• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Je eigen water pompen

Heb in 1997 een koophuis gehad met een weiland erbij. Ik heb daar een put laten slaan voor 200 gulden in die tijd. Daar zat een pomp bij die op 220 stroom werkte. Als ik die prijzen hier bij zie staan is het erg duur. Als je eenmaal die put laat aanleggen wat eigenlijk niets voorstelt dat kun je er altijd gebruik van maken. Het zijn een hoop pvc buizen met onderop een filter. Door een sproeikop op de eerste buis word er met waterkracht dieper gegaan tot je zuiver water hebt. Ik zat 11 meter diep voor zuiver water. Ik kon mijn weiland nu besproeien. Wel als ik het weer ging gebruiken moest ik een gieter water meenemen en de buis weer volgooien tot boven aan de rand. En dan weer pomp erop en oneindig pompen. Ik had zuiverwater als ik water in een glas gooide binnen 30 sec was het onzuivere gezakt in een glas. Het is ook mogelijk daar een handpomp op te zetten. Om het zelf te creëren kost het vele malen meer als het door een kundige te laten doen. Genoeg hobbyisten die dat doen.
 
Bovenaan