• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

jonge bestuurder mag straks echt geen alcohol meer drinken

Mayo

Last (wo)man standing

Geen glas, geen slokje: de jonge bestuurder mag straks echt geen alcohol meer drinken​


https://www.ad.nl/auto/geen-glas-ge...raks-echt-geen-alcohol-meer-drinken~aaf9ade2/

"Beginnende automobilisten mogen de eerste twee jaar na het behalen van hun rijbewijs helemaal geen alcohol meer drinken als ze nog gaan rijden.
Dit is een van de voorstellen die de Europese Commissie vandaag doet om het verkeer veiliger te maken."


t Lijkt misschien vreemd dat ik deze link hier plaats 😄 maar het gaat me om deze alinea:

"Verder zou het rijbewijs gedigitaliseerd moeten worden, als het aan de Commissie ligt. Dan heeft de drager het gewoon bij zich op zijn telefoon, zoals je ook treinkaartjes of vliegtickets op je telefoon bewaart. Niemand kan dan nog bij de politie aankomen met het smoesje ‘ik heb mijn rijbewijs thuis laten liggen’.
En verlenging zou online kunnen, in plaats van dat je naar het gemeentehuis moet. "

Wéér een smoes om ons een digitaal ID (want daar wordt het natuurlijk onderdeel van) op te dringen! 👎
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Vaarbewijzen komen tegenwoordig al op je telefoon. Met een QR code. Alleen heeft de politie niet de middelen om deze uit te lezen.
 

RockyFlats

Ruttaan

Geen glas, geen slokje: de jonge bestuurder mag straks echt geen alcohol meer drinken​


https://www.ad.nl/auto/geen-glas-ge...raks-echt-geen-alcohol-meer-drinken~aaf9ade2/

"Beginnende automobilisten mogen de eerste twee jaar na het behalen van hun rijbewijs helemaal geen alcohol meer drinken als ze nog gaan rijden.
Dit is een van de voorstellen die de Europese Commissie vandaag doet om het verkeer veiliger te maken."


t Lijkt misschien vreemd dat ik deze link hier plaats 😄 maar het gaat me om deze alinea:

"Verder zou het rijbewijs gedigitaliseerd moeten worden, als het aan de Commissie ligt. Dan heeft de drager het gewoon bij zich op zijn telefoon, zoals je ook treinkaartjes of vliegtickets op je telefoon bewaart. Niemand kan dan nog bij de politie aankomen met het smoesje ‘ik heb mijn rijbewijs thuis laten liggen’.
En verlenging zou online kunnen, in plaats van dat je naar het gemeentehuis moet. "

Wéér een smoes om ons een digitaal ID (want daar wordt het natuurlijk onderdeel van) op te dringen! 👎
Op zich is er wel iets voor te zeggen, maar ik zie ook nadelen.

Politie en justitie kan online nu al snel genoeg checken of iemand een rijbewijs heeft of niet. En vaarbewijzen, rijbewijzen, ID's en vervoersbewijzen, ach, die informatie zit allang in de computersystemen en met alle onderlinge koppelingen is het vast centraal te raadplegen, nu of straks.

Ik zie er meer een risico in, dat ons dagelijkse doen en laten zo eenvoudiger inzichtelijk wordt, en zelfs waar wij ons bevinden.
Telkens als we met de telefoon afrekenen, en sowieso op basis van de GSM-data, zijn we in principe al traceerbaar. Met een speciale "rijbewijs-app" die wellicht de GPS positie doorgeeft en (wie weet) de vingerafdruk-scan, wordt dat wel veel gemakkelijker en eenduidiger. Dat het dan misschien ook foto's, filmpjes en geluidsopnamen kan maken voor anderen, is ook even een aparte gedachte...😆

Ik ga er maar van uit dat, als iets technisch mogelijk is en het een aanmerkelijk belang dient, het ook gebeurt... 🎯zou ik bij "het Ministerie voor Informatiegaring" werken, dan zou ik er zeker mijn levenswerk van maken!😝

Evengoed, kunnen we ons afvragen of bijvoorbeeld de DIGID-app niet al verborgen functionaliteiten heeft. Dat zou zomaar kunnen. En (niet of, maar) in hoeverre er in de overige "handige apps" bewust zaken zijn ingebouwd die ons doen en laten prijsgeven? Niet alleen door commerciële partijen, maar ook landen en overheden. Wat aardig ook, dat die apps allemaal "gratis" zijn! :clown:

Zo bezien, is de smartphone toch wel het moderne paard van Troje. Een doosje met heel veel ogen en gaten.
De ellende is alleen, dat het zo enorm handig is, nietwaar?

