• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Loekasjenko ’in kritieke toestand naar ziekenhuis’ na bezoek aan Poetin

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Tja,

Toch heb ik de indruk dat we een beetje te makkelijk denken over kernwapens.
Er zijn in het verleden flink wat testen geweest die heel duidelijk hebben aangetoond hoe efficiënt (of inefficiënt) een kernwapen zou kunnen zijn.
Rusland heeft bij benadering rond de 4000 kernkoppen die nog steeds prima zullen functioneren. Als ze die zouden gebruiken dan is de aarde een stuk of 10 keer vernietigd. Voor Amerika geld hetzelfde. (ze zullen er wel iets meer hebben en zullen de aarde vermoedelijk wel 17 keer kunnen vernietigen)

Dat het onderhoud van dit soort wapens flink kostbaar is dat geld zowel voor de russen als voor de amerikanen.

Toen de russen de Tsar Bomba, in het jaar 1961 als test lieten ontploffen toen was het duidelijk dat deze bom (ik doe even een letterlijke quote)

We zitten nu in 2023 en dat is dus 62 jaar verder in de toekomst.
Je moet niet echt lang nadenken wat een moderne kernbom aan kracht zal hebben als je de lijn een beetje doortrekt. En of je de wereld nu 10 of 10.000 keer zou kunnen vernietigen, dat maakt dan ook niet zoveel uit.

Het lijkt er wel op dat de huidige machthebbers het we leuk vind om een soort van Russische roulette te spelen. Hoe ver kunne we gaan voordat iemand op het knopje gaat drukken?

Op termijn maakt het allemaal niks uit, over 100 jaar kunnen we er allemaal (niet meer) om lachen. Maar het is in mijn ogen best wel verbazingwekkend dat we elkaar lekker laten opnaaien door alles en iedereen.
@martin , het risico wordt gewoonweg niet besefd. Er gaan daarvoor doorgaans te weinig atoombommen de lucht in. We zijn het niet gewend. En als er dan eentje gaat, dan is het gelijk een hele trits als het tegen zit. Omdat er inmiddels al aardig wat van die dingen zijn, in diverse handen en deels ook "zoek", wordt de kans steeds groter dat er eens ergens iemand historie wil maken. Ruzie met de vrouw of zo, en dan niet voor een trein stappen maar nog even een statement maken en op het werk op een knopje drukken. Of lancering in een gespannen situatie, door een misverstand. Ik vermoed dat het niet allemaal zo beheersbaar is... Lanceercodes, sleutels, koffertjes... Er hoeft maar ergens iets fout te gaan. Net als met die enorm veilige kerncentrales, waarvan er toch al een aantal hebben staan roken.
Je zult toch maar machthebber zijn, op het eind van je dagen. De vliegtuigtrap kom je nauwelijks meer op, en de plas ophouden is ook al een opgave. Wat is er dan mooier dan nog een laatste hoogtepunt te beleven!? Gewoon, omdat het kan...
En uitgerekend in zo'n situatie, zoeken we ook nog eens ruzie met een atoommacht die er openlijk mee dreigt. Die zal ze niet snel inzetten, totdat ze het zat zijn. En zat, waren ze het in februari 2022 al eens.
Er is niets aan de hand, tot er over een minuutje alles aan de hand is...

En nog, gaan we gewoon door met escaleren. Mensen, zeg eens eerlijk, hoe ongelofelijk zot is dat wel niet?!

"Geen taboes", hoorde ik een idioot laatst zeggen... Mooie laatste woorden...
 

joepmeloen

Prepper goeroe
@martin , het risico wordt gewoonweg niet besefd. Er gaan daarvoor doorgaans te weinig atoombommen de lucht in. We zijn het niet gewend. En als er dan eentje gaat, dan is het gelijk een hele trits als het tegen zit. Omdat er inmiddels al aardig wat van die dingen zijn, in diverse handen en deels ook "zoek", wordt de kans steeds groter dat er eens ergens iemand historie wil maken. Ruzie met de vrouw of zo, en dan niet voor een trein stappen maar nog even een statement maken en op het werk op een knopje drukken. Of lancering in een gespannen situatie, door een misverstand. Ik vermoed dat het niet allemaal zo beheersbaar is... Lanceercodes, sleutels, koffertjes... Er hoeft maar ergens iets fout te gaan. Net als met die enorm veilige kerncentrales, waarvan er toch al een aantal hebben staan roken.
Je zult toch maar machthebber zijn, op het eind van je dagen. De vliegtuigtrap kom je nauwelijks meer op, en de plas ophouden is ook al een opgave. Wat is er dan mooier dan nog een laatste hoogtepunt te beleven!? Gewoon, omdat het kan...
En uitgerekend in zo'n situatie, zoeken we ook nog eens ruzie met een atoommacht die er openlijk mee dreigt. Die zal ze niet snel inzetten, totdat ze het zat zijn. En zat, waren ze het in februari 2022 al eens.
Er is niets aan de hand, tot er over een minuutje alles aan de hand is...

En nog, gaan we gewoon door met escaleren. Mensen, zeg eens eerlijk, hoe ongelofelijk zot is dat wel niet?!

"Geen taboes", hoorde ik een idioot laatst zeggen... Mooie laatste woorden...

Maar denk je niet dat als die attoomwapens wil gebruiken dat het niet tijd is om ze nu te gebruiken? Waarom wachten, de eerste klap is een daalder waard.
 
Bovenaan