• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

N3B PARKA ALBERT TURNER ( USAF)

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik heb een wel heel blijde boodschap gekregen , en dat is dat deze mooie warme en in zeldzame bijna Mint staat verkerende Parka voor mij is gereserveerd en uit de verkoop is gehaald .
Een Heuse N3b Parka uit 1956 ( Volgens de Code ) en een Albert Turner productie . Maatje Medium valt bij deze als een Large .
Ik heb de Jas nu een paar keer aangehad en het voelt met deze ijzige wind alsof je behaaglijk voor de Openhaard zit :fluit: Een zeer comfortabele jas uit vervlogen tijden . Voering 60 % Wol met 40 % Katoen . Dit als een mix .
Deze N3b's worden nog steeds gemaakt en kennen vele fabrikanten . Helaas is de kwaliteit achteruit gegaan .
Zo'n oudje bemachtigen is in deze staat een klein wonder . Jas is nooit uitgerukt geweest ! Dit blijkt doordat het kleine papieren labeltje nog aanwezig is . Dit zit met een nietje vast in 1 van de steekzakken .
Tijdens verstrekking werden deze verwijderd .
Jas is totaal niet verkleurd en nergens ook maar een vorm van slijtage of duidelijke gebruikssporen .
Deze eerste producties uit het toen nog zeer nieuwe Nylon , konden slecht tegen UV straling en kregen na blootstelling aan veel zonlicht een paarse gloed .

Deze jas komt uit een Verzameling van een kennis die alles opruimt . Meer dan 25 jaar al in zijn bezit .
Toen ik hem wou terug geven kwam ie met een voorstel .
Voor mij is het gewoon een Prep gerelateerd iets en voor een tijd dat ik misschien veel buiten moet vertoeven in een Koude Periode of een toekomstige Wintertrip naar Noorwegen .

Een goede Outdoor Winterjas is geen goedkope aanschaf en derhalve ben ik er ook blij mee .
Mij kost het tegen die tijd een symbolische bedrag ;)

Maar eerst de Auto voor mijn Vrouw !! Die gaat voor :rolleyes:

Mijn Eerste SELFIE ooit :eek: En de laatste ;)

Even wat Links met info . Derde Link is uit een Topic waar ik eerder het jasje toonde in verband met het Bontkraagje ;)

http://www.thefedoralounge.com/threads/can-someone-help-me-to-date-this-vintage-n3b-parka.79736/

http://www.thefedoralounge.com/threads/usaf-n-3b-parkas-lets-talk-about-them.80005/

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/nep-bondkraagjes-vervangen.3578/

20180223_163624.jpg 20180223_172420.jpg 20180218_163246.jpg 20180223_185921.jpg 20180218_171137.jpg
 
F

frans81

Gast
N3B Parka 2.jpg N3B parka 3.jpg N3B parka.jpg

Even een stukje Tekst uit een Link van de Alpha site . Link sluit ik bij en mag voor verdere info natuurlijk bekeken worden.
Link toont tevens de huidige Generatie jassen

Product History
The first N-3B jackets were produced in the mid 1950s for USAF air crews who were assigned to transport troops in extremely cold climates. The parkas were originally made with a nylon outer shell and lining and a wool interlining. The interlining was changed to polyester batting in the 1970s. The long, sage green jackets became known as the “Snorkel Parka” because the fur-trimmed hood could be zipped right up leaving only a small tunnel for the wearer to look out of. The modern N-3Bs have slant pockets at the chest and flap pockets lower on the coat, and a panel that fastens with loops across the zipper to keep out wind. Today most use synthetic fur around the hood. The N-3B was the first jacket Alpha Industries made for the U.S. government in 1959 and we went on to produce it for the consumer market in the 1980s. In 1993 we introduced new colors including maroon, black and navy blue. Today we make several variations of the traditional N-3B.

http://www.alphaindustries.com/mens-parkas/alpha-industries-n-3b-parka.htm
 
F

frans81

Gast
ha, ha, klopt, ik zat gister wel even op de site te kijken maar kon geen prijs vinden.

Middels Link zie je toch echt 180 $ Staan. Voor een nieuw huidig model .
Jas die ik hier heb en dus in nieuwstaat en uit 1956 is vooral in China een zeer gewild iets . Bedragen ga ik niet noemen . Maar die zijn :eek: hoog .
Eigenlijk is de jas die ik nu krijg een geschenk . Dit gezien het zeer lage bedrag .
En het word uit respect ook een niet te verkopen Item ;)

Mode maakt van sommige kledingstukken Verzamelitems .
 
Bovenaan