Wolfje
Senior Prepper

De kist gaat op slot en aan een ketting vast in de auto met een code slot, als vertragende factor mocht iemand Mn auto open breken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Weegschaal laat ik lekker zitten. Zolang ik de kist maar in de auto kan tillenEn nu voor de aardigheid eens alles op de weegschaal zetten.
Ook eens bedenken wat ik er nog allemaal kan aan toevoegen.
Zoals spanbandjes of snel binders een drink fles . Een trapje ,parakoord
Een brandertje met brandstof. Of gewoon een rooster. En nog veel meer.
Aaah ja tarp is dan wél weer nuttig. Maar die zit al in campeer krat samen met matjes en thermo bivak zakjesJa tarp die spel correctie van mij kent blijkbaar beter een trap dan een tarp dat zal beroepsmisvorging dat erfelijke ik.![]()
Inderdaad. Nu heb ik van weinig dingen dubbel. ook omdat we met ons 6-en zijn en voor 6 personen alles dubbel uitvoeren is niet werkbaar, dus ik ga voor (op termijn) de N+1 strategie: we hebben 6 matjes nodig dus ik heb er 7. Maar niet iedereen heeft een mes nodig dus daar heb ik er 4 van, allemaal net anders maar elk breed inzetbaar@Wolfje Je moet er van uitgaan dat één geen is en twee bijna één. Dus een extra iets op een plaats waar je het niet verwacht is eigenlijk alleen maar een luxe als het eerste nu net niet voorhanden is.
Jemig .. veel spullen hè.. Ik bouw het rustig op om de tolerantie van mijn vriendin niet te overvragenIk weet waarover je spreekt ik prep voor zo 9 personen. Dus dat zijn 9 complete Bob's .
Goeie tips, dank!@Wolfje Zoveel organisatie zal ik nooit aan de dag gaan leggen ben ik bang, altijd verzand ik hier in 1000 klusjes tegelijkertijd.
Ik ben daar best jaloers op.
Twee items zou ik persoonlijk vervangen voor beter.
De hevel met zo'n plastic knijp dingetje. Kramp ik je poten en na 500 keer knijpen stuk.
Een kogelhevel slang is veel praktischer en degelijker:
20 euro bij bol e.d. zaken, wat waanzinnig duur is voor zo'n simpele glazen knikker in een stukje metalen behuizing. Die van mij in een Hongaarse bouwmarkt gekocht, voor nog geen drie euro. Daar zal de chinees het ook wel voor doen.
De schenktuit voor Nato stalen 20 l jerrycans heb je in twee soorten, met en zonder ontluchting. 20 Liter in m'n auto gooien zonder ontluchting duur echt twee keer zolang als tanken bij de pomp. Eindeloos klokkend gaat de benzine met slokjes naar beneden.
Met ontluchting, zakt twintig liter in een minuut naar binnen. Zelf heb ik wederom iets uit de Hongaarse bouwmarkt met een korte ontluchtingspijp, hier op de foto een hele lang van het Duitse leger die helemaal van tempo houden: