• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Lijst met potentiële (BOL) locatie's/regio/plaatsen in Nederland

Benny75

Prepper
Leuk dat we in ons mooie land zo weinig ruimte hebben.
Toch zal je enkel de situatie moeten bekijken.
Op het moment dat SHTF, heb te maken met paniek en chaos. Op iedere hoek militairen.
Verwacht dat na drie dagen de overheid voedsel en water gaat uitdelen.
Intussen kun je verwachten dat vele mensen op de vlucht gaan (afhankelijk van SHTF).
Zodra de overheid het niet meer aankan, plunderingen, verkrachtingen, moorden enz.

Er zullen veel doden vallen, zoals je kunt verwachten in een situatie waar wij preppers ons op voorbereiden.
Als Groninger heb ik volgens mij niet veel ruimte hier.
Veel open vlaktes akkerbouw. Wat konijntjes en vogels her en der een ree maar dat is dan ook niet veel.

Ik zelf zal zo lang mogelijk thuis willen blijven maar of er voldoende voedsel is, is dan maar weer de vraag.
Dus ja dan word het toch het buitenland. Waarschijnlijk iets waar we geen koude winters hebben en waar we voldoende voedsel hebben.

Daarom ben ik opzoek naar gelijken waar we mee kunnen reizen.
 

petroman

SHTF Expert
Waarom zou een situatie halt houden bij een landsgrens > dus hoe wil je hoever gaan reizen en waarheen ?
Waarom zou het buitenland ineens voldoende voedsel hebben ?

Als je je verdiept in locaties waar men het niet zo breed heeft: uithoeken polen, rusland etc. dan zul je opmerken dat de dorpen daar grotendeels zelfvoorzienend zijn omdat ze bv een groentetuin hebben, zelf brood bakken en op kleine schaal jagen of dieren voor de slacht houden. En onderling ruilen en elkaar helpen.
Allemaal zaken die je in Groningen ook kan doen. Sterker nog er staan in het noorden en oosten van ons land diverse boerderijen waar men deze prepper/survival tactiek nog hanteert.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Ik stond vorige week donderdag middag om 16:00 in de file vanaf Rotterdam richting Nijmegen (A50).
Duur ; 2 uur en 15 minuten over 15 km AUTO-SNEL-WEG........vergeet het maar......laat staan tijdens SHTF......kansloos.

Mijn advies, niet verder zoeken dan dat je fietsend/ lopend kan afleggen binnen een dag.

Wonend in Zeeland op een schiereiland , onder nap ( 1,20) onder "normale" omstandigheden bij dijkdoorbraak.
Maak me geen zorgen, waadpak hangt klaar en vissen vanaf het dakje van de erker, beetje zeewier en wat mosselen, ik ga niet weg.
Serieus, ik schat de kans aan de rustiger gelegen kusten groter in om te kunnen overleven dan welk bos dan ook in Nederland, misschien zelfs wel Europa.

2 bol locaties op een afstand die lopend zeer goed te doen zijn, hooguit een uur.
Mocht het niet houdbaar zijn hier, dan kan ik evt. een eiland verder of hopen dat ik niet te laat in de haven ben om iemands boot te lenen voor enkele reis Engeland/ Schotland, verwacht daar nog wel kansen te zien.

Een klassiek voorbeeld van een SHTF situatie ( dijkdoorbraak door bombardementen) in een bestaande SHTF situatie ( WW2 )


Het inwoner aantal is inmiddels gegroeid van zo'n 40.000 naar 100.000, zo ook de veestapel etc, de voorziening (campings/ bungalowparken) zijn ingericht voor het dubbel aantal mensen minstens, waarvan het grootste gedeelte Duitsers zijn en die verwacht ik niet snel terug als er nu een SHTF situatie zich voor doet, dus dat houd in dat er zeer waarschijnlijk nog veel voorraad aanwezig is en zowiezo extra materialen/ onderdak etc etc.

Alleen op het feit ; de aanwezigheid van een kerncentrale heb ik geen oplossing, behalve dan te hopen dat er een stevige west/zuidwesten wind staat, dan zijn er voor hier nog mogelijkheden.
 

homerun

Diehard Prepper
Het ligt er maar net aan waarvoor je prept.
Als het over een kleinschalige lokale shtf gaat dan zal je niet echt een BOL nodig hebben.
Misschien een tentje en het lekker op een camping uit zien.

Maar als het over een grote shtf gaat. Misschien zelfs wel internationaal. Dan word het iets lastiger.
Dan moet je in mijn ogen al zeker wel een locatie op het oog hebben.
In NL zou het kunnen maar dan moet je wel echt een top locatie hebben.
Maar in mijn ogen zijn daar er niet veel van.....
 
De enige plaatsen die mijn zouden aanstaan tijdens een SHTF zijn:
-omgeving Gulpen (voldoende resources) en vlakbij de Eifel.
-omgeving Hoenderloo (voldoende bossen waar ik tijdelijk kan schuilen.
-Schoorl, heerlijk dichtbij en voldoende bossen.
Dit voor korte SHTF, lange SHTF buitenland tenzij heel Nederland leegloopt en het rustig is.
 
Bovenaan