• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hoofdlamp

InfernoSis

Diehard Prepper
Ik zoek nog een goede hoofdlamp, voornamelijk om bijvoorbeeld tijdens een blackout in huis te gebruiken (binnenshuis rondlopen, boek lezen, simpele handelingen uitvoeren, ...) en dus niet persé voor buiten (hoewel dat altijd handig is). Ik zoek dus eerder een hoofdlamp om tijdens een bug in te gebruiken.

Ik heb de Bushnell Rubicon H150L hoofdlamp gevonden voor €29,99.
bushnell.jpg

Is dit een goede hoofdlamp? Of bestaan er betere prijs/kwaliteit hoofdlampen?
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ik zoek nog een goede hoofdlamp, voornamelijk om bijvoorbeeld tijdens een blackout in huis te gebruiken (binnenshuis rondlopen, boek lezen, simpele handelingen uitvoeren, ...) en dus niet persé voor buiten (hoewel dat altijd handig is). Ik zoek dus eerder een hoofdlamp om tijdens een bug in te gebruiken.

Ik heb de Bushnell Rubicon H150L hoofdlamp gevonden voor €29,99.
Bekijk bijlage 2065

Is dit een goede hoofdlamp? Of bestaan er betere prijs/kwaliteit hoofdlampen?

Dit is een goede, maar als ik het goed heb dan heeft deze een aparte batterijhouder achterop de hoofdband zitten (vind ik niet zo handig)

Ik weet ook niet of je de lamp iets kan kantelen (naar onder) dit is handig, dan schijn je andere mensen niet zo in het gezicht.

Ik heb zelf een Petzl, zelfde prijs, iets minder lumen (100), maar de batterijen zitten in de lamp (3xAAA) en hij is kantelbaar.

Zie: http://www.campz.nl/405986.html

Misschien als je goed zoekt is ie goedkoper te krijgen.
 

homerun

Diehard Prepper
Ik heb er zelf ook 1 van Petzl. Dat is de Petzl Tactikka + RGB (Rood, Groen Blauw).
Deze is speciaal gemaakt voor het leger. En werkt voor mij prima.
Er gaan geloof ik 3 AAA batterijen in. En daar kan die wel erg lang op schijnen.
Dit hangt wel af van wat de stand is. De hoofdlamp heeft namelijk 3 standen. Dit zijn: laag, normaal en hoog.

Ik vind het een prima hoofdlamp.

https://www.outdoorxl.nl/kamperen/kampeerverlichting-1/hoofdlampen/petzl-tactikka-plus-rgb.html

@Sun Beh Nim

Hoe weet je eigenlijk als de hoofdlamp in de openingspost een goede is?
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ik heb er zelf ook 1 van Petzl. Dat is de Petzl Tactikka + RGB (Rood, Groen Blauw).
Deze is speciaal gemaakt voor het leger. En werkt voor mij prima.
Er gaan geloof ik 3 AAA batterijen in. En daar kan die wel erg lang op schijnen.
Dit hangt wel af van wat de stand is. De hoofdlamp heeft namelijk 3 standen. Dit zijn: laag, normaal en hoog.

Ik vind het een prima hoofdlamp.

https://www.outdoorxl.nl/kamperen/kampeerverlichting-1/hoofdlampen/petzl-tactikka-plus-rgb.html

@Sun Beh Nim

Hoe weet je eigenlijk als de hoofdlamp in de openingspost een goede is?

Toen ik zelf op zoek was naar een goede hoofdlamp kwam ik deze tegen in een review (kwam er goed uit), maar ik heb toch voor de Petzl gekozen vanwege de redenen die ik bovenstaand aangaf.

Er zijn heel veel goede hoofdlampen verkrijgbaar, tis maar wat je wensen zijn en je portemonnee toelaat.