De ambtenaar die mij door de frontcamera aankijkt, knikt vast verwoed met zijn hoofd😆

Ik wil ook maar zeggen, dat we ons t.a.v. "digitale veiligheid" nu wel druk maken om een verlies van privacy, maar dat we die feitelijk allang kwijt zijn, vooral met een smartphone op zak...😆
 

RockyFlats

Ruttaan
@phtvs , ik vermoed ook dat het meer problemen zal veroorzaken dan dat het oplost. Wat, als de telefoon verloren gaat, krijgt men dan een tweede en derde kopie op verdere smartphones? Niet overal is internet-bereik, en mensen kunnen qua uiterlijk veel op elkaar lijken... En als de accu leeg is, zetten we dan de auto aan de kant?

Uiteindelijk, levert het dan zoveel problemen op, dat een chip achter het oor de enige oplossing is...😉

Nu we hier dan toch al niet ver verwijderd zijn van complotdenken, kunnen we maar het beste onder ogen zien dat het digitale rijbewijs helemaal geen doel op zich hoeft te zijn...

... maar gewoon, een voorbereidend middel!😆
 

PBear

Mankinds only hope
@phtvs , ik vermoed ook dat het meer problemen zal veroorzaken dan dat het oplost. Wat, als de telefoon verloren gaat, krijgt men dan een tweede en derde kopie op verdere smartphones? Niet overal is internet-bereik, en mensen kunnen qua uiterlijk veel op elkaar lijken... En als de accu leeg is, zetten we dan de auto aan de kant?

Uiteindelijk, levert het dan zoveel problemen op, dat een chip achter het oor de enige oplossing is...😉

Nu we hier dan toch al niet ver verwijderd zijn van complotdenken, kunnen we maar het beste onder ogen zien dat het digitale rijbewijs helemaal geen doel op zich hoeft te zijn...

... maar gewoon, een voorbereidend middel!😆

Ik denk dat het geen toeval is, dat je geen smartfoon meer kan kopen, waarvan je de batterij kunt verwijderen en hij dus altijd "aan" staat, zelfs als je hem uit zet.
Niet alleen verzekert dat de fabrikant van een vervanginginsmarkt, maar je bent via het gsm signaal, dat constant verbinding zoekt met de telecom mast met het sterkste signaal, altijd traceerbaar.

Wat je zou kunnen doen om dit te voorkomen, is om je smartfoon in een metalen doosje bij je te dragen. In een "kooi van Faraday".
Dan ben je allen traceerbaar op het moment dat je hem uit het doosje haalt.

Mogelijk biedt ook de zgn Snowden-smarfoon bescherming tegen zulke inbreuken op de privacy, maar die zijn vooralsnog behoorlijk prijzig.

Een andere mogelijkheid is het bezit van meerdere telefoons op verschillende locaties, zodat middels obfuscatie het lastig blijft uit te vinden, welke telefoon je bij je draagt, ondanks geregisyreerde sim-kaart.
 

RockyFlats

Ruttaan
... maar je bent via het gsm signaal, dat constant verbinding zoekt met de telecom mast met het sterkste signaal, altijd traceerbaar.

Wat je zou kunnen doen om dit te voorkomen, is om je smartfoon in een metalen doosje bij je te dragen. In een "kooi van Faraday".
Dan ben je allen traceerbaar op het moment dat je hem uit het doosje haalt.
@PBear , zelf vind ik het opbergen van de smartphone in een "kooi van Faraday" zeker interessant, maar dan eigenlijk meer om het tegen (H)EMP te beschermen. Het risico daarop is het laatste jaar wel met 1000% gestegen vermoed ik, maar blijft relatief%

Inconsequent, draag ik mijn telefoon open en bloot. Als er nu een EMP toeslaat, dan ben ik "verkocht". Maar enfin...

Ik stel toch mijn vraagtekens bij dat continu verbinding zoeken...

Alleen al vanuit het oogpunt van aansprakelijkheid, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de telefoon nog signalen zou uitzenden in de "vliegtuigmodus". Stel immers, dat er daardoor iets zou worden verstoord... De pacemaker van ome Jaap, de hartbewaking van tante Sjaan op intensive care of de flapstand van die charter bij het opstijgen? Over goed gevouwen parachutes hoeven we dan niet meer wakker te liggen, maar de telefoonproducenten wel!😉

Ik bedenk me, dat het ook relatief eenvoudig meetbaar moet zijn. Met een meetapparaatje voor electrosmog bijvoorbeeld. Zendt een telefoon uit, dan moet er toch wel een signaal meetbaar zijn lijkt me. Zo'n ding heb ik helaas niet, maar m'n mini-VNA zou het m.i. ook moeten kunnen. Bij gelegenheid maar eens uitproberen...
 

