• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
F

frans81

Gast
Op deze foto vind ik dat je duidelijk kunt zien dat de serrations onderling totaal verschillend zijn, ik blijf bij huisvlijt. Natuurlijk kunnen ze best scherp zijn.

Is dit huisvlijt nog mooi te krijgen en zo ja wie zou dat kun... ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht valt het wat bij te werken maar ik zou het zo laten, risico dat je neemt is dat het metaal te dun wordt en de tanden afbreken bij belasting.

Bedankt voor de wijze raad .
Waarom ze dit aangebracht hebben aan de voorzijde is mij een raadsel .
@AWOL Welk nut hebben deze aan de voorzijde van het lemmet :confused: ??
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht valt het wat bij te werken maar ik zou het zo laten, risico dat je neemt is dat het metaal te dun wordt en de tanden afbreken bij belasting.

Het lemmet meet 7 mm x 27 mm bij verlaten van het Heft en onderaan is het 3 Cm Max . Zodoende in het midden 7 mm Dik en dan een bepaalde hoek naar buiten geslepen .
 
F

frans81

Gast
zoek het eens in de WO 1 hoek...

Ik denk niet dat het daar hoort . Het lemmet heeft een coating ! Het blauwen is hier niet op toegepast .
Tevens maakt de stootplaat deel uit van het toch wel Massieve Heft .
Vroeger werd er naar mijn menig gewerkt met dunne stootplaten .
 
F

frans81

Gast
Het gaat mij echt om gerichte info in de term " Dit is ie " / " IK heb het gevonden " / .
Ik verzamel niet dus het hoeft niet persee mooi te zijn ;)
Als het maar te gebruiken is en geen gebreken heeft waardoor gebruiken zelfs gevaarlijk wordt ;)
 

chris1990

Prepper
Met dat micarta heft denk ik toch dat het een recenter mes is, Duits WO2 is vaak meer bakeliet achtig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
F

frans81

Gast
Met dat micarta heft denk ik toch dat het een recenter mes is, Duits WO2 is vaak meer bakeliet achtig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Weet ik !
Ik zoek het ook niet in de geschiedenis .
Coating op lemmet zegt al genoeg .
Maar omdat de stootplaat bij deze ook in het massieve heft zit verwerkt vond ik het plaatsen van die foto's wel nuttig .
Dit was ook de redenen dat ik het ging zoeken in een huidig aanbod van oa Kampfmesser .
Deze door mij getoonde waar ik de gegevens bij zoek komt tenslotte uit GOCH Germany :thumbsup:

Zie link waar ik die foto van geplukt heb .
Even aanklikken op fototoestelletje aan zijkant

http://www.delcampe.net/page/item/i...ng-Knife-WW-2--Kampfmesser-45,language,E.html
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is het wel een duur mes uit de MAX FUCHS collectie :lol::wave:
Wie Max niet kent die mag zoeken.
Groothandel in Outdoor en Ex BW / army artikelen . Ook veel prularia voor ieders portemonee .
 
Bovenaan