We wonen "vrij" in achterafia...de "puppies" was eigenlijk meer gekscherend bedoeld.
Momenteel hebben we een cane, bordeaux en nog een mix van??? ik vermoed belgische boxer is de hoofdmoot.
De cane is net 6 maanden en al 30 kilo.
Anyway, hoe ik ertegen oversta als de bruine smurrie verspreid gaat worden: onze voorraad voer voor hun is binnen een maand op.
De weilanden zullen met 3 maanden leeg zijn, in die drie maanden is het pakken wat je pakken kan en je eigen (in ons geval) klein vee beschermen.
De melkveehouder verderop zal ook nog wel wat over hebben.
In zo een dergelijke situatie zal het melk belangrijker zijn dan vlees, evenals het ei belangrijker zijn dan de kip zelf.
Mbt tot hazen: de telers hier hebben de overtuiging dat het land "schoon" moet zijn, eigen konijnen was nog niet eens in me opgekomen!(eend gans ook niet! makkelijk te houden en een makkelijk maal, ook diefstal gevoelig

)
Maar na die drie maanden, kunnen wij nog wel leven op merel en duiven pastei en wat kreeftjes en wat vis uit de sloot.
Al met al zitten wij er voor ca1.5 jaar qua eten wel goed bij denk ik, maar de honden? 3 a 4 maanden?
Honden mogen geen vezel houdende groenten hebben, ook geen gekookte.
Kijk maar naar oma haar medicijn tegen darm parasieten: gekookte bloemkool bladeren.
Na die drie maanden zullen ze over moeten op piepers bonen ei en/of rijst.
Maar zou dat genoeg zijn?
In een dergelijke situatie wil je echt geen mensen in je huis hebben die even wat van je potjes komen lenen, honden hebben in deze ook een doorlopende taak als bewaking, en zijn zeer handig ook in de jacht.
Je eten bewaken in zo een situatie is een dagtaak dan.
Mbt ouders, ze zijn er allemaal helaas niet meer.
Tips tricks recepten ect zijn best wel welkom, ik kom liever goed beslagen ten ijs als dat ik mn schaatsen nog moet onder binden...
Ik vrees dat de SHTF zal sneller komen dan dat we denken. Er gaan een paar dingetjes niet helemaal lekker her en der, maar das een andere topic.
Ik heb hier wel wat theoretische kennis over en weinig praktijk ervaring mee, onze honden krijgen wel eens wat piepers, rijst en dergelijke.
mvg