Dank Rocky. Het is al mogelijk gebleken dat ik berichten van jou kon ontvangen. Het TX pad van mij naar andere repeaters is nog niet optimaal. Ik zie iedere week repeaters in MC (MeshCore) erbij komen dus dat komt wel goed.
MC lijkt inderdaad te kunnen wat velen voor ogen hebben, onafhankelijk van grote partijen een bericht kunnen versturen. Uiteraard wel afhankelijk van andere repeaters.
Het theoretische aantal hops (van Repeater naar Repeater) is maar liefst 64. Er zijn hier al berichten binnengekomen met 17 hops. Berichten vanuit Alkmaar en omgeving komen binnen (regio Eindhoven Den Bosch) met ca. 6 - 9 hops. Dat valt zeker niet tegen.
Zonder inlog kun je geen gebruik maken van het kanaal preppers-shelter. (Door # ervoor te zetten is het overigens eenvoudiger toe te voegen, echter zonder login is er geen toegang.)
MeshCore ziet er veelbelovend uit. Mijn Solar gevoede Repeater doet het tot zover prima op de batterij en het zonnepaneeltje. Ca. 14 dagen terug begonnen met 68% batterij, zit ik na vrijwel zonloze dagen nu op 43%.
Gelukkig komen er weer wat zonnige dagen aan. Ik verwacht dat de batterij dan weer vlot wordt bijgeladen.
Leuk weetje, op de Gebrandy mast (De mast in Lopik, nu kerstboom) staat een MC Repeater op grote hoogte. Ca. 300meter. Deze wordt dus hier, ruim 60km verder, opgevangen.
Om enigszins een idee te krijgen, denk aan een knipperend LEDje dat 60km verderop wordt gezien. Best knap m.i.