• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Meshcore Preppers nood-communicatie

Even afwachten...

Ik denk niet dat het iets gaat worden

Het is denk ik iemand die via een chatgpt een frontpage heeft gemaakt voor een kickstart project.
En het zit nu al vol met fouten zoals onjuiste verwijzingen naar de webpagina:
https://meshnet.volla.online/volla.online/de

En als ik hun github bekijk:

https://github.com/hellovolla
Dan zou ik er verder maar geen aandacht aan schenken.

Ik denk dat meshcore alsnog de juiste stap zal zijn. En als we ooit echt met een SHTF situatie te maken krijgen zit je niet te wachten op bestanden, maar om minimale informatie. En dan zal een txt bericht meer dan voldoende zijn.

Ik zit net te denken.... ik had vroeger een BBS online staan die was aangesloten bij de HCC, Alle BBS-en die aangesloten waren, hadden een sectie van de HCC waar de berichten onderling identiek waren. Berichten werden gesynchroniseerd bij alle BBS-en die meededen. BBS 1 belde met BBS 2 en Die belde dan weer door naar BBS 3 enz enz.

Zou het niet een idee zijn om een aantal roomservers in te richten die onderling gesynchroniseerd worden? Dat kan door onderling berichten uit te wisselen. Dan maakt het niet uit met welke roomserver je contact hebt, de informatie is overal hetzelfde. In geval van nood is informatie erg belangrijk en op deze manier zou je die info altijd kunnen vinden.

Ik weet niet of zoiets technisch mogelijk is maar als roomservers elkaar kunnen bereiken, moet dat kunnen toch?

@maupspam ?

Ik zit net te denken.... ik had vroeger een BBS online staan die was aangesloten bij de HCC, Alle BBS-en die aangesloten waren, hadden een sectie van de HCC waar de berichten onderling identiek waren. Berichten werden gesynchroniseerd bij alle BBS-en die meededen. BBS 1 belde met BBS 2 en Die belde dan weer door naar BBS 3 enz enz.

Zou het niet een idee zijn om een aantal roomservers in te richten die onderling gesynchroniseerd worden? Dat kan door onderling berichten uit te wisselen. Dan maakt het niet uit met welke roomserver je contact hebt, de informatie is overal hetzelfde. In geval van nood is informatie erg belangrijk en op deze manier zou je die info altijd kunnen vinden.

Ik weet niet of zoiets technisch mogelijk is maar als roomservers elkaar kunnen bereiken, moet dat kunnen toch?

@maupspam ?

Technisch moet dat gewoon kunnen. En ook tactisch geplaatste buffer servers voor Meshcore is goed te doen. Maar dan wordt het wel weer wat technischer. Maar zeker niet onmogelijk

https://tweakers.net/nieuws/247188/...hcore-valt-uit-elkaar-vanwege-vibecoding.html

Meshcore team is een beetje uit elkaar gevallen...hoeft geen ramp te zijn natuurlijk, maar wel even de aandacht erbij houden.
Goed gesignaleerd @joepmeloen .

Uiteenvallen is wel een groot woord. Eentje die eigenlijk niet aan de softwareontwikkeling heeft bijgedragen wilde de naam kapen en heeft zichzelf effectief uit het Meshcore team gecatapulteerd🚷🔚 zo te zien.

Bij het checken van mijn MeshCore app zie ik daarin verwijzingen naar de nieuwe .io IP-adressen, dus dat zit wel snor denk ik.

Triest is wel, dat iemand zich kennelijk tamelijk stiekum heeft willen "verrijken" ten koste van de rest. Schuim komt boven drijven, maar het Meshtastic team heeft kennelijk een zelfreinigend vermogen, mooi is dat!

Waar ik me meer zorgen voer maak, is dat repeaters "denyf" gaan instellen, zodat packets die niet binnen de regio-instellingen van de repeater vallen, niet doorgestuurd worden. Ik begrijp dat flink word gepushed om je repeater zo in te stellen. Op zich niet onlogisch en goed te begrijpen, misschien zelfs onvermijdelijk als je het mesh werkend wilt houden, maar voor wat ik ermee wil kan dit het onmogelijk maken om jullie te bereiken.

Wat wel een optie zou zijn is dan mijn idee om roomservers te fabriceren die berichten synchroniseren.

Terug
Bovenaan