• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

lappenmand

Roel

Mankinds only hope
Nu durf ik inmiddels wel een plaatje te showen van de nu aardig genezen wond.
Het ziet er niet meer uit als rauwe biefstuk. De getransplanteerde huid is nagenoeg goed aangeslagen, alleen één hoekje hadden ze geen vel meer voor en dat groeit nu langzaam maar zeker van de zijkanten dicht. Ik doe weer alle tuinwerkzaamheden, speel met brandhout en alles wat er verder rond het huis te beleven valt.
Het ziet er kortom, goed uit. Onze medische voorzieningen zijn nog niet beneden alle peil geraakt... ;)
DSCF4918.JPG
 

RockyFlats

Ruttaan
Nu durf ik inmiddels wel een plaatje te showen van de nu aardig genezen wond.
Het ziet er niet meer uit als rauwe biefstuk. De getransplanteerde huid is nagenoeg goed aangeslagen, alleen één hoekje hadden ze geen vel meer voor en dat groeit nu langzaam maar zeker van de zijkanten dicht. Ik doe weer alle tuinwerkzaamheden, speel met brandhout en alles wat er verder rond het huis te beleven valt.
Het ziet er kortom, goed uit. Onze medische voorzieningen zijn nog niet beneden alle peil geraakt... ;)
Bekijk bijlage 24448

@Roel , dat is weer mooi dicht. Tenminste, dat laatste stukje mag geen naam meer hebben. Het blijft wel even oppassen met de zon zeker, of valt ook dat mee?
Onze medische voorzieningen zijn in de regel best goed denk ik, en hier een prima bewijs daarvan. Het had een reclamefoto kunnen zijn.🙂 Om zo'n wond, toch een behoorlijk oppervlak, weer mooi dicht te krijgen is een top-prestatie van zowel geneesheer als patiënt. Of is het geneesmens tegenwoordig?😆Je bent nagenoeg "patiënt-af", mooi en houden zo!👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel

JJ&A

Diehard Prepper
Zo beste @Roel zo bont heb ik het nog nooit gemaakt.
We hebben een buurman gehad die maakte zelf Calendula zalf met veel van de goudsbloem er in, dat kan mee helpen om een mooie soepele genezing te krijgen met een stuk minder littekenweefsel wat de nieuwe huid droogt ook steeds in als je niets doet om het soepel te houden.
Als je dat graag wilt kunnen we wel voor jouw op pad gaan om te vragen of hij het nog steeds maakt en je een potje kan krijgen.

Wij hebben nog wel eens de zalf gebruikt en het werkt, en die de man maakt ziet vol met de goudsbloem, daar word niet op bezuinigt zoals het fabriek spul.
 

Roel

Mankinds only hope
@JJ&A Klopt wat je zegt, goudsbloem is goed spul. Ik gebruik nu nog een zalf op vaselinebasis, maar als eenmaal alles dicht is ga ik over op calendula. Het is goed spul en ruikt ook nog lekker. Goudsbloemen hebben we genoeg, dus uiteraard zelf proberen.
@Tanfana, Ha, ik wist niet eens dat die bestonden, modellen voor badslippers?! :lol:
 

JJ&A

Diehard Prepper
@JJ&A Klopt wat je zegt, goudsbloem is goed spul. Ik gebruik nu nog een zalf op vaselinebasis, maar als eenmaal alles dicht is ga ik over op Calendula. Het is goed spul en ruikt ook nog lekker. Goudsbloemen hebben we genoeg, dus uiteraard zelf proberen.
@Tanfana, Ha, ik wist niet eens dat die bestonden, modellen voor badslippers?! :lol:

Hoi @Roel ,
Ga zo gouw mogelijk over om de Goudbloem zalf te maken en doe er zo veel mogelijk in.
Onder tussen kan je ook de Uierzalf gebruiken die blijft een stuk langer vettig dit dringt dieper in de huid.
Eet ook amper varkensvlees of geheel niet, want het is smerige rommel slecht voor de huid, en werkt ontstekingen in de hand.

Voeding uit de natuur werkt uitstekend voor herstel en weerstand van het lichaam, je wond zal niet in een paar dagen herstel zijn maar kan wel dingen mee werken en voor veel meer dingen.

