een of andere accu fabriek.

Anyway.
Dit is wel een HEEL machtig en interessant topic! Ik complete en ingewikkelde systemen bedenken, komt er iemand aan met een swyer filter!
Nog nooit van gehoord.
Tot in hoeverre blijft het nog nodig om regenwater op te vangen in je vijver/opvangbak/regenton en te koken door een koolfilter ed heen te laten druppelen?

Zoals eerder geopperd is: destilleren - Check, hebben. getest ja
dunne bleek 4 druppels per liter water, en 30 minuten voor consumptie laten luchten - check, hebben. getest ja
apart systeem naast mn vijver met extra uvc en zuurstof balletje, check, hebben. deels getest ja(met na koken ja)
Water put onder het huis tbv regenwater, check hebben. deels getest ja(met na koken ja)
Active kool en houtskool voor water zuivering, check hebben.
100 micron mechanische filters voor voor filtering, check hebben. deels getest ja(met na koken ja)
https://webshop.karobv.nl/pd/BO0880675/techniek/watertechniek/filtratie/binnen-filters
Op bestelling kunnen ze ook een kleinere maas grootte leveren tot en met 22mu

Water "grijp voorraad" , aandacht vereist, jerrycans halen totaal 60 a 80 liter is voor ons zat
Water "snel zuiveren" , aandacht vereist. swyer filters halen 2x.

Zak om planten heen, getest ja
Zeil over kuil heen, getest ja
Vergisten en afdampen, getest ja.
"Destilleren" mbv zon, getest ja

Over water koken, met een koffie zetter durf ik niet.
A ik denk dat de tijd te kort is
B het ontleden van water begint al bij 85C
Dus is niet op of over de kook, het punt van ontleden is genoeg om via "airlifting" het water omhoog te brengen.
Er zijn bronnen die vertellen dat bij 84C de meeste schadelijke bacteriën dood zijn?

Rest mij de vraag of 48 euro een schappelijke prijs is voor een sweyer filter?

Terug
Bovenaan