• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

jonge bestuurder mag straks echt geen alcohol meer drinken

PBear

Mankinds only hope
Er zijn zat oplossingen voor jouw zorgen.
Telefoon met verwijderbare batterij zijn er nog steeds, de keuze is echter wel beperkt.
Voor veel Android telefoons is er een besturingssysteem genaamd Lineage te krijgen en die is helemaal ontgoogled, kost niks maar je moet wel weten wat je doet.
Er zijn meerdere telefoons met Linux besturingssyteem zoals Ubuntu, Sailfish, Droidian.
En er zijn Linux telefoons met fysieke knoppen waarmee je de camera, microfoon en modem kan uitschakelen.
Helaas zijn die telefoons nog in ontwikkeling dus dat is nog geen aanrader.

Dit zijn niche ontwikkelingen, gemaakt door lieden, die zich juist zorgen maken over het gebrek aan privacy, die door de mainstream producten ondersteund worden.
Vaak is er heel wat technische kennis vereist om ze toe te kunnen passen, of hangt er een aanzienlijk prijziger kostenplaatje aan, zoals b.v. bij de Snowden-smartphone.
Zelf heb ik nooit meer dan 200 euro besteed aan een smartfoon.

Maar een simpele "dumbphone" kan ik alhier voor ca. 10 euro kopen, waar dan wèl de batterij uit verwijderd kan worden. Die kan mooi dienen ter obfuscatie om verwarring te produceren over mijn feitelijke locatie.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Je moet eerst weten welke identiteit gekoppeld is aan je telefoon en simkaart.

Staat je telefoon op (imei) s/n, op jou naam dan kan je gevolgd worden zonder sim, doormiddel van wifi signalen waar je langs loopt. Ook als je wifi uitzet staat wifi waarwchijnlijk nog aan, maar maakt deze geen actieve verbinding met wifi.
Hoe de overheid weet waar welke wifi signalen zich bevinden is heel makkelijk... dat google-street view autootje Slaat de locaties op van de wifi signalen die uitgezonden worden.

Heb je anoniem een telefoon gekocht, dan ben je zonder sim niet persoonlijk te traceren.

Staat je sim op jou naam (abbo of gekocht met tonen legitimatie) dan ben je natuurlijk te volgen als de sim in de telefoon zit.

Let op: Waaarschijnlijk als je de sim en telefoon samen gebruikt zal deze bij elkaar gevoegd worden en ben je opeens met beide te tracen... imei gekoppeld aan je sim en aan jou...
Dus je sim er uithalen heeft niet zoveel nut, tenzij je een nokia 3310 hebt waar geen wifi op zit.
 

RockyFlats

Ruttaan
Staat je telefoon op (imei) s/n, op jou naam dan kan je gevolgd worden zonder sim, doormiddel van wifi signalen waar je langs loopt. Ook als je wifi uitzet staat wifi waarwchijnlijk nog aan, maar maakt deze geen actieve verbinding met wifi.
@joepmeloen, dat lijkt me toch wat onwaarschijnlijk. Waarom zou de Wifi zender aan blijven als je die uit zet? Ook alweer vanuit het oogpunt van aansprakelijkheid, lijkt me dat telefoonproducenten dat niet standaard zo zullen uitleveren.

Hmmm, maar met de Wifi aan? Ik heb dat meestal, en dan is het signaal natuurlijk op te pikken. Maar welke Wifi-router zou een ander willen volgen? Toegegeven, het kan. Plaats een Wifi router/ontvanger onder een snelwegportaal of in het fietszadel van de postbode... Het wordt dan wel weer een kunst om alle data aan personen te koppelen want MAC-adres is weer iets anders dan IMEI-nummer. Enfin, mij mogen ze uitpeilen, maar de criminelen onder ons😉gaan maar beter over op Meshtastic!
Hoe de overheid weet waar welke wifi signalen zich bevinden is heel makkelijk... dat google-street view autootje Slaat de locaties op van de wifi signalen die uitgezonden worden.
Dat zou zomaar kunnen... Is daar ooit iets over bekend geworden, en klopt dat?