Ik heb hier ook van die Xenos /Action hoofdlampjes, puur voor back-up en voor in de auto, werkt ook erg goed voor die €. 3,99, maar de lichtopbrengst is niet vergelijkbaar met een Petzl of vergelijkbare.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
De Tikka is 100 Lumen en neutraal van kleur, zo'n rode band om m'n hoofd vind ik te "gay" wahahahahaaaaaa

De Tikkina is een goede hoofdlamp, met toch wel veel lichtopbrengst, gezien je wensen denk ik dat deze perfect voor je is, mits je geen probleem hebt met een rode hoofdband.
 

InfernoSis

Diehard Prepper
De Tikka is 100 Lumen en neutraal van kleur, zo'n rode band om m'n hoofd vind ik te "gay" wahahahahaaaaaa

De Tikkina is een goede hoofdlamp, met toch wel veel lichtopbrengst, gezien je wensen denk ik dat deze perfect voor je is, mits je geen probleem hebt met een rode hoofdband.
Ze bestaan gelukkig ook in andere kleuren :p

@petroman: nu wel. Daar zie ik de Olight H15 Wave hoofdlamp http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=3791
Geen idee of die beter zou zijn?
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing

JamHard

Prepper goeroe
Zelf gebruiken wij al wat jaartjes de Black Diamond Spot.
Hele fijne lamp die lang met zijn batterijen doet en ook heel prettig is dat deze heel vloeiend te dimmen is van 16 naar 130 lumen.
Verder ook nog de mogelijkheid tot rood licht en voor zowel rood als wit licht een stand om te seinen.

Heb als voorbeeld even een link van bever gepakt waar die alleen in rood op de site staat, maar is ook in andere kleuren leverbaar.
http://www.bever.nl/black-diamond-spot-hoofdlamp-mdaec42001
 

petroman

SHTF Expert
Die Olight is ook goed, maar wel met een batterijpack op het achterhoofd en dit is een tactical hoofdlamp, sluit niet echt aan op je wensen, of je moet in de bosjes in je camo outfit ondetecteerbaar vertoeven :D

Ken het ding niet maar ik zie dat de batterij ook los kan. Dus als dat het criterium is dan doet ie nog mee.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
OpPad heeft enkele hoofdlampen getest...voor wie nog wat wil vergelijken.
http://www.oppad.nl/uitrusting/elektronica/hoofdlampen/

test-hoofdlampen-230x157.jpg
 

Jasje

Prepper goeroe
Ik heb twee Petzl's in gebruik. De Tactikka plus en de Tikka. De Ik vindt het prettige hoofdlampjes. Veel keuze in functies en inmiddels met een nieuwe lijn modellen. Voor mij zijn de eisen kantelbaar en rood licht en van accu over kunnen naar standaard AAA batterijen. Lumen maken me niet zo veel uit.

Ik kan niet anders dan toch een negatieve ervaring vermelden. Ze kunnen slecht tegen verdrukking in je rugzak oid. Zie de barstjes die zitten in de rechts afgebeelde Tactikka van mij.
Petzl_hoofdlampen.JPG
Ik heb het opgelost door (voor vervoer) een bakje van iets anders ervoor te gebruiken die perfect hiervoor leek te passen. Hun eigen doosjes zijn me veel te duur.

Vermakelijk om het volgende artikel in de blog van Paul Kirtley "Why I Stopped Using Petzl Headlamps" hierover te lezen. Zijn ervaring is er ook eentje.
 

petroman

SHTF Expert
Action 1,80 euro.

Had ik het nodig ? nee,
kon ik het laten liggen, nee,
waarom dan wel kopen ?, vanwege het led dingus dat erin zit,
review maken ?, nou vooruit dan:
68gram incl. batterijen 2xAAA, fel licht maar gespreid, dus geen bundel.
Om even wat te zoeken of om je heen te kijken goed, maar niet om je omgeving te scannen. Niet waterdicht. Maar met een stuk electro tape over de dekselnaad redelijk regendicht vermoed ik. Gladde plastc behuizing.
Drie standen: vol, halve (?) stand en knipper op vol vermogen (?).
Voor 1,80 kan je je er niet snel een buil aan vallen. Wordt geleverd inclusief batterijen.

dunlop_hoofdlampje-jpg.8113
 
Bovenaan