• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Jasje

Prepper goeroe
Ja, ik was me er al in aan het verdiepen @Niels. Ondanks dat mijn rug soms tegenstribbeld zie ik het als een luxeobject en staat het niet bovenaan de lijst. Ik ontdekte in mijn speurtocht ook nog de Alite Monarch van 590 gram! Een nog kleiner pakje die misschien wat gewenning vraagt om te zitten maar aantrekkelijker is om mee te nemen.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Hout stoken in je Trangia
Voor ongeveer 1 euro en een gewicht van 12 gram maak je een houtkoker annex barbeque van je Trangia. Je koopt bij Blokker een gazen vlamverdeler voor een gasfornuispit. Vervolgens knip je het gazengedeelte er uit (de rest kan weg) en maakt hem op maat voor de bodem van het bovenste deel van je Trangia. Als je nu in plaats van je spiritusbrander het gaasje in je windscherm legt kun je een mooi vuurtje stoken van kleine takjes etc. Je pan of ketel kan gewoon op de steunen staan.Bij het inpakken neemt het geen ruimte in, het gaasje zit standaard onder in je Trangia. Het fikt geweldig omdat er van alle kanten lucht bij het vuurtje komt. Je kan vis of vlees roosteren als je 2 kleine barbequepennen meeneemt (ook als haring te gebruiken- dus 2 haringen minder-wel rubber dopje erop in de bagage) Het enige nadeel is dat je Trangia en je ketel vies worden.
Tip via Hikingsite
 

Flos

SHTF Expert
Wij zijn bijna net zo afhankelijk van energie ( Voor Gadgets al zijnde zogenaamde Hulpmiddelen ) als van ademhaling :lol::lol::(
Wanneer niet voorhanden zijn we al bijna dood ;)
Alhoewel ik moet toegeven dat zo'n opvouwbaar Zonnepanelen set verdomde handig is voor mijn niet te missen Telefoon :thumbsup:
De meeste mensen zijn afhankelijk van hun telefoon. Nu ik niet meer zelfstandig ben krijg ik zo nog 1 telefoontje in de week. Als het druk is wel 5 smsjes. Zelf telefoneer ik wel 1maal om de 3 weken. Dus ik vraag mij soms af waarom ik daar nog voor betaal.
 
Bovenaan