• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Investeren in goud?

Harry Nack

Last (wo)man standing
Er is een gouden regel die zegt dat wie het goud heeft, de regels bepaalt.
Waar het goud naartoe gaat, gaat de welvaart naartoe. Vandaag de dag zijn dat Rusland en China.

Italië heeft de op twee na grootste goud voorraad van de wereld.

Niemand vraagt zich af waarom ze nu niet wat verkopen tegen deze mega koersen???? Nee, ze hebben liever ons gratis EU geld.

Nederland heeft eind vorige eeuw tegen een slechte koers een deel van ons goud verkocht. Klootzakken want goud doe je als land nooit weg of de koers moet pieken om het vervolgens weer aan te kopen tegen lagere koers. Als reden gaven ze op dat een klein rijk land als NL niet zoveel goud hoefde aan te houden. Dus hebben ze het geld verkwanseld i.p.v. de staatschuld afgelost.:mad:
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Volgens mij is het al begonnen, wat we de laatste maanden aan ontwikkeling zien op de goudprijs is volgens mij zwaar beïnvloedt door de ongebreidelde gelddrukkerij van de zowel de Amerikaan als de Europeaan. Ik zie niet voor me hoe deze megaschulden ooit ingelost zullen worden, dit is gewoon pure roofbouw plegen op toekomstige generaties...

Dit plaatje geeft goed weer wat ik bedoel:

Bekijk bijlage 19160

En voor de volledigheid ook nog even de ontwikkeling van de goudprijs over ongeveer dezelfde periode:

Bekijk bijlage 19161

Mee eens het is al begonnen, ook Japan drukt al 20 jaar geld bij.

Vroeguh, in de tijd van de Romeinen zo eens in de 50 jaar hadden ze een jubilee. Dan werden de schulden weggestreept of kwijtgescholden. De mensen werden toen alleen geen 100, zoals nu en ook waren de schulden niet zo globaal verdeeld, eerder regionaal en lokaal.

Met Martin eens dat stenen, grond ook een goede investering is maar goud behoud zijn waarde. Zie het niet zo als direct ruilmiddel, eerder als er een nieuw geldsysteem komt dan komt de waarde terug.
 
Bovenaan