PBear

Mankinds only hope
@PBear , zelf vind ik het opbergen van de smartphone in een "kooi van Faraday" zeker interessant, maar dan eigenlijk meer om het tegen (H)EMP te beschermen. Het risico daarop is het laatste jaar wel met 1000% gestegen vermoed ik, maar blijft relatief%

Inconsequent, draag ik mijn telefoon open en bloot. Als er nu een EMP toeslaat, dan ben ik "verkocht". Maar enfin...

Ik stel toch mijn vraagtekens bij dat continu verbinding zoeken...

Alleen al vanuit het oogpunt van aansprakelijkheid, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de telefoon nog signalen zou uitzenden in de "vliegtuigmodus". Stel immers, dat er daardoor iets zou worden verstoord... De pacemaker van ome Jaap, de hartbewaking van tante Sjaan op intensive care of de flapstand van die charter bij het opstijgen? Over goed gevouwen parachutes hoeven we dan niet meer wakker te liggen, maar de telefoonproducenten wel!😉

Ik bedenk me, dat het ook relatief eenvoudig meetbaar moet zijn. Met een meetapparaatje voor electrosmog bijvoorbeeld. Zendt een telefoon uit, dan moet er toch wel een signaal meetbaar zijn lijkt me. Zo'n ding heb ik helaas niet, maar m'n mini-VNA zou het m.i. ook moeten kunnen. Bij gelegenheid maar eens uitproberen...

Inderdaad, op vliegtuigstand zou je telefoon ook niets meer mogen uitzenden. Maar dat zou ik toch door een meting bevestigd willen zien, voordat ik het geloof.
Overigens wordt het storen van pacemakers, hartbewaking en de flapstand van jouw charter door gsm-signalen schromelijk overdreven. Al die elektronica is redelijk goed afgeschermd voor signalen van buiten.

Ik heb tenminste nog geen berichten gelezen dat er bosjes mensen met een pacemaker dood neervielen bij een bezoekje aan een winkelcentrum, doordat hun pacemaker weigerde.
Maar voor de zekerheid kan je die charter niet bij een prijsvechter boeken, die met aftandse doodskisten het luchtruim kiest.

Maar in normale stand zoekt je telefoon echt continu verbinding met gsm masten rondom. Dat is nodig, om een telefonische oproep te kunnen ontvangen. Je provider weet immers niet waar je uithangt op het moment dat iemand jou opbelt en het bereik van het gsm-signaal is tamelijk beperkt.

Die gegevens worden geregistreerd in het geheugen van de signaal processor vsn de mast waarmee je verbonden bent.
De mast waar de beller mee verbonden is, zendt een verzoek voor contact uit naar naburige masten, die het weer doorgeven aan andere masten en zo verder, totdat contact gemaakt wordt met de mast waarmee jouw telefoon verbonden is. Die kan een signaal terugzenden dat verbinding gemaakt kan worden en dus niet verder naar jouw telefoonnummer gezocht hoeft te worden.
Als binnen een vastgestelde tijd geen verbinding mogelijk blijkt, kan de mast van de oproeper een signaal verzenden om de zoekopdracht naar jouw telefoonnummer te staken.
Ongeveer het protocol zoals bij het Meshtastic netwerk, schat ik.

Het maakt dan ook niet zo veel verschil als ergens een mast buiten werking is, want dan verloopt de route van het signaal automatisch via een andere mast. Mits er voldoende overlappende dekking is van de gsm-masten.

