• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ik kan mijn bob niet meer aan

FKAGB

Prepper goeroe
Goed idee, Kun je de kar om je heupen vast binden?
Ik heb een tuigje wat voornamelijk om mijn heupen zit. Voor de stabiliteit heb ik schouderbanden maar die doen weinig, zeker als ik mijn handen op de dissel heb. Onderstaand even een foto van het geheel met best wat lading erop.

MIw1GQX.jpg


En het betreffende tuigje

LIooC4u.jpg
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik ben een van de weinige denk ik die niet echt geloofd in een losse Bob.

Ik heb wat spullen in de auto's, wat thuis, wat in voorraad en binnen enkele minuten heb ik voldoende verzameld voor een bug out.

Paar jaar geleden waren er een paar preppers bij mij en die namen hun Bob de hele dag mee. Dus niet alleen in de auto maar als we even ergens wat gingen drinken of eten of een winkel ingingen, dan zeulden ze hun Bob mee.

Mijn lokale vrienden hier verklaarden deze mensen voor gek toen ik uitlegde waar de rugzakken voor dienden. :eek:
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik ben een van de weinige denk ik die niet echt geloofd in een losse Bob.

Ik heb wat spullen in de auto's, wat thuis, wat in voorraad en binnen enkele minuten heb ik voldoende verzameld voor een bug out.

Paar jaar geleden waren er een paar preppers bij mij en die namen hun Bob de hele dag mee. Dus niet alleen in de auto maar als we even ergens wat gingen drinken of eten of een winkel ingingen, dan zeulden ze hun Bob mee.

Mijn lokale vrienden hier verklaarden deze mensen voor gek toen ik uitlegde waar de rugzakken voor dienden. :eek:

Ach ik neem mn EDC zelfs mee naar de wc op school dus zo gek vind ik het niet hahaha.
 

Mayo

Last (wo)man standing
@mrsjones ik weet niet of je ondertussen al iets hebt..?

Op Wish.com (is zoiets als AliExpres) kwam ik dit tegen:

Sling.png

Is niet duur en ziet er ok uit :D

sling7.png Sling2.png Sling4.png

Er zijn meer van dit soort slings te vinden, ook andere modellen/maten/indelingen/etc.
 

imker

Survivor
Schoudertassen zijn er in vele vormen en maten, zelf heb ik als EDC een Versipack Mongo van het merk Maxpedition. Persoonlijk vind ik dit een van de betere merken, vroeger kon je het alleen in Amerika bestellen maar tegenwoordig ook in Duitsland. De tassen zijn niet goedkoop maar ik vind ze elke euro waard, vooral omdat ze goed doordacht en super slijtvast zijn. De Mongo is groot genoeg om een kleine BOB te zijn. Als BOB heb ik zelf gekozen voor de Lowe Alpine Saracen, allebei zijn ze ook perfect voor op de motor.

www.maxpedition.de

Groeten, imker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
F

frans81

Gast
Schoudertassen zijn er in vele vormen en maten, zelf heb ik als EDC een Versipack Mongo van het merk Maxpedition. Persoonlijk vind ik dit een van de betere merken, vroeger kon je het alleen in Amerika bestellen maar tegenwoordig ook in Duitsland. De tassen zijn niet goedkoop maar ik vind ze elke euro waard, vooral omdat ze goed doordacht en super slijtvast zijn. De Mongo is groot genoeg om een kleine BOB te zijn. Als BOB heb ik zelf gekozen voor de Lowe Alpine Saracen, allebei zijn ze ook perfect voor op de motor.

www.maxpedition.de

Groeten, imker.

Ik weet niet wat voor Motor je hebt ?
Maar een goedgevulde Saracen rugzak kan toch behoorlijk tegenwerken bij bepaalde snelheden ;)
Motoren die dwingen tot rechtop zitten , die zullen waarschijnlijk redelijk geschikt zijn .
Ik zie mijzelf bijv niet met een volle Saracen rugzak op een Kawasaki ZZR model met 120 of meer op de autobaan ;)
 

imker

Survivor
Ik ben het volkomen met u eens, lage modellen rijden niet prettig met grote rugzakken of schoudertassen. Ik heb een off the road KTM en een supermotard KTM. Met de supermotard ben ik al 2 maal naar The Isle of Man geweest om de TT bij te wonen, en natuurlijk zelf op het circuit te rijden. Wat betreft de snelheid valt het wel mee, 150 km/h is geen enkel probleem met een volle Saracen en een volle tanktas en een tent achterop.

groeten, imker.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het volkomen met u eens, lage modellen rijden niet prettig met grote rugzakken of schoudertassen. Ik heb een off the road KTM en een supermotard KTM. Met de supermotard ben ik al 2 maal naar The Isle of Man geweest om de TT bij te wonen, en natuurlijk zelf op het circuit te rijden. Wat betreft de snelheid valt het wel mee, 150 km/h is geen enkel probleem met een volle Saracen en een volle tanktas en een tent achterop.

groeten, imker.

Op zulke motoren idd geen probleem !
Ik heb aan Motorcross gedaan, Hobby .

Rugzakken zijn vaak noodzakelijk in combo met Motoren .
 

JiJi mind

Senior Prepper
@mrsjones
Ik zou idd kijken of je enkele zaken kunt verplaatsen naar een koppelriem of jachtvest.
Dit zou het gewicht in de rugzak en het noodzakelijke volume omlaag moeten brengen.
Dan zou je de rugzak kunnen vervangen voor een kleiner model rugzak, bij voorkeur met heupgordel.
Probeer er verschillende want het draagcomfort kan sterk verschillen.

Daarnaast downsizen van het aantal items in de rugzak. Laat thuis wat je eigenlijk nooit gebruikt.
Ja ik weet het, dit gaat tegen de prepregel in maar als dit je afhoud van mooie tochten maken ...

Als laatste downsizen van het gewicht per item. Maw ultra light weight items.
Let op dit kan een dure aangelegenheid worden.

Zoals Mayo aangeeft kun je ook een sling overwegen als alternatief voor de rugzak.
Maar ik vind slings persoonlijk ongemakkelijk indien boven de 7 kilo.
Ikzelf gebruik een sling eigenlijk alleen als cameratas of als EDC/Daypack.
Eventueel kun je je eten en water in een opvouwbare rugzak stoppen zodat je het gewicht in de sling verminderd.
 
Bovenaan