Iedereen zou zoiets kunnen trouwens. Laad de app Wigle Wifi maar eens op de telefoon...😉
 

Mayo

Last (wo)man standing
Van jonge bustuurders die niet meer mogen zuipen naar geen gratis wifi. Hoe of-topik het zomaar gelopen is

Nee, het ging mij bij t plaatsen van dit bericht niet om het alcoholgebruik van jonge stuurders, maar júist om de aanslag op mijn privacy die een digitaal rijbewijs op mn mobiel zou zijn :cool:
Lees het start-bericht er maar op na
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Ook als je de batterij uit je telefoon haalt omdat de AIVD je op de hielen zit omdat je 826 blikken witte bonen in tomatensaus onder je keukenvloer verstopt hebt. ?
De privacy gaat weer eens over de top. Je hebt zoveel privacy dat je je belasting aangifte moet nakijken of ze niet wat vergeten zijn. Je kan beter vragen wat ze nog niet van je weten.
Gewoon lekker mee doen en je kop niet boven het maaiveld uitsteken werkt veel beter.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
@joepmeloen, dat lijkt me toch wat onwaarschijnlijk. Waarom zou de Wifi zender aan blijven als je die uit zet? Ook alweer vanuit het oogpunt van aansprakelijkheid, lijkt me dat telefoonproducenten dat niet standaard zo zullen uitleveren.

Je moet het anderson redeneren, wifi punten zijn bekend bij google, als een telefoon met betreffende wifi punt verbind, stuurt de telefoon dat doort naar google, google stuurt dan je locatie weer terug naar de telefoon.


Bijvoorbeeld:
www.thesun.co.uk/tech/19642381/android-users-warning-check-wifi-settings/

Het gaat niet on de telefoon producenten, maar on de software die het aan stuurt os-android.
Zo vind google het wel leuk dat niet het autootje al deze signalen hoeft op te pikken maar draagt wel erbij, maar dat elke gebruiker dat doet om de database actief en up-to-date te houden.

Zo kun je doormiddel van wifi-punten de exacte positie van de telefoon bepalen.
Dus buurman a, heeft een 7 sterkte en signaal buurman b heeft sterke 3, na een meter rijdrn heeft buurman b een sterkte van 4 en buurman a een sterkte 6, je weet dus dat je verder weg van de een en dichter bij de ander komt, zo kun je ongeveer het wifi punt bepalen en ook de locatie van de telefoon.

Zo weer google maps bijvoorbeeld, dat het erg druk is op de weg van a naar b, want veel telefoontjes die nauwelijks bewegen o dezelfde plek.
Weet google op welke tijden het "meestal" druk is bij de Artis... want aantal android telefoons die in de buurt van elkaar zijn;
-Bluetooth (net zoals de covid app).
-gps (coordinaten).
-wifi (hoeveel telefoons zijn op dat moment verbonden met bezoekers-artis-wifi).
-telecom palen.
-rfid scanners

Google verkoopt deze gegevens, zodat we gratis google-cloud, gmail, youtube hebben...
 

RockyFlats

Ruttaan
Je moet het anderson redeneren, wifi punten zijn bekend bij google, als een telefoon met betreffende wifi punt verbind, stuurt de telefoon dat doort naar google, google stuurt dan je locatie weer terug naar de telefoon.

Bedankt @joepmeloen . Ik bedoelde, het minder waarschijnlijk te vinden dat de telefoon nog iets uitzendt zodra het in de "vliegtuigstand" staat. Maar inderdaad staat het daar maar zelden op, en alle GSM-, bluetooth- en Wifi-signalen samen vormen wel een uithangbordje, realiseer ik mij. En de algemene voorwaarden van Google, kennelijk een snood wurgcontract. Zolang ze bij Google maar niet kunnen zien of ik mij in Artis of Blijdorp nu in of buiten het apenhuis bevind, vind ik het wel best. ;)
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Bedankt @joepmeloen . Ik bedoelde, het minder waarschijnlijk te vinden dat de telefoon nog iets uitzendt zodra het in de "vliegtuigstand" staat. Maar inderdaad staat het daar maar zelden op, en alle GSM-, bluetooth- en Wifi-signalen samen vormen wel een uithangbordje, realiseer ik mij. En de algemene voorwaarden van Google, kennelijk een snood wurgcontract. Zolang ze bij Google maar niet kunnen zien of ik mij in Artis of Blijdorp nu in of buiten het apenhuis bevind, vind ik het wel best. ;)

Ook airplane mode werkt niet helemaal zoals je verwachtte, deze zet gps niet automatisch uit... waarschijnlijk hetzelfde als je gps uitzet of deze dan ook echt uit is...

https://www.mcafee.com/learn/can-my-phone-be-tracked-if-location-services-are-off/

Ik zal je nog niet vertellen over alle geluidsopnames en foto / video die gemaakt worden , door je telefoon, tv, of iot led lampjes..:)
 
Bovenaan