Het is me niet bekend hoe lang die gegevens bewaard worden, maar kennelijk lang genoeg om de politie, in geval van opsporing, de route die je telefoon heeft afgelegd ook na een aantal dagen nog te kunnen reconstrueren.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Een post over een digitaal rijbewijs en het gaat gelijk weer los over privacy. Maar wel een Lidl card op de telefoon, en een tank app.
Privacy hebben we allang opgegeven. Is het niet links om, dan wel rechts om.
Aan de andere kan proberen firma's de overheid "modern" te maken. Alleen waar daar op de ene afdeling geld voor is, heeft da andere hele andere problemen.
En je hebt alles al op je telefoon. Van je vakantie foto's , je AH bonuskaart, je bank, ....... Dus het is gewoon een volgende stap.
En je hoeft niet in de rij te staan, want het komt gewoon via de mail naar je toe. Je je code scannen en (als je geen boete hebt open staan) een groen vinkje is doorrijden.
MAAR dit is weer een project wat zijn tijd vooruit is, politie heeft niet de techniek in huis om de controle door te voeren. En niet het geld om deze aan te schaffen. Daarbij komt dat je verbaast staat hoe slecht de verbindingen zijn met het buitenland.
Een controle vanuit Belgie over een Radarbewijs gehaald in Duitsland koste ze 8 dagen. En dat met alles in de computer.
En aangezien je eigenlijk je telefoon altijd bij je hebt is het een logische volgende stap.

En je privacy? Kom, denk je nu echt dat je zo belangrijk bent?
 

RockyFlats

Ruttaan
Een post over een digitaal rijbewijs en het gaat gelijk weer los over privacy. Maar wel een Lidl card op de telefoon, en een tank app.
Dit is natuurlijk wel het mopperpotten forum @logan1202 😉
Privacy hebben we allang opgegeven. Is het niet links om, dan wel rechts om.
Klopt, we zitten nu naakt op een bankje in het volle winkelcentrum, bij wijze van spreken.
Aan de andere kan proberen firma's de overheid "modern" te maken. Alleen waar daar op de ene afdeling geld voor is, heeft da andere hele andere problemen.
En je hebt alles al op je telefoon. Van je vakantie foto's , je AH bonuskaart, je bank, ....... Dus het is gewoon een volgende stap.
Naaktfoto's!?
En je hoeft niet in de rij te staan, want het komt gewoon via de mail naar je toe. Je je code scannen en (als je geen boete hebt open staan) een groen vinkje is doorrijden.
MAAR dit is weer een project wat zijn tijd vooruit is, politie heeft niet de techniek in huis om de controle door te voeren. En niet het geld om deze aan te schaffen. Daarbij komt dat je verbaast staat hoe slecht de verbindingen zijn met het buitenland.
Spreken ze nog wel Nederlands, eigenlijk?
Een controle vanuit Belgie over een Radarbewijs gehaald in Duitsland koste ze 8 dagen. En dat met alles in de computer.
En aangezien je eigenlijk je telefoon altijd bij je hebt is het een logische volgende stap.
Zo, lijkt het meer op symptoombestrijding en verergeren van de problemen. Allerlei acties, en het liefst ongecoördineerd en zonder samenspraak. Ruttanië!
En je privacy? Kom, denk je nu echt dat je zo belangrijk bent?
Hmmm, misschien willen we dat ons alleen maar voorhouden...😆 Ergens hebben we allemaal wel een steekje los😉
 

JJbushcraft

Specialist
Wie weet zit er in het Meshtastic doosje ook wel een tracker 🤣

Laat ik nu altijd gedacht hebben dat mijn huidige rijbewijs al in de hele EU geldig is dus welk probleem ze hiermee op denken te lossen, geen idee

dat dacht ik ook maar ik ben een grote reis aan het plannen van 2 maanden door oost europa en scandinavie en daar is in sommige landen toch het advies om een internationaal rijbewijs te hebben uit 1968.
dit niet omdat onze niet geldig is maar vooral omdat het kan helpen met de taal Barrier en ook omdat ze toch een beetje achterlopen in ontwikkeling.
nog geen ervaring dit is slechts iets wat ik tegen kwam in mijn onderzoek
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Ik weet niet hoe jou rijbewijs eruit ziet, maar mijn Oost-Europese rijbewijs is het zelfde als het standaard Nederlandse.
En in de afgelopen 20 jaar hebben ze niet alleen de achterstand ingehaald, ze zijn het westen op sommige gebieden gewoon voorbij gestreefd.
 

JJbushcraft

Specialist
Ik weet niet hoe jou rijbewijs eruit ziet, maar mijn Oost-Europese rijbewijs is het zelfde als het standaard Nederlandse.
En in de afgelopen 20 jaar hebben ze niet alleen de achterstand ingehaald, ze zijn het westen op sommige gebieden gewoon voorbij gestreefd.

dan zal mijn rijbewijs er het zelfde uit zien 🤣

ik heb mijn reisplanning alleen als hardcopy thuis in een map dus kan nu niet bij die info.

