• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

lang leve de hoofdlamp

AWOL

Prepper goeroe
Die wie de Aldi had betreft dat dit model?
1042708.gif

Zo 1 heb ik ooit gehad, waarschijnlijk leuk voor wat het kost. Voor het geld hef je het niet te laten inderdaad.

Heeft iemand hier een tip voor een goede hoofdlamp die tevens gekleurd licht heeft, en niet van Petzl is, en niet op 3x AAA werkt?
Ik verban namelijk AAA totaal uit mijn leven, keuze's...
Het liefst zou ik er 1 hebben met 1x een 18650 er in. Mag ook 1, 2, of 3x AA (moet wel NiMH aan kunnen) zijn.
Voorkeur gaat naar Li-ion cellen (18650 etc.).

Daar heb ik er ook twee van, één nog in de verpakking. Bouwkwaliteit is niet geweldig inderdaad, aan de andere kant doet die van mij het nog steeds prima maar is alleen gebruikt voor klusjes binnenshuis. Ik denk dat als je deze lamp dagelijks gaat gebruiken deze snel problemen zal ontwikkelen en dan vooral de plastic verstelling van de hoek. Maar ja waarde naar zijn geld zoals men zegt. Prima geschikt voor erbij, niet geschikt om te gebruiken als een lamp om op te vertrouwen wanneer je deze het meest nodig hebt.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Die wie de Aldi had betreft dat dit model?
1042708.gif

Zo 1 heb ik ooit gehad, waarschijnlijk leuk voor wat het kost. Voor het geld hef je het niet te laten inderdaad.
Ja die hebben we ook nog, maar later kwamen ze met de andere die ik beschreef.
Die wie de Aldi had betreft dat dit model?

Zo 1 heb ik ooit gehad, waarschijnlijk leuk voor wat het kost. Voor het geld hef je het niet te laten inderdaad.
Ja die hebben we ook nog, de hoofdbanden werden bij mij wel na wat jaren slapper, en kussentje van lampsteun liet los, maar heb hem ook intensief gebruikt, en zweten Dokter, niet normaal. :eek:
-----------------------
Deze is zoembaar, geeft meer licht, dimbaar, verstelbaar in standen, en met SOS-functie.
:);)
Hooftlamp Aldi.png.jpg Hooftlamp Aldi2.png.jpg

1 WATT (SMD) ledverlichting, 3 lichtstanden: 100 % lichtsterkte, 50 % lichtsterkte en SOS-functie, kantelbare lamp,
spatwaterdicht (IP44), verstelbare elastische hoofdband, werkt op 3 AAA-batterijen (niet inbegrepen)

Éen voor mijn duifje en mij gekocht, hahaha en drie jaar garantie voor €1,99, dat is toch lachen, en pret hebben voor een Budget Prepper die nu ook mee mag doen.:thumbsup::D;)
 

Niels

Mankinds only hope
Ik zat te denken om de >>>NiteCore NU10<<< aan te schaffen.
Leuk bedrag, goed genoeg. Ik be niet op zoek naar veel licht, maar naar net voldoende licht, en met rood lampje.
Ingebouwde acce, op te laden via USB, vrij universeel dus. Is die leeg, dan kan wisselen niet, eerst opladen.
Gezien de tijden is dat geen probleem. Al met al voor het geld lijkt het me een leuk en fatsoenlijk ding.

Iemand ervaringen? Ze zijn nieuw, dus ik gok van niet.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zat te denken om de >>>NiteCore NU10<<< aan te schaffen.
Leuk bedrag, goed genoeg. Ik be niet op zoek naar veel licht, maar naar net voldoende licht, en met rood lampje.
Ingebouwde acce, op te laden via USB, vrij universeel dus. Is die leeg, dan kan wisselen niet, eerst opladen.
Gezien de tijden is dat geen probleem. Al met al voor het geld lijkt het me een leuk en fatsoenlijk ding.

Iemand ervaringen? Ze zijn nieuw, dus ik gok van niet.

Prijstechnisch zit het wel goed .
Maar als je alleen een accu vorm kunt plaatsen vind ik dat geen pluspunt .
Verder lijken de specificaties oké. Mits in praktijk haalbaar ??
Al bij al kun je er geen breuk aan vallen met zo'n prijsje .
 

Arie

Diehard Prepper
Ik gebruik op mijn werk vaak een petlz pixa 3r.
Voor het werk is hij voor mij ideaal. Veel licht en ver licht.
En de lamp kan bij het opbergen niet vanzelf aangaan. Wel een plus punt als deze door een tas of jas zwerft.
Het opladen via usb gaat via een oplaad station waar de lamp los op licht.
Voor elke andere situatie zou ik deze zeker niet nemen. Hij is groot en het opladen duurt lang en je kan de set niet in je tas stoppen aan een powerbank.
Ook heeft hij geen rode verlichting. Al heb ik dit persoonlijk nog nooit gemist.
Ondanks dat ik zelf tevreden ben met de lamp in mijn situatie raad ik deze voor kampeer trips af.

IMG_8982.JPG

IMG_8983.JPG
 

Nomad

Diehard Prepper
Dat is een hele mooie hoofdlap @Arie. Die draaiknop op de zijkant lijkt me ideaal.

