• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Militare Woodland rugzak van Cordura spuiten in andere kleur .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien ik toch nog steeds zoveel mogelijk van de Camo af wil en mijn laatste Gloednieuwe Sting rugzak liever niet verkoop , zat ik er aan te denken om hem in een andere ( Donkergrijs of zo ) kleur te spuiten .
Nou zijn er buitenlandse filmpjes en sites genoeg die iets laten zien omtrent dit onderwerp , maar ik verneem het toch liever van een Nuchtere Hollander . Het kan namelijk heel misleidend zijn wanneer er Verf gepromoot wordt door oa Amerikanen die de kunst van het overdrijven en manipuleren 100% beheersen :(;)
Zodoende de vraag " Zijn er mensen die dit al geprobeerd hebben en met een positief resultaat .
Daarmee doel ik vooral op dat de verwerkte stof ( Vezels ) niet beschadigen of zichtzelf afbreken door de gebruikte verf .
Ik zat zelf aan Acrylverf te denken daar dit , wanneer het droog is waterafstotend is .
Een rugzak hoef ook niet te ademen .
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Hmmmm ik gebruik al decennia cordura spullen maar of je dat effectief goed kan spuiten? Ik vraag het mij af. Ik zou gewoon een zwarte (of andere kleur) regen hoes eroverheen trekken en klaar. Zo ga ik ook over straat als ik de rugzak van @Kanina pak. Anders moet ik die roze diddel figuurtjes eraf pulken daar heb ik niet zo'n zin in.
 
F

frans81

Gast
Hmmmm ik gebruik al decennia cordura spullen maar of je dat effectief goed kan spuiten? Ik vraag het mij af. Ik zou gewoon een zwarte (of andere kleur) regen hoes eroverheen trekken en klaar. Zo ga ik ook over straat als ik de rugzak van @Kanina pak. Anders moet ik die roze diddel figuurtjes eraf pulken daar heb ik niet zo'n zin in.

Met die regenhoes dat doe ik al .
Maar dan met een andere rugzak .
De Sting daar wil ik echt een andere kleur voor . Als ik een andere rugzak moet kopen met bijna dezelfde specs dan moet ik diep in de buidel tasten .
Die op de burger gerichte modellen zijn veel te duur . Dat militair spul dat zakt nog steeds in de verkoop prijzen .
Ik ga het toch proberen met spuitbussen acryl . Mooi Grijs is niet opvallend en dan heb ik toch een beetje hufterproof zakkie .
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
De meest gangbare manier om textiel te verven is in een verfbad. Spuiten lijkt me niet zo'n goed idee.
Spuitverf dringt niet in de stof maar komt er hooguit op te liggen. Als het al hecht.
 

Ray

SHTF Expert
Volgens mij pakt textielverf niet echt op die kunstvezel van een rugzak.
Ben toch wel eens benieuwd naar wat er gebeurt als je er een busje autolak overheen spuit, want hierover wordt al jaren geluld en nog nooit zag ik voor en na foto's.

Denk dat het op sommige plekken wel redelijk snel zal slijten, maar daardoor zal wellicht het urban camo effect versterkt worden (elk nadeel heb z'n voordeel). 't Blijft echter allemaal gissen, tot iemand er een tasje oid aan opoffert.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 heb je al wat verfsooten getest?

Nou uhhhh , nee .
Zoals in een ander topic omschreven " te duur en te groot risico bij deze nog nieuwe tas "

Dus niets getest:lol:
En ook in de toekomst ( mocht ik de tas in de tussentijd niet kunnen verkopen ) ga ik het niet doen ..
 
Bovenaan