• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij zoek ik de hulp van de messenmannen ;):thumbsup:
Ik heb vandaag een mes geruild dat mij in een advertentie meteen aansprak ( het zei dat ik mijn best moest doen :lol: )
Ik kan na zelfs veel googelen niets vinden .

Mes heeft tweezijdig geslepen lemmet , weegt 365 Gram .
2 cm vanaf punt een serrated edge !!
En nog onbekende heftdelen .
Lijken hout maar voelt anders .
Het is goed scherp en de serrated edge voelt :confused::confused:.
Geen profwerk . Wel is het mooi scherp deze Serrated Edge .
Bekijk de foto's ;) en oordeel .
Het zat in een Groene Nylon BlackHawk sheath ;)
Lemmet is 175 mm lang .
30 mm aan handvat zijde .
Totale lengte is 310 mm .
Ik kan geen merk vinden .
Wel is er aan tweezijden iets van de zo genoemde stootrand/ plaat geslepen. Zie foto's tweede bericht .
Ook heeft het een uitstekende Pommel .
Het koordoog gaat door het heft .

14712735974431224259123.jpg 1471273630584-1848559046.jpg 1471273667619506409659.jpg 1471273703149123819585.jpg 1471273727326-1790415068.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
De rest van de foto's .
Het mes als geheel voelt niet aan als zijnde rommel ( Chinees ) .
Om een of andere redenen is het merk of embleem er van verwijderd .

1471274162839355788549.jpg 1471274242990-947693696.jpg 14712741893421053399391.jpg 1471274215393-1613096051.jpg 1471274270047-884390453.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Daar ben ik mij ook bewust van .
het is ook niet de bedoeling hier mee rond te lopen :lol:
Ik kocht het geheel puur voor de schede ;)
Maar dan nog weet ik niet wat het is .
Mag het hier besproken worden dan verneem ik het wel :thumbsup:

Die opmerking puur gemaakt voor mensen die dat wellicht niet weten (bv. nieuwkomers die dit over een half jaar lezen).
Geen enkel probleem verder.
 
F

frans81

Gast
Die opmerking puur gemaakt voor mensen die dat wellicht niet weten (bv. nieuwkomers die dit over een half jaar lezen).
Geen enkel probleem verder.

PFFFFFFFFFF en ik dach dat ik het PREPPER GEVANG in moest :lol:
En dat zonder wijzer te worden :eek:
 

AWOL

Prepper goeroe
De serrated edge ziet eruit alsof het huisvlijt is. Oorspronkelijke model had dit denk ik niet.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
De serrated edge ziet eruit alsof het huisvlijt is. Oorspronkelijke model had dit denk ik niet.

vanuit de foto lijkt dat zo .
Er zit wat vuil tussen .
Toch is ie egaal en overal op dezelfde hoogte .
ook perfect scherp .
Ik heb nog nooit egaal geslepen serrations gezien door iemand met huisvlijt zodoende geen vergelijk middelen .
Maar je kan gelijk hebben . Alle info welkom ;)
Wel geloof ik dat ze deze serrations zelf met iets bijgeslepen hebben .
En toch nijg ik ook een klein beetje richting jou gedachte na deze schoonmaakbeurt .
Zie foto .

1471277524667-645826556.jpg
 

chris1990

Prepper
Ziet er uit als een aangepaste versie van de boker schanz integral, kartels zien er in mijn ogen zeker niet origineel uit, zonde om een mes van rond de 170/180 euro zo te verkr.. Veranderen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
F

frans81

Gast
Ziet er uit als een aangepaste versie van de boker schanz integral, kartels zien er in mijn ogen zeker niet origineel uit, zonde om een mes van rond de 170/180 euro zo te verkr.. Veranderen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het model doet inderdaad zo aan . Gelijkenis is er .
Het lijkt echter geen Full Tang te zijn ( LIJKT ) deze die ik hier heb .
En ja er is wat aan geklungeld :(
Hij komt van de rommelmarkt in GOCH had ik begrepen .
15 Euro had ie betaald incl Sheath .
Mij koste het een oude Duitse slaapzak met mouwen er aan ( schlafsack mit ärmeln ) .

bundeswehr schlafsack.jpg
 

AWOL

Prepper goeroe
En toch nijg ik ook een klein beetje richting jou gedachte na deze schoonmaakbeurt

Op deze foto vind ik dat je duidelijk kunt zien dat de serrations onderling totaal verschillend zijn, ik blijf bij huisvlijt. Natuurlijk kunnen ze best scherp zijn.
 

chris1990

Prepper
Vaak als er een glasbreker op zit is het wel full tang of een variant er op, voor 15 euro niet verkeerd met een beetje schuur, poets en polijst werk wel weer wat van te maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Op deze foto vind ik dat je duidelijk kunt zien dat de serrations onderling totaal verschillend zijn, ik blijf bij huisvlijt. Natuurlijk kunnen ze best scherp zijn.

Ik , kwam jou denkwijze al positief tegemoet . Jammer dat ik jou gelijk moet geven .
Nee hoor :thumbsup: Wat is dat Is ;)

Tekst heb ik inmiddels aangepast nu het nog ging . Een Confused Serrated Edge ;) is het geworden .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vaak als er een glasbreker op zit is het wel full tang of een variant er op, voor 15 euro niet verkeerd met een beetje schuur, poets en polijst werk wel weer wat van te maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Ik heb geruild :fluit: en de slaapzak was in aanschaf duurder dan de door hem betaalde 15 Euro .
Advertentie stond op marktplaats en vraagprijs was 75 euro .
Stond omschreven als SAS Blackhawk Fighting Knive .

Foto hieronder is de originele van MP

mes 2.jpg Mes.jpg
 

chris1990

Prepper
Desalniettemin een interessant mes, het is een soort van mysterie hoe hij heet heb nog geen overduidelijke gelijkenissen kunnen vinden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan