• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Loekasjenko ’in kritieke toestand naar ziekenhuis’ na bezoek aan Poetin

phtvs

Sysop
Admin
De Wit-Russische president Alexander Loekasjenko is na zijn ontmoeting met Vladimir Poetin met spoed naar een ziekenhuis in Moskou gebracht. Het is duidelijk dat het Kremlin bang is voor speculaties over zijn betrokkenheid bij zijn verslechterende gezondheid. De beste artsen uit heel Moskou werden verzameld, en de speciale diensten vertelden hen botweg: ’Als hij sterft, gaan we allemaal met hem ten onder’.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/204...toestand-naar-ziekenhuis-na-bezoek-aan-poetin
 

petroman

SHTF Expert
Is ook toevallig: als je kijkt waar Wit Rusland ligt komt dat niet slecht uit voor Poetin, kuch, kuch, wat jammer nou.
1685369307520.png
Mooi bufferlandje tussen mij en de rest vd wereld.
Kan je ook mooi knalpijlen neerzetten. En ze spreken er allemaal russisch. Wat historisch natuurlijk "klopt" want (vul de rest maar in)
 

phtvs

Sysop
Admin
Er was al bekend dat er kernwapens gestationeerd zouden worden. Bovendien, waarom zou je een trouwe bondgenoot om zeep helpen. Zoveel vrienden heeft hij niet meer.

Zou zomaar kunnen dat de VS erachter zit :shocked::clown:
 

drent

Diehard Prepper
De wit-russische/belarus bevolking wil noch Loekasjenko noch Poetin en die oorlog aan hun zuidgrens ook al niet. Machtsvacuum door overlijden Loekasjenko zou wel eens een burgeroorlog kunnen opleveren, zeker als Rusland zich er mee wil bemoeien. Hem ziek maar levend houden is gunstiger en liever weer asap terug in Minsk. Rusland kan geen soldaten missen om Belarus kalm te houden en Loekasjenko aan de macht. Ook al zitten er nu flink wat Russische troepen in kader van training. Er is teveel onvrede onder de bevolking en al genoeg geslaagde sabotage om dat kruidvat aan te willen steken. Loekasjenko is ouder, te dik en al langer zozo qua gezondheid, voor het instorten van Belarus is echt geen Russische hulp nodig, en die willen dat eerder niet, ze kunnen zich geen 2e "front" veroorloven.
 

martin

Mankinds only hope
De meeste mensen gaan dood nadat er intensief word gewerkt om de boel aan de praat te houden (ziekenhuis/dokter/medicijnen). En zo gezond ziet hij er niet uit. Los hiervan zijn de russen wel slim genoeg om dit op een andere manier aan te pakken.

@petroman
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze dit soort gok zouden nemen. Het zou juist de situatie kunnen verslechteren (vanuit Russisch perspectief) als er daar een verkiezing zou komen en er een pro-amerikaanse president zou worden gekozen.
(maar ik weet soms niet of iemand iets serieus of sarcastisch bedoeld, die 2e was voor mij wel duidelijk sarcasme)
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Beste mensen, ik vermoed dat het een simpele verstopping was.

Wel heel bijzonder, zijn de symptomen die zijn darmblokkade bij jullie teweeg bracht.😉

En, of die met wat olie en een stukje slang te verhelpen zijn, dat waag ik toch wel te betwijfelen!...😁
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Waarom zouden ze schrijven wat hem werkelijk mankeert? Als je roept dat hij over een week dood is gaat het hele land op hol. Want wie grijpt dan de macht en wie moet er op de vlucht en hoe neem ik dan mee wat ik in de jaren bij elkaar gejat heb. Want in dit soort landen is de machthebber de enige constante factor. Alles eronder vertrouwd elkaar niet. Rusland wil rust en een hun gezinde machthebber, het westen het tegenover gestelde. Het recept voor weer een hoop geweld.

En als Wit-Rusland valt, wie is dan de volgende?
https://www.nporadio1.nl/nieuws/bui...e-deelrepublieken-dit-kan-leiden-tot-anarchie
 

phtvs

Sysop
Admin
Loekasjenko duikt op: ’Er zijn genoeg kernwapens voor iedereen’
De Wit-Russische dictator Aleksandr Loekasjenko ligt niet (meer) in een ziekenhuis in Moskou, maar ontving maandag in Minsk het hoofd van de Russische Centrale Bank. Oppositiepoliticus Valery Tsepkalo wakkerde de gezondheidsgeruchten over Loekasjenko dit weekend aan door te zeggen dat zijn regeringsvliegtuig leeg uit Rusland was vertrokken omdat het omstreden staatshoofd „te zwak was om te vliegen”.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/122...kt-op-er-zijn-genoeg-kernwapens-voor-iedereen
 

RockyFlats

Ruttaan
Loekasjenko duikt op: ’Er zijn genoeg kernwapens voor iedereen’

https://www.telegraaf.nl/nieuws/122...kt-op-er-zijn-genoeg-kernwapens-voor-iedereen
Dat zei ik, het was gewoon constipatie.
Een gevalletje "type 1"😁
rl_obstipatie_bristol_stoelgang_schaal.jpgEn bij de gedachte aan zijn uitspraak, is het bij ons spontaan een type 7.😵‍💫
OK, ok, het was natuurlijk een artikel van de Telegraaf, een type 6 dan.
Wonderlijk is dat toch. Waarom kunnen we niet stoppen om elkaar dwars te zitten, en allemaal gebroederlijk aan het type 4?😉
 

RockyFlats

Ruttaan
Als ze toch aan het uitdelen zijn, doe mij er ook een paar. Maak ik hier de onafhankelijke vrijstaat phtvs van. Met die kernwapens dwing ik dan een status aparte af. :clown:
:lol:
Stevige taal, van onze ordeleider @phtvs , onze sterke man!

