• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Meshcore Preppers nood-communicatie

was niet de moxon maar een antenne van 3,45 euro die op de Liligo zit en dat ding ligt in mijn woonkamer op de vensterbank.

Natuurlijk @phtvs was het niet de PHTVS repeater met MOXON...😉

1000153758.png

Wel gek. Ik heb het tegenovergestelde.

Op zich niet gek. Het blijft een Ali product. Als ik moet gokken dan is dat ding gewoon stuk. Miskoop dus. Als hij bij jullie wel werkt, heel fijn maar die ik hier heb liggen doet niets. De ontvangst is bagger en het zendbereik is minder dan 2 km. Voor nu gaat dat ding de kast in en ga ik werken met de rondstralers die bewezen wel goed werken.

Op zich niet gek. Het blijft een Ali product. Als ik moet gokken dan is dat ding gewoon stuk. Miskoop dus. Als hij bij jullie wel werkt, heel fijn maar die ik hier heb liggen doet niets. De ontvangst is bagger en het zendbereik is minder dan 2 km. Voor nu gaat dat ding de kast in en ga ik werken met de rondstralers die bewezen wel goed werken.

@phtvs , defect zou natuurlijk kunnen hoewel dat merk betrouwbaar lijkt. Misschien is de soldeer aansluiting op de beide antenne kopersporen onvolledig of zit de centerpin (te diep?) of aarde van de sma niet zo jofel?

Je zou nog vergelijkend de signaal-ruis kunnen meten en wellicht zegt dat meer?

En wellicht heeft het zin om m.b.v. een multimeter op sma en kopersporen te kijken of er wel verbinding is?

Je zou nog vergelijkend de signaal-ruis kunnen meten en wellicht zegt dat meer?

ik zal de moxon morgen eens op de lilygo schroeven. Kijken wat er voor ruis is en ofdat er dan verschil in ontvangst zit.

Ik heb ook nog iets onderweg wat misschien nog wat uit kan maken. Zou vandaag komen maar die klote PostNL is weer niet langs geweest. Is een brievenbus pakje dus dat komt dan ook op zijn vroegst pas dinsdag.

O, en ik zag dat er een update is voor de RAK repeater. Dus dat na het weekend ook maar even regelen

Correct en tevens juist. Zo ook SC II,
Messenger📣 (V4) en Nootdorp 1 ( T114).
SC I en II ter info zijn mijn SHTF nodes. (SenseCap T1000E).
Ook nog 3 repeaters T114🌞 , T114 🚐 en V4.
De T114🚐 gebruik ik als ik met de camper op pad ben.
(In de loop der tijd te veel shit gekocht 🥴)

Mooi @Eyeball Mk1 . Nooddorp is nu pas echt Nootdorp want contact-nood heb je er zo wel uitgebannen!😉👍

Geinig dat je ook de T1000-E gebruikt "op de man". Ik vind het een klein wondertje en alleen het uithoudingsvermogen van net iets meer dan 1 dag is wel iets om rekening mee te houden. Zie ik dan wat ik ervoor terug krijg, een complete companion in creditcard formaat met GPS positie bepaling, dan is het dat meer dan waard.

Tip: extra kabeltjes ervoor zijn nooit weg en die kocht ik hier. Deze zijn prima. Kies dan 4 pin 7,62 mm.
https://a.aliexpress.com/_ExLRCj2
1000153966.png

Mooi @Eyeball Mk1 . Nooddorp is nu pas echt Nootdorp want contact-nood heb je er zo wel uitgebannen!😉👍

Geinig dat je ook de T1000-E gebruikt "op de man". Ik vind het een klein wondertje en alleen het uithoudingsvermogen van net iets meer dan 1 dag is wel iets om rekening mee te houden. Zie ik dan wat ik ervoor terug krijg, een complete companion in creditcard formaat met GPS positie bepaling, dan is het dat meer dan waard.

Tip: extra kabeltjes ervoor zijn nooit weg en die kocht ik hier. Deze zijn prima. Kies dan 4 pin 7,62 mm.
https://a.aliexpress.com/_ExLRCj2
Bekijk bijlage 30573

Op de man was eigenlijk niet de bedoeling. Ze horen in mijn SHTF koffer maar zijn inderdaad zo makkelijk.
Bedoeling is 1x companion en 1x als repeater. Ze zijn waterdicht/bestendig en de beoogde repeater kan je aan een draad met gewicht op hoogte gooien. Ze laden ook perfect op met mijn Action zonnepaneeltje die ook ik de koffer zit. Dat kabeltje ga ik mooi ff bestellen! Spasiba voor de tip 👌🏽

Op de man was eigenlijk niet de bedoeling. Ze horen in mijn SHTF koffer maar zijn inderdaad zo makkelijk.
Bedoeling is 1x companion en 1x als repeater. Ze zijn waterdicht/bestendig en de beoogde repeater kan je aan een draad met gewicht op hoogte gooien. Ze laden ook perfect op met mijn Action zonnepaneeltje die ook ik de koffer zit. Dat kabeltje ga ik mooi ff bestellen! Spasiba voor de tip 👌🏽

@Eyeball Mk1 , zo heb ik het eigenlijk nog niet bekeken... Geniaal, want zo'n kaartje aan een klein Solar panel gehangen vormt al een volwaardige waterdichte repeater, met ingebouwd accu'tje. In een zip-lock zakje kan het geheel zo de boom of mast in, zonder de kabelverbinding te hoeven afdichten. Het wordt dan wel even een goede tak uitzoeken en goed mikken om het solar panel goed gericht te krijgen.

Trouwens @Eyeball Mk1 een musketonhaakje zoals deze (geweldig, echt!) zou weleens ideaal kunnen zijn voor zaken aan een tak...? Je hebt dan in ieder geval een lijn naar boven lopen, en is die aan de trekking bevestigd dan lost die haak automatisch zodra je harder trekt. Op een slimme manier is er zo wel een zekerheid in te bouwen dat de module niet blijft steken en altijd lost en omlaag te trekken is. Het touw dan door een oog halen en als een grote lus beneden houden (een lijn naar beide zijden van de tak) is m.i. het zekerst.

https://a.aliexpress.com/_EwOy64G
1000153971.png

De antenne ervan kan ik helaas niet doormeten omdat die is ingebouwd, maar de noise-floor van het dingetje is met -112 dB best goed (vermoed ik) aan de grafiek te oordelen.
1000153968.png

Terug
Bovenaan