• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Je moet 1 week overleven in..

In mijn jas.
-Mora Bushcraft
-Katadyn Mini.
-Emergency blanket
-LMF army 2.0 ferro rod

in mijn tas
-Poncho
-1 kilo aan Trek n´eat eten zoals pasta ,paella.
-Esbit brander met 500 gram esbit blokjes
-messtin
-en als er nog gewicht overblijft dit opvullen met chocolade en een traumazwachtel
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Shadow

Senior Prepper
Wat ik in de tas zou stoppen:
Woodgas stove 500gr
Billy kettle 500gr
2x Trioxane tabs 200gr
Sawyer mini 100gr
3x Blikjes tonijn 600gr
2x zakjes aardappelpuree 250gr
RVS El Chino mok uit Spanje 100 gr
Oploskoffie 100gr
DD Tarp / haringen 500gr
Paracord 100gr

Aan / in mijn riem hangen / steken dan m'n vuurkit, mes, bijltje

Qua kleding: thermisch ondergoed, sneldrogende bovenkleding, wollen jas.


In geval van nood kan ik de tarp gebruiken als shelter, als ik de tijd heb kan ik van natuurlijke materialen een shelter bouwen, als het mooi weer is kan ik van de sterrenhemel genieten.

Qua eten zou dat voldoende moeten zijn om me op de been te houden, m'n fysieke reserves meegerekend. :p
 

backschless

Elementary prepper
In mijn tas:
poncho,
blackfox mes,
vouwzaag
kupilki,
flesje water,
paracord 30mtr,
vuilniszak 3st
microvezel handdoek, crusadermok,
ehbo set
reservebril
waterfilter
zaklampje
fatwood
vaseline
katoenballetjes
chocolade
havermout
rozijnen
rietsuiker
hardkecks

Op mezelf:
lionsteel mes
firesteel
touw
slijpsteen D2
touwtje om bril op plaats te houden op mijn hoofd
leatherman kick
vouwmes
zippo
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
In de tas:

Sawyer mini en waterzuiverings tabletten
Vuurkit (aansteker, lucifers, firesteel, wetfire tinder, cotonbals/vaseline tinder)
Esbit mini pocket stove met extra pakketje esbitblokjes
Spork
Urtralite bivi
Kompas met kaart
EHBO kit mini
Sokken en ondergoed
2 grote heavy duty vuilniszak
Lichtgewicht reddings deken/tarp
2 x zip bag (inhoud 2 liter), handig voor opvangen water
Paracord
Tas aangevuld met mountain house voedsel tot aan de 3 kg

Op mijn persoon:

Winterkleding (heb ik standaard bij m'n BOB klaarliggen)
Poncho (die ook als tarp kan dienen)
Koppel (riem) met veldfles/beker en een liter water,
Zaklampje led 2xAA, Schrade NFS9n mes
in m'n broekzak een Victorinox zakmes
Op mn hoofd een Petzl hoofdlamp

In mijn hart en hoofd:

De wil om te overleven ;)
 

Rataplan

Mankinds only hope
een conibear klem
(ooit wil ik leren hoe je met koperdraad strikjes zet)

Een conibear....denk dat ik er nog wel 1 heb liggen voor je:thumbsup:

Strik leren zetten; die ervaring ben je inmiddels rijker, dus die kan je afstrepen op lijstje lieverd:)
 

Sick-prep

Prepper
Ik maak shelter en blijf daar genoeg skills in huis om comfortabel de tijd door te komen maar 3 kilo is peanuts
Maar oke dan wordt het een rugzak gevult met
Mijn fire kit bestaande uit was lucifers een tampon een stukje fietsband dat fikt in de stromende regen nog en een zippo -+ 200 gram
Mijn scherpe spulletjes
Een wetterling axe hakt hout alsof het boter is
Een boker mes fileerd alle beestjes tot een mooie maaltijd
Een vouwzaag bij elkaar een kilo of anderhalf
Score tot nu toe 1.7 kilo
Brons draad op roll vangt menig maaltijdjez zonder energy verlies
Mijn boog en pijlen om de nare beestjes met tandjes op afstand te houden
Bij elkaar een kilotje
Tussenstand 2.7 kilo
Waterzuiverings tabletten
Goeie aluminium pan
Een waterzak
Score 2.9 kilo
En 100 gram koffie tegen me ochtend humeur
Aangezien ik nooit onvoorbereid op stap ga neem ik aan dat ik me winterkleding aan heb niet van dat moderne plastic spul maar wol linnen en leer betrouwbaar sterk en niet superbrandbaar
 
