• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Medisch - EHBO pakket onderweg naar het zuiden

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik zou sowieso op voorhand antibiotica, maagbeschermers en Diclofenac meenemen.

Daarnaast nog iets tegen insectenbeten en de jeuk.
 
D

Deleted member 1696

Gast
Wat ik bij de meeste lijstjes mis, zijn hechtstrips of zwaluwstaartjes. Ik weet het, die kun je ook uit hechtpleister (bv. leukoplast) knippen.
Maar als je ze nodig hebt,is dat door de stress wat lastig knippen.

In het verleden kocht ik ze in de USA, maar daar kom ik niet meer en via Amazon oid komt er teveel bij.
Hier verkopen ze meestal dit type, het nadeel van dit type is dat ze niet per stuk verpakt zijn. En vrij duur zijn.
Nu heb ik deze liggen, die zien er net zo uit als die uit de USA, maar veel goedkoper.

Om eerlijk te zijn, deze van ali heb ik (gelukkig) nog niet in de praktijk hoeven testen.
Die andere heb ik wel moeten testen.
Helaas op snijwonden die eigenlijk wel gehecht hadden moeten worden, maar geen arts bij de hand.
Maar dat is allemaal prima gegaan, zo goed als geen (zichtbaar) litteken.

Ik heb zelf naald en (hecht) draad liggen, te vaak mee gemaakt dat er wel “een steekje” extra gemogen had.
Sinds ik dit “in huis” heb.... heb ik het maar één keer nodig gehad :thumbsup:
Trouwens secondelijm werkt ook uit de kunst! Je moet het alleen even droog krijgen.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Basis ehbo is voldoende lijkt mij,
Het is geen 3de wereld land waar je een maand naar toe gaat. Sommige landen stellen ehbo in de auto verplicht.
Tekentang is leuk, maar met een pincet kun je zoveel meer: splinters, glas, angels etc.

Mijn setje:
Flesje alcohol / jodium.
Wond gaasjes
Verband
Pleisters verschillende maten.
Paracetalmol 50 stuks.
Ibuprofen 32 stuks
Pincet
Cola light 0.5l
Samsung s6
Alles opgerold in een hoog absorberende doek en dit in een tasje.

Ik zal die laatste 3 even uitleggen:
Colalight tegen misselijkheid en voedsel vergiftiging. Samsung s6 om het noodnummer te bellen en de camera als een soort van vergrootglas te gebruiken, in samenwerking met het pincet.
Hoog absorberende doek om enorme wonden aan te drukken en eventueel ledemaat af te knellen.
 
Bovenaan