ik zal vanavond ff kijken waar dat ook al weer was en dan laat ik het weten
en nogmaals ik heb die info van het internet en geen persoonlijke ervaring

ook stond er dat het niet verplicht was maar geadviseerd
 

Mayo

Last (wo)man standing
k zie er meer een risico in, dat ons dagelijkse doen en laten zo eenvoudiger inzichtelijk wordt, en zelfs waar wij ons bevinden.
Telkens als we met de telefoon afrekenen, en sowieso op basis van de GSM-data, zijn we in principe al traceerbaar. Met een speciale "rijbewijs-app" die wellicht de GPS positie doorgeeft en (wie weet) de vingerafdruk-scan, wordt dat wel veel gemakkelijker en eenduidiger.
Ik zie al helemaal gebeuren dat in de (nabije?) toekomst adhv een app met digi-rijbewijs+GPS-tracker in je auto, automatisch geconstateerd wordt dat je ergens te hard rijdt en dat de boete automatisch van je CBDC-rekening afgeschreven wordt.... 🤣🤣
(of is dat 😭😭...?)

Vbw privacy op je mobiel: ik heb dus 2 mobiele telefoons:
1 met een prepaid sim only abonnement zónder internetbundel (10 euro in tot nu toe 6 jaar), waarop ik alleen gebruik maak van WIFI.
Deze mobiel gaat het huis niet uit en hier heb ik apps op als Whatsapp, MsTeams, Gmail, Youtube en Wordfeud. Voor die apps heb ik een apart account aangemaakt dat ik verder nergens voor gebruik.

En dan heb ik 1 mobiel waar ik alleen mee kan bellen en sms-en. Geen internet en geen apps. En zelfs díe neem ik alleen maar mee als ik weet dat ik onderweg moet bellen.

Pasjes van winkels (als ik die al heb) zijn anoniem en nog gewoon n kaartje. Als het alleen digitaal kan dan krijg ik maar geen korting, jammer dan.
 

PBear

Mankinds only hope
dan zal mijn rijbewijs er het zelfde uit zien 🤣

ik heb mijn reisplanning alleen als hardcopy thuis in een map dus kan nu niet bij die info.

ik zal vanavond ff kijken waar dat ook al weer was en dan laat ik het weten
en nogmaals ik heb die info van het internet en geen persoonlijke ervaring

ook stond er dat het niet verplicht was maar geadviseerd

Op mijn Nederlandse rijbewijs, dat ik ook in Polen gebruik, staan pictogrammen afgebeeld met de voertuigtypen die ik mag besturen. Dus met de taalbarrière zal het wel meevallen.

Ik mag er in de Filipijnen als toerist ook mee rijden, maar als ingezetene moet je binnen 6 maanden een Filipijns rijbewijs aanvragen. Dat is inmiddels binnen.
Opvallende afwijking t.o.v. het Nederlandse rijbewijs is dat ik nu ook op een motor of tricycle mag rijden en met type B een auto met gewicht tot 5000 kilo (in EU tot 3500 kilo).
Men heeft echter geen BE (met aanhanger tot 3500 kg) en T (tractor) op mijn Filipijns rijbewijs overgenomen.
De voertuigcategorie aanduidingen zijn vrijwel hetzelfde als op het EU rijbewijs.
Tevens staat mijn bloedgroep er op vermeld, of ik orgaandonor ben, wie er in noodgeval gewaarschuwd kan worden en of er sprake is van bepaalde fysieke beperkingen. Dat is dus een stukje geavanceerder, dan mijn Nederlandse rijbewijs.
 

phtvs

Sysop
Admin
k zie al helemaal gebeuren dat in de (nabije?) toekomst adhv een app met digi-rijbewijs+GPS-tracker in je auto, automatisch geconstateerd wordt dat je ergens te hard rijdt en dat de boete automatisch van je CBDC-rekening afgeschreven wordt

Met de plannen voor rekeningrijden is zoiets gewoon mogelijk en ook realiteit. Al is een deel van de oppositie in de tweede kamer er fel op tegen, wanneer de EU zoiets beslist heeft Nederland er weinig tegen in te brengen. Maar goed dat is een ander onderwerp. :off:
🤣
 

PBear

Mankinds only hope
Ik denk dat de repressie met een gecombineerd rijbewijs, legitimatie, bankpas, medische gegevens gedigitaliseerd op je telefoon nog wel een stukje verder kan gaan, dan in voorgaande posts genoemd.