P

paulverheijden

Gast
Zelf gebruik ik de nalgene rvs fles 1100ml, hierin kan je je water vervoeren/ drinken maar ook kan je deze in het vuur zetten om te koken.
@backschless Hey, vraagje. Ehm ik vind overal online rvs flessen, maar ze hebben allemaal een plastic dop. Bij heel veel van die flessen kan die dop er niet eens geheel vanaf. Dat maakt ze dus ongeschikt om in een houtsvuurtje te leggen om snel water te zuiveren of te koken. Wat voor dop zit er bij jou op? Ik neem aan dat ik wel een RVS fles kan kopen waar de pastic dop er geheel af kan. De dop hoeft er toch niet op tijdens het koken in het vuur. Raad je aan voor 6 euro een losse RVS dop ergens te kopen?
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Hey, vraagje. Ehm ik vind overal online rvs flessen, maar ze hebben allemaal een plastic dop. Bij heel veel van die flessen kan die dop er niet eens geheel vanaf. Dat maakt ze dus ongeschikt om in een houtsvuurtje te leggen om snel water te zuiveren of te koken. Wat voor dop zit er bij jou op? Ik neem aan dat ik wel een RVS fles kan kopen waar de pastic dop er geheel af kan. De dop hoeft er toch niet op tijdens het koken in het vuur. Raad je aan voor 6 euro een losse RVS dop ergens te kopen?
Vergelijking om eens te bekijken als je nog een waterfles aan wilt schaffen.
En, een dop zit er niet op als je hem op het vuur zet...

 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Bijkomen voordeel van de Nalgene RVS fles is dat ie ook in een speciaal tasje past van Condor/Maxpedition/5.11 en Aliexpress, prijzen vanaf €. 9,00 tot €. 40,00.

Ik heb zelf de Condor versie voor €. 21,70 die ook in een Aliexpress versie voor €. 9,00 beschikbaar is, alleen heeft deze goedkope ritsen.

Voor de Nalgene kan je ook een visbekspreider gebruiken om 'm boven het vuur te hangen.

Pothanger.jpg bekspreider.jpg
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
hhmm, als je vuur hebt kan je die fles er ook naast zetten, Scheelt klem en ophang systeem (touw,stok).
Er zitten op de klem plastic dopjes gaat dat goed qua temperatuur ?

Die dopjes kunnen eraf, dit is ook een voorbeeld, kon zo snel niet een goede foto vinden.
En ja, kan ook zo in het vuur.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Ik was een keer aan het paalkamperen met jongesteld zoon. Daar was een man met zoon die ook van die rvs flessen had. Zijn flessen zijn twee keer omgevallen in het vuur en een keer vielen er stukjes as in. Nu kan as niet zo veel kwaad maar toch was ik blij met de Billycan met deksel en goedkope bidon.

Edit: die man ging nu ok een Billycan aanschaffen.
 
P

paulverheijden

Gast
Ik was een keer aan het paalkamperen met jongesteld zoon. Daar was een man met zoon die ook van die rvs flessen had. Zijn flessen zijn twee keer omgevallen in het vuur en een keer vielen er stukjes as in. Nu kan as niet zo veel kwaad maar toch was ik blij met de Billycan met deksel en goedkope bidon.

Edit: die man ging nu ok een Billycan aanschaffen.

@Tanfana Billycan zebra 2 ltr heb ik al maar dat is zo'n gedoe voor even snel water koken. Daar vind ik een rvs fles een stuk makkelijker voor. Die billycan gebruik ik voor eten.
 
P

paulverheijden

Gast
@paulverheijden, Ik kook water voor meerdere personen. Mischien dat we daarom verschillende keuzes maken?

@Tanfana ik zeg ook zeker niet dat jouw manier niet goed is. Ik gaf alleen mijn voorkeur aan, voor mijn persoonlijke behoefte. Uiteraard heb je weinig aan een rvs fles als je voor meerdere mensen water kookt. Ben ik ook helemaal met je eens :)
 

druif

Survivor
Je moet 1 week overleven in: (elke dinsdag na 19:00 mag er een nieuw scenario en voorwaarden gepost worden)

Het is nat, koud (herfst/winter) en je moet minstens 1 week lopen door het bos om bij de bewoonde wereld te komen. Jij bent de enige persoon in de wijde omtrek. Het is een gemengd bos loof en naaldbomen, er zijn dieren (konijnen, herten, zwijnen, en andere kleine wezens.) Je hebt een tas waar maximaal 3 kilo in mag. Wat trek je aan en wat neem je mee (uit je eigen gear?) Hoe zien jouw dagen eruit? Hoe maak je vuur? Waar slaap je? Wat eet je?

vraagje misschien is het ook wel leuk om een keer geen b.o.b. variatie te doen maar dan een keer vrijdag avond op de bank en dan een black out of grote internet/ pin storing of idd een dijk doorbraak. wat is je plan? wat eerst. ga je weg blijf je thuis en hoe lang? ik zag een filmpje van pastor jo fox .ik denk dat de meeste hem wel kennen.
Ik vond dat hij wel met een punt kwam.

wat denk je er van?
 

petroman

SHTF Expert
Een week ? Ik heb wel eens visioenen van die preppersweekenden waarbij iedereen bij aankomst ontdaan wordt van allerlei meegebrahcte tools en dan kijken wie er het einde van het weekeinde haalt....
 

Mrod

Senior Prepper
Ik heb fantastische waterdichte kleding die de noodzaak van een tent overbodig maakt.
Ik zou iets nodig hebben om water mee te koken en te vervoeren. Bijvoorbeeld een billycan.
Een survivalmes en een back-up vouwmes.
Een firesteel maakt het leven een stuk aangenamer 's avonds.
Een paar meter paracord is zeer waardevol en multi inzetbaar.
Met m'n luchtbuks lukt het me wel om elke dag de benodigde calorieën te "verzamelen".

Alle andere zaken zijn welkom maar niet noodzakelijk.
 
Bovenaan