• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Kamer wil openheid over gesleep met atoombommen in Nederland

Scout34

Survivor
Hier in de buurt van Nunspeet hebben ze vroeger ook nog gelegen, ben blij dat ze hier nu weg zijn. Maar het feit dat Amerika ze in Volkel heeft geplaatst geeft mij ook geen prettig idee, mocht de pleuris ooit eens uitbreken dan kan je verwachten dat Volkel op een high priority lijst staat. Zo zijn er trouwens nog 2 punten die van belang kunnen zijn, en dat zijn de havens van Rotterdam en het radarsysteem in Nieuw Millingen.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Er zijn er nogal een aantal verloren gegaan. Waaronder met vliegtuig ongelukken en die zijn ook niet af gegaan. Het zelfde dat gewone bommen en granaten niet vanzelf af gaan na grote tijd in de grond. Zolang je er maar vanaf blijft. Alleen de gasgranaten uit WW1 schijnen een gevaar te vormen als ze door rotten. De rest rot gewoon kapot en dat was het.
 

petroman

SHTF Expert
ALS dan liggen die dingen echt niet op bekende plekken. Dat zou redelijk dom zijn.
En als je met Nunspeet het Harde bedoeld dan klopt dat wel.
Maar even serieus denkt er iemand nu echt dat jet qua afstanden in NL echt uitmaakt waar je bent als er over en weer geschoten gaat worden?
 

RockyFlats

Ruttaan
Er zijn er nogal een aantal verloren gegaan. Waaronder met vliegtuig ongelukken en die zijn ook niet af gegaan. Het zelfde dat gewone bommen en granaten niet vanzelf af gaan na grote tijd in de grond. Zolang je er maar vanaf blijft. Alleen de gasgranaten uit WW1 schijnen een gevaar te vormen als ze door rotten. De rest rot gewoon kapot en dat was het.
@logan1202 , het directe risico zal wel meevallen door alle beveiligingen, maar het heeft in de USA ooit maar een haartje gescheeld of er had er toch eentje ontploft. In Spanje ligt er ook nog inhaleerbaar plutoniumstof door "een ongelukje", en daar hebben ze er nog wel 23.999.940 jaren plezier van, en langer. Het grootste risico is wel, dat zulke dingen als een magneet soortgenoten aantrekken. Houd ze maar heel ver van ons vandaan, wat mij betreft.😉
 

RockyFlats

Ruttaan
ALS dan liggen die dingen echt niet op bekende plekken. Dat zou redelijk dom zijn.
Dom, is het nu sowieso. Als ze er liggen dan is dat volgens mij wel bekend bij de partijen die het willen weten @petroman . Atoomwapens stop je immers niet zomaar in een zijkamertje van een MacDonalds restaurant. Het zou wel gaan opvallen, al die commando's vanuit de keuken en wereldkaarten op de menuschermen.
En als je met Nunspeet het Harde bedoeld dan klopt dat wel.
Alleen insiders zullen echt weten wat er klopt, en de Russen natuurlijk, en "Rutte"😆. Hmmmm, en waarom lig ik nu pas echt wakker...?😉
Maar even serieus denkt er iemand nu echt dat jet qua afstanden in NL echt uitmaakt waar je bent als er over en weer geschoten gaat worden?
Jawel. In Utrecht (beter) een kernbom of in Rotterdam (doe maar niet), vind ik toch wel een verschil. Gaat alles eens "flink los" dan zijn we verkocht, maar met wat bulten meer en wat minder haar valt er ook wel te leven, als het ietsje minder tegenzit. We zijn eigenlijk best een taaie levensvorm. Oliedom, maar moeilijk uit te roeien.😉
 

phtvs

Sysop
Admin

PBear

Mankinds only hope

Het viel mij op dat de nukemap, die aangeeft uit 2022 te stammen en zeer gedetailleerd is, qua inhoud niet helemaal "up to date" is.
Als ik daar mijn locatie in Polen opzoek, vind ik daar wel het huis van mijn buurman op terug, maar niet mijn in 2021 gebouwde garage en ook niet mijn in 2013 gebouwde huisje.

Niet dat het veel uitmaakt als er een atoombom in de buurt gedropt wordt, want dan heeft de kaart sowieso een flinke update nodig...
 
Bovenaan