De oude middeltjes werken vaak nog het beste net als zinkzalf ik heb nog wel een plekjes die smetten omdat ik met het doezen te heftig over de huid borstel en dat moet je op bepaalde plekken niet doen, ik heb verschillende middeltje gebruikt om het te laten herstellen maar zinkzalf werkt veel beter.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Nu durf ik inmiddels wel een plaatje te showen van de nu aardig genezen wond.
Het ziet er niet meer uit als rauwe biefstuk. De getransplanteerde huid is nagenoeg goed aangeslagen, alleen één hoekje hadden ze geen vel meer voor en dat groeit nu langzaam maar zeker van de zijkanten dicht. Ik doe weer alle tuinwerkzaamheden, speel met brandhout en alles wat er verder rond het huis te beleven valt.
Het ziet er kortom, goed uit. Onze medische voorzieningen zijn nog niet beneden alle peil geraakt... ;)
Bekijk bijlage 24448

Het ziet er idd relatief goed uit. Stel je verwachtingen mbt tot hersteltijd niet te hoog. Je zal langszamer genezen dan een "normaal" mens (wat is dat trouwens?) Je diabetes zal het wat vertragen. Dus, hoe beter je bloedwaarden, hoe sneller het gaat. Succes! :thumbup:
 

Roel

Mankinds only hope
@wildemossel . Hoe meer de wond geneest, hoe lager de bloedwaarden.
Ik heb afgelopen week de assistente van de huisarts even gebeld, want in een week tijd liepen de waarden terug van ongeveer 10 nuchter tot ruim 5. En met die snelheid maakte ik me een tikje ongerust want beneden de vier kun je zo maar omkiepen.
Gelukkig bleef het rond die waarden, 5.7, 6.0, 7.2, 5.7.... Dus in feite goed nieuws.
 

Roel

Mankinds only hope
@JJ&A, ik waardeer zeer jou goede adviezen, maar met één ding ga je ruimschoots over de schreef!
Wat moet er anders op de bbq dan een heerlijk stuk buikspek mèt zwoerd, gekruid op z'n Chinees als Pi Yo.
En rode kool met bloedworst, sperzieboontjes met verse worst, boerenkool met rookspekjes en rookworst (van de Hema), Stamppot rauwe andijvie met stukjes speklap, hutspot met een grote gehaktbal met ui en knoflook er door.... Daar bestáán gewoon geen redelijke alternatieven voor. :lol:
 

RockyFlats

Ruttaan
@JJ&A, ik waardeer zeer jou goede adviezen, maar met één ding ga je ruimschoots over de schreef!
Wat moet er anders op de bbq dan een heerlijk stuk buikspek mèt zwoerd, gekruid op z'n Chinees als Pi Yo.
En rode kool met bloedworst, sperzieboontjes met verse worst, boerenkool met rookspekjes en rookworst (van de Hema), Stamppot rauwe andijvie met stukjes speklap, hutspot met een grote gehaktbal met ui en knoflook er door.... Daar bestáán gewoon geen redelijke alternatieven voor. :lol:
@Roel , wat je zegt!
En wat te denken van spekpannekoeken en een Engels ontbijt met ei, spek en worstjes!
IMG_4136_503x.png
Voor de bonen dan wat mij betreft extra ei en spek, en die tomaat maakt het allemaal weer goed!😁
 

wildemossel

Diehard Prepper
@wildemossel . Hoe meer de wond geneest, hoe lager de bloedwaarden.
Ik heb afgelopen week de assistente van de huisarts even gebeld, want in een week tijd liepen de waarden terug van ongeveer 10 nuchter tot ruim 5. En met die snelheid maakte ik me een tikje ongerust want beneden de vier kun je zo maar omkiepen.
Gelukkig bleef het rond die waarden, 5.7, 6.0, 7.2, 5.7.... Dus in feite goed nieuws.

Voor een niet-diabeet liggen de waardes tussen 4 en 5,6 Nuchter. Niet nuchter zo tussen de 4 en 8. Wees niet ongerust, niks aan het handje. Overigens krijg ik persoonlijk pas echt last bij ongeveer 2,5 ( zweten, trillen, verminderd denkvermogen) Je valt dus echt niet zomaar om.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
@Roel , wat je zegt!
En wat te denken van spekpannekoeken en een Engels ontbijt met ei, spek en worstjes!
Bekijk bijlage 24462
Voor de bonen dan wat mij betreft extra ei en spek, en die tomaat maakt het allemaal weer goed!😁
O @RockyFlats wat doe je mij aan dat is zeker verrukkelijk, nu ga ik er helemaal van dromen en word mijn vrouw wakker van mijn gesmikkel.
We hebben zeker genoten van de Engels ontbijten met het logeren in B&B.

Een hele dikke veertig jaar geleden.
Zijn we met een Honda C50 bromfiets 49 CC met een internationale rijbewijs met een wit HH kentekenplaat naar Engeland vertrokken, hebben de hele zuidkust afgestruind 3000 kilometer gereden met vaak een snelheid tegen de 100 KM dat mag ook wel want je mag ook op de auto wegen er mee rijden.


Kennen jullie, , , , dit zonder rijlessen.
Ouderwetse internationale rijbewijs met ***HH kentekenplaat voor brommer 49 CC***
https://nl.reizen.narkive.com/xGUsinIr/bromfiets-in-engeland-formaliteiten

Het was en overheerlijk lekkere warme vakantie zonder regen om nooit meer te vergeten.

:bbq: :SC:
 
Bovenaan