• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Lengte van de boogjes

F

frans81

Gast
Even een hulp oproep ivm de lengte van de twee poles van een Dubbelboogs Bivakzak .
Ik weet dat het 7 delen zijn maar niet hun afmetingen .
Heb al van twee Enkelboogs boogjes 1 grotere gemaakt door delen toe te voegen .
Het lijkt gelukt maar toch heb ik twijfels .

Wie wil er even wat moeite doen wanneer in bezit om even de losse delen van de twee complete bogen te meten . Ook even ieder deel afzonderlijk. Dit om erachter te komen of toch twee delen per boog korter zijn .

20220609_164507.jpg 20220608_153939.jpg 20220609_170221.jpg 20220609_170229.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ondanks dat er niemand gereageerd heeft op deze voor althans mij belangrijke vraag ben ik zelf aan de slag gegaan .
Vandaag 2 nieuwe boogjes binnen gekregen en 2 delen aan de 5 delen toegevoegd .
Heel gedoe daar elastische koorden lang genoeg zijn voor 5 . 6 zou gaan en 7 is nauwelijks te doen . Toch klaar gekregen .
Morgen even nieuwe ronde elastiek kopen zodat minder spanning op het geheel komt te staan .
Het zit in elkaar en het valt niet tegen .


28.95 per stuk bespaart wanneer nieuw besteld voor zo'n Feughter Observer die gewoon een Carinthia is .
Nu koste het niets .

De bodem aan de binnenzijde is licht verkleurd door gebruik van een mat .

Deze dubbelboogs versies zijn in betrekking tot de enkelboogs versie tamelijk zeldzaam .
Deze komt uit een van de Korpsen .

20220612_152049.jpg 20220612_152058.jpg 20220612_152126.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de originele bestelde boogjes die ik eerder deze week ontvangen heb teruggestuurd . Heb ze in de verpakking gelaten en retour .
Vond het toch teveel geld .
Was deze bivakzak in topstaat dan had ik het waarschijnlijk niet gedaan . Er zitten wat blaren in . Waterdicht ? Zal nog wel .
Je ziet dit veel bij de wat oudere . De laminaat laagjes komen plaatselijk los van elkaar . En dat ondanks in bijna nieuwstaat .


Doe het nu maar met de zelf op lengte gemaakte .

20220608_111953.jpg 20220608_111935.jpg 20220608_111801.jpg 20220608_111643.jpg
 
F

frans81

Gast
Tijdje terug bood een bekende op mp zijnde militaria handelaar een Carinthia Observer + aan . In het bekende dennegroen en vermeld als topstaat .
Op de foto's zag ik al meteen bij gedeelte rondom boogjes de blaren . En veel . Ook elders waar zicht opviel . Duidelijk waarneembaar zoals bij mij . Maar veel erger.

Verkoper vermelde dit niet in de advertentie . En ja biedingen liepen op .
Ben ik dan de enigste die dat ziet . Of is de rest blind door hebzucht ?
350 euro voor een zak met blaren is toch echt ! Maar vooral dat verkoper doet alsof zijn neus bloed .
Fijn als je daar na ontvangst en bevestiging over kunt gaan discussiëren met die prijzen daarmee gemoeid .
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Ondanks dat er niemand gereageerd heeft op deze voor althans mij belangrijke vraag ben ik zelf aan de slag gegaan .
Vandaag 2 nieuwe boogjes binnen gekregen en 2 delen aan de 5 delen toegevoegd .
Heel gedoe daar elastische koorden lang genoeg zijn voor 5 . 6 zou gaan en 7 is nauwelijks te doen . Toch klaar gekregen .
Morgen even nieuwe ronde elastiek kopen zodat minder spanning op het geheel komt te staan .
Het zit in elkaar en het valt niet tegen .


28.95 per stuk bespaart wanneer nieuw besteld voor zo'n Feughter Observer die gewoon een Carinthia is .
Nu koste het niets .

De bodem aan de binnenzijde is licht verkleurd door gebruik van een mat .

Deze dubbelboogs versies zijn in betrekking tot de enkelboogs versie tamelijk zeldzaam .
Deze komt uit een van de Korpsen .
Mooi ding, Frans, voor de optocht van de plaatselijke fanfare, straks!
En dan, met al dat "multiculti" van vandaag de dag, zijn er nog die zeggen dat we ons niet aanpassen;)
upload_2022-6-19_12-20-13.png
images
 
Bovenaan