Overigens even een bump voor de koplamp in het algemeen. Gisteren hebben we een uur zonder stroom gezeten, precies op het moment dat ik mijn telefoon aan het repareren was.
Ligt mijn hele telefoon uit elkaar, scherm er af, kleine schroefjes op tafel... *flikker flikker* =donker=

Met mijn koplamp op de laagste stand het hele zooitje comfortabel in elkaar kunnen schroeven en plakken.
Dus, ook al zal je hem niet elke dag gebruiken, een koplamp hoort er wel bij :)

Ik refereerde er eerder al naar, maar nu heb ik plaatjes.
Deze heb ik:
Petzl Tactikka RGB

E89BHB-ALL-2_embedded.jpg

Werkt op 3x AAA en een accu die je met USB op kan laden (die ik niet heb).

20140806-161229-58349454.jpg

De kleurtjes gebruik ik eigenlijk niet. Ze leken me handig om als beacon mode te gebruiken, je kan de lamp namelijk zo om een rugtas binden. Rood gebruik ik nog het meest om 's nachts te lopen zonder mezelf te verblinden.
 

Niels

Mankinds only hope
Ik heb die van het plaatje van @J.J van de Aldi vandaag even bekeken bij de Aldi.
Ik denk dat het voor het geld wat die moet kosten een top ding is, maar aangezien ik van betrouwbaar en oerdegelijk houd spaar ik nog even door.

Heeft niemand ervaring met de NiteCore NU10?
 
F

frans81

Gast
Ik heb die van het plaatje van @J.J van de Aldi vandaag even bekeken bij de Aldi.
Ik denk dat het voor het geld wat die moet kosten een top ding is, maar aangezien ik van betrouwbaar en oerdegelijk houd spaar ik nog even door.

Heeft niemand ervaring met de NiteCore NU10?

@Niels koop dat ding nou gewoon en plaats jou bevindingen en heel prepperland is een eerlijke Review Rijker ;)
En kan rustig een beslissing nemen :)
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb die van het plaatje van @J.J van de Aldi vandaag even bekeken bij de Aldi.
Ik denk dat het voor het geld wat die moet kosten een top ding is, maar aangezien ik van betrouwbaar en oerdegelijk houd spaar ik nog even door.

Heeft niemand ervaring met de NiteCore NU10?

Het ding van de Aldi wat J.J postte heb ik hier ook liggen, maar dan de Grundig uitvoering. Kostte ook niks maar hij doet het heel behoorlijk en die zoom is soms erg makkelijk. Igv een stuk beter dan die zilvergrijze van de Aldi die jezelf postte. Kan geen kwaad dus als lampje wat je in de auto gooit, voor het geval dat, of als backup.

Mooi ding, die NU10, met 1 lumen stand, waterdicht, rode led, maar een groot nadeel, na 500 keer opladen is het prullenbak of inventief sleutelen want de batterij zit ingebakken. Ook is dit niet een lampje wat je aan 't kampvuur gebruikt, tenzij je in je uppie bent, want met zo'n breed lichtbeeld schijn je altijd wel iemand in z'n ogen. :p

Dat vind ik ook een groot nadeel aan hoofdlampjes, je vergeet al snel dat je zo'n ding op hebt en dan vergeet je ook hem uit te zetten om zelf niet 'gespot' te worden.

Ik heb er hier vier in de kast, duurste is opwindbaar en waterdicht, andere drie euro spul en ik gebruik ze nooit (omdat ik de S15 op de pet schuif).
 

petroman

SHTF Expert
Had ik al geschreven dat ik ook die aldi-JJ versie heb ?
Voor het geld prima ding.

Enige nadeel vind ik de nieuwerwetse fratsen zoals de sos stand.
Gewoon aan/uit, halve stand ok, maar dan mag het wel op zijn.
 

Nomad

Diehard Prepper
Enige nadeel vind ik de nieuwerwetse fratsen zoals de sos stand.

De SOS stand vind ik op de meeste lampen ook een verloren functie.
Ik heb dan liever een beacon of slow strobe functie. Daar trek je ook aandacht mee, maar dan zonder gelijk SOS te roepen.
 
J

J.J

Gast
Dit vind ik nu prachtig, ben altijd al gek geweest op goede of professionele dingen.
Ha kon ik mijn maat je maar zo gek krijgen om die aan te schaffen.:rolleyes::thumbsup:

led-lenser-hoofdlamp-LLH14R.2-d1.jpg


De Led Lenser H14R.2 is een zeer krachtige ledhoofdlamp. Led Lenser heeft zichzelf met deze hoofdlamp overtroffen. De focuseerbare bundel van wel 1000 lumen (Burst/Boost-stand) is enorm fel. Zeker wanneer je hem als spotlight focuseert.

Je kan de het toestel ook gebruiken als Powerbank er kan een accu in maar ook vier 4 AA-batterijen, zowel alkaline als NiMH ook kan je het toestel aansluiten op een Powerbank met een nog grotere capaciteit, dan kan je hem misschien ook een hele nacht gebruiken op de stand van wel 1000 lumen (Burst/Boost-stand) die enorm fel is.

Led Lenser H14R.2 leveringsomvang
  • Led Lenser H14R.2
  • Accu
  • Adapter en laadkabel
Bekijk de Led Lenser H14R.2 handleiding


https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-led-lenser-h14r-2-oplaadbare-hoofdlamp.htm
Ps, op de site van Knivesandtools is ook een filmpje te zien, hoe de lamp het doet.
Laat je door mij niet gek maken, en dat je in de problemen komt door de aanschaf, want hij kost een paar centen.
€ 179,00 NU € 118,95

Artikelnummer: LLH14R.2


 
Bovenaan