Terwijl u het uiterlijk en voorkomen aanpast op het mediacircus dat onvermijdelijk komen gaat (mogen wij u een martiale snor adviseren?), nemen de technisch onderlegden graag de kernwapens voor u in ontvangst en veilig in bewaring (in hemelsnaam, laat dat laatste lukken...😆).
 

petroman

SHTF Expert
en veilig in bewaring (in hemelsnaam, laat dat laatste lukken...
Ik geef je weinig kans.
Volgens mij en de media was één van de redenen om die vuurpijlen in de US af te bouwen en te ontmantelen, het feit dat ze wegrotten in hun silo's. Of te wel het kost een vermogen om die dingen te onderhouden.
En onderhoud en Rusland zijn twee woorden die elkaar niet echt goed verdragen. Maar eerlijk is eerlijk ik heb het ook maar van horen zeggen en ik krijg de laatste tijd slecht contact met Putin en hij geeft weinig details over onderhoud op facebook.

Maar gezien het feit dat ik mijn fiets ook moet onderhouden en die vuurpijlen meer onderdelen bevatten denk ik dat die veel onderhoud nodig heben.
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik geef je weinig kans.
Volgens mij en de media was één van de redenen om die vuurpijlen in de US af te bouwen en te ontmantelen, het feit dat ze wegrotten in hun silo's. Of te wel het kost een vermogen om die dingen te onderhouden.
En onderhoud en Rusland zijn twee woorden die elkaar niet echt goed verdragen. Maar eerlijk is eerlijk ik heb het ook maar van horen zeggen en ik krijg de laatste tijd slecht contact met Putin en hij geeft weinig details over onderhoud op facebook.

Maar gezien het feit dat ik mijn fiets ook moet onderhouden en die vuurpijlen meer onderdelen bevatten denk ik dat die veel onderhoud nodig heben.
@petroman, jij kunt met je fiets niet zoveel ellende aanrichten als onze ordeleider met kernwapens...😆 Daarom geven we hem het beste jouw fiets, terwijl wij peterolie smeren op de kernwapens die WIJ dan in beheer hebben. Ik pas wel op het koffertje.:fluit:
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Als die kernwapens net zo goed zijn als hun tanks mag jij dat koffertje wel hebben. Kan je er je lunch in stoppen
 

martin

Mankinds only hope
Als die kernwapens net zo goed zijn als hun tanks mag jij dat koffertje wel hebben. Kan je er je lunch in stoppen

Tja,

Toch heb ik de indruk dat we een beetje te makkelijk denken over kernwapens.
Er zijn in het verleden flink wat testen geweest die heel duidelijk hebben aangetoond hoe efficiënt (of inefficiënt) een kernwapen zou kunnen zijn.
Rusland heeft bij benadering rond de 4000 kernkoppen die nog steeds prima zullen functioneren. Als ze die zouden gebruiken dan is de aarde een stuk of 10 keer vernietigd. Voor Amerika geld hetzelfde. (ze zullen er wel iets meer hebben en zullen de aarde vermoedelijk wel 17 keer kunnen vernietigen)

Dat het onderhoud van dit soort wapens flink kostbaar is dat geld zowel voor de russen als voor de amerikanen.

Toen de russen de Tsar Bomba, in het jaar 1961 als test lieten ontploffen toen was het duidelijk dat deze bom (ik doe even een letterlijke quote)
had een explosieve kracht die meer dan 3.800 keer sterker was dan de atoombom die op Hiroshima werd gebruikt tijdens de Tweede Wereldoorlog.
We zitten nu in 2023 en dat is dus 62 jaar verder in de toekomst.
Je moet niet echt lang nadenken wat een moderne kernbom aan kracht zal hebben als je de lijn een beetje doortrekt. En of je de wereld nu 10 of 10.000 keer zou kunnen vernietigen, dat maakt dan ook niet zoveel uit.

Het lijkt er wel op dat de huidige machthebbers het we leuk vind om een soort van Russische roulette te spelen. Hoe ver kunne we gaan voordat iemand op het knopje gaat drukken?

Op termijn maakt het allemaal niks uit, over 100 jaar kunnen we er allemaal (niet meer) om lachen. Maar het is in mijn ogen best wel verbazingwekkend dat we elkaar lekker laten opnaaien door alles en iedereen.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Als die kernwapens net zo goed zijn als hun tanks mag jij dat koffertje wel hebben. Kan je er je lunch in stoppen
@logan1202 , laat een ding dan duidelijk zijn... Zolang ik dat koffertje heb komen er geen radioactieve paddenstoelen. Niet erbuiten, maar ook geen gele Tjechische isotoopboom paddestoelen erin.😉
 
Bovenaan