Wat te denken dat je auto verplicht gps en internetverbindng heeft, zoals sommige automerken nu al hebben.
Niet alleen kunnen boetes automatisch van je bankrekening afgeschrevrn worden, maar ook het startcircuit op afstand worden geblokkeerd. Ook als je je CO2 budget hebt overschreden. Of je auto neemt een andere route dan jij wilde rijden, omdat die door een beschermd natuurgebied voert, of een verkeersluw stadscentrum.

Of je kan niet meer bellen naar contacten die de overheid onwelgevallig vindt. En ga jr te voet toch, dan kan je bankrekening worden geblokkeerd.
De mogelijkheid om bepaalde produkten te kopen kan worden geblokkeerd. Donatie aan een protesterende actiegroep? Bankrekening geblokkeerd of boete afgeschreven. In Canada reeds gebeurd.

Niet omdat ik mezelf zo belangrijk vindt bescherm ik zo goed mogelijk mijn privacy, maar voor het behoud van enige vrijheid.
De geschiedenis bewijst, dat naarmate de overheif meer mogelijkheden krijgt om inbreuk op de privacy van burgers te maken, die mogelijkheden ook mettertijd gebruikt worden om burgerlijke vrijheden in te perken.

Het ficaal nummer zou alléén gebruikt worden voor je belastingaangifte. Toen bleek het ook wel handig om bijstandsgerechtigden te volgen en werdt het Sociaal-Fiscaal nummer. Bij hoog en bij lasg werd beloofd, dat het alleen daarvoor gebruikt zou worden, tot het BSN BurgerSERVICEnummer ingevoerd werden dat nu te pas em te onpas gebruikt wordt o.a door de banken als je een rekening wil openen.

Hetzelfde liedje met legitimatie bewijzen. Eerst werd het verplicht om je identiteiskaart bij je te dragen zodra je je neus buiten de deur stak. Inmiddels is er het DigiD, opgevolgd door iDin en nu is er een digitale ID in de maskt die Europawijd wordt ingevoerd.

Alles onder het mom van terroristen en wiwassers te betrappen, en verleidelijk gemaakt door gemakken in te bouwen.
Maar uiteindelijk voor meer overheidcontrole door een steeds repressiever wordende overheid.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
De gedachte voor het fiscaal nummer was goed, net als voor de ais. Maar dan komen er opeens mensen die denken: Dat is gemakkelijk. Daar ga ik ook gebruik van maken. En dan is het hek vaak van de dam.
AIS was bedoeld om schepen voor elkaar zichtbaar te maken. Met naam en roepteken. Niet zodat de hele wereld op Marinetrafik kan kijken waar je uithangt. Dus nu kijkt de politie vanaf kantoor hoe snel en waar je vaart en verladers en terminals waar je uithangt. Voor de ene veel simpeler dan ergens langs de kant te staan klokken en voor de ander real-time info om nog beter te plannen.
En alle protesten over privacy werden toenertijd van tafel geveegd, want het ging om je veiligheid.
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik denk dat het geen toeval is, dat je geen smartfoon meer kan kopen, waarvan je de batterij kunt verwijderen en hij dus altijd "aan" staat, zelfs als je hem uit zet.
Niet alleen verzekert dat de fabrikant van een vervanginginsmarkt, maar je bent via het gsm signaal, dat constant verbinding zoekt met de telecom mast met het sterkste signaal, altijd traceerbaar.

Wat je zou kunnen doen om dit te voorkomen, is om je smartfoon in een metalen doosje bij je te dragen. In een "kooi van Faraday".
Dan ben je allen traceerbaar op het moment dat je hem uit het doosje haalt.

Mogelijk biedt ook de zgn Snowden-smarfoon bescherming tegen zulke inbreuken op de privacy, maar die zijn vooralsnog behoorlijk prijzig.

Een andere mogelijkheid is het bezit van meerdere telefoons op verschillende locaties, zodat middels obfuscatie het lastig blijft uit te vinden, welke telefoon je bij je draagt, ondanks geregisyreerde sim-kaart.

Er zijn zat oplossingen voor jouw zorgen.
Telefoon met verwijderbare batterij zijn er nog steeds, de keuze is echter wel beperkt.
Voor veel Android telefoons is er een besturingssysteem genaamd Lineage te krijgen en die is helemaal ontgoogled, kost niks maar je moet wel weten wat je doet.
Er zijn meerdere telefoons met Linux besturingssyteem zoals Ubuntu, Sailfish, Droidian.
En er zijn Linux telefoons met fysieke knoppen waarmee je de camera, microfoon en modem kan uitschakelen.
Helaas zijn die telefoons nog in ontwikkeling dus dat is nog geen aanrader.
 
Bovenaan