• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hongerige buren, wat doe je er tegen tijdens SHTF?

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Er zijn dan wel weer heel goede resultaten, ook bij DM1, met lowcarb-highfat, als ik jou was zou ik me daar wel in verdiepen. Niet alleen vanwege een SHTF, maar voor een prettiger leven, want minder afhankelijk, meer eigenregie.
 

Marcov

Prepper goeroe
Er zijn een aantal redenen waarom het niet altijd mogelijk is om medicijnen te hamsteren.
De houdbaarheid, bepaalde types die het goed doen op de zwarte markt, verspilling en vergeet het verdienplaatje van de apotheek niet.
Tegen het laatste ben ik een paar keer aangelopen. Ik kreeg steeds voor 14 dagen mee. (Voor als ik er niet goed tegen zou kunnen, minder verspilling. Was de verklaring van de apotheek)
Dat was ik na een jaar behoorlijk zat, ik wil gewoon voor een half jaar tot een jaar. ik moet het, waarschijnlijk, de rest van mijn leven slikken. Bij hoge uitzondering kon ik 1 maand krijgen.
Na dreigen een andere apotheek te nemen, kon ik 3 maanden krijgen. Elke keer dat je ze gaat halen, declareert de apotheker, receptkosten en een informatie praatje.
En hij zou moeten controleren of er geen probleem is met evt andere medicatie. Dat heeft hij dus al ruim 3 jaar niet gedaan. Je snapt natuurlijk wel dat ik nu ergens anders zit.
Ik kan nl zien wie er wel gekeken hebben. De ziekenhuizen waar ik geweest ben, hebben wel gekeken.

In sommige gevallen kan het veranderen van apotheek wel schelen. Maar niet altijd.
 

petroman

SHTF Expert
Juist omdat er verschillende redenen kunnen zijn is het handig dat te vermelden.
Kan ook zijn dat je medicijn gewoon beperkt houdbaar is, weet ik veel.
 
D

Deleted member 2825

Gast

In het engels, maar over bugout en wat mensen verwachten maar er niet is. let even op wat de reaktie is bij 1.18 minut. Gewoon even terug in de realiteit.


Leuk en informatief filmpje. Ik heb nu meerdere filmpjes bekeken van dit YouTube kanaal. Soms zitten er wat contradicties in met wat zij te vertellen hebben maar dat kan.

Mijn conclusie uit de tot nu 12 verschillende bekeken filmpjes van dit kanaal is. Het huis verlaten met de poging om de mensenmassa's te vermijden is niet per definitie slecht alleen vereist veel meer kennis dan men verwacht. Op zijn minst een expert niveau in bushcraft en survival is een absolute vereiste. Eigenlijk ook de allerlaatste stap die jij wilt nemen binnen de mogelijkheden bij een SHTF.

Of mijn eigen draai aan dit verhaal. Jij hebt een "gecontroleerde" bug out in de vorm van een vastgestelde eind locatie (Geprepareerde reis naar een vakantiehuis, stuk eigen grond, familie etc.). De "ongecontroleerde" versie, de tas pakken en zien waar het schip strand. Laatste wordt dus nogal vereenvoudigd weergegeven in Hollywood.
 

Ray

SHTF Expert
...........
Of mijn eigen draai aan dit verhaal. Jij hebt een "gecontroleerde" bug out in de vorm van een vastgestelde eind locatie (Geprepareerde reis naar een vakantiehuis, stuk eigen grond, familie etc.). De "ongecontroleerde" versie, de tas pakken en zien waar het schip strand. Laatste wordt dus nogal vereenvoudigd weergegeven in Hollywood.
Yep, zo zit het. :)

Voor de gecontroleerde bug-out naar een uitwijklocatie die voorzien is, gebruik je een BOB (Bug Out Bag). Die stem je dan ook af op de reis naar de BOL (Bug Out Location).

De ongecontroleerde versie van de bug-out, hebben we de INCH bag voor. I'm Never Coming Home staat dat voor.

Die begrippen worden nogal eens door elkaar gegooid, maar in mijn boekje is een BOB een rugtas(je) met voorziening om een geplande reis te ondernemen en de INCH bag een grote rugzak om zo'n beetje elke onvoorziene omstandigheid mee aan te kunnen.

Ik denk niet dat je zozeer een bushcraft expert hoeft te zijn voor een bug-out, zeker niet in Europa. Het kan een hele nuttige aanvulling zijn omdat het je een extra optie geeft, ergens in 't bos overleven, maar dat zal zeker nooit de eerste keuze zijn.
 
Bovenaan