• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mijn voorraad mais moet aangevuld worden.

F

frans81

Gast
Bekijk bijlage 9085
Mijn voorraad mais staat bijna op pijl. Zo gaat mijn pluimvee en zelfs mijn konijnen in de winter 2018/2019 geen honger hebben.
En als zij geen honger hebben dan heeft Flos en zijn familie ook geen honger . Dus zover zijn we dan al weer voorbereid .
De mais op de velden wordt schaars vele landbouwers ploegen of eggen hun akkers om een volgt gewas te zaaien.
Ik zelf heb vanaf morgen ook wat anders te doen als ik op de landbouw akkers loop . De 10 emmers mais dat ik nog nodig heb om mijn ren vol te krijgen gaan dan ook langzaam aangevuld worden.

Ik durf bijna niet meer te rapen pfff
Want er gaat hier meteen of kort erna een vloeibaar goedje van iets overheen .
Wat ?????? Gezond zal het niet zijn :eek:
En dat heb ik al bij meerdere geoogste velden gezien ;)


20170916_111359.jpg 20170916_112844.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is nieuw. Bij ons doen ze nog zo stom niet.
Ik heb eigenlijk het liefst dat ze de velden onaangeroerd laten liggen.

Ja ik ook ! ( onaangeroerd en vers ) Maar dit is nieuw voor mij !
Nog nooit eerder gezien dat ze er wat op gooien in de vorm van Vloeistof .
Ik vis nog wel uit wat dat was .
Beetje subtiel en al dom houdend benaderen .

Voor mij niet zo moeilijk dat Dom lijken :fluit:
.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik heb het even nagevraagd aan een boer...zij zei, zou Roundup of een groeistof kunnen zijn tegen het onkruid voordat het nieuwe gewas erin gezaaid wordt.

Op zandgrond werkt groenbemesting goed (tegen oa aaltjes) en als het groen is opgekomen het onder de grond onderwerken, maar daar moet de grond dus luchtig voor zijn.
Kan ook grondontsmetting zijn (is ook weer om onkruid en foute beestjes en schimmel te voorkomen).

Kortom, gewoon zo'n boer vragen of hij biologisch werkplan heeft, of Roundup gebruikt om de nare zaken uit de grond te krijgen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het even nagevraagd aan een boer...zij zei, zou Roundup of een groeistof kunnen zijn tegen het onkruid voordat het nieuwe gewas erin gezaaid wordt.

Op zandgrond werkt groenbemesting goed (tegen oa aaltjes) en als het groen is opgekomen het onder de grond onderwerken, maar daar moet de grond dus luchtig voor zijn.
Kan ook grondontsmetting zijn (is ook weer om onkruid en foute beestjes en schimmel te voorkomen).

Kortom, gewoon zo'n boer vragen of hij biologisch werkplan heeft, of Roundup gebruikt om de nare zaken uit de grond te krijgen.

Ik weet van wie het veld is ;)
En hun hebben zeer zeker geen Biologisch werkplan :(
Navragen doe ik een keer voorzichtig :fluit:
 
Bovenaan