• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nederland bereidt zich voor op reële rampscenario’s

Burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen:
Advies van de man achter de noodsteunpunten: ‘Neem weer een vaste telefoon’.

Petroman: neem er dan één met draaischijf, die genereert zijn eigen stroom.
Hopelijk heb je dan ook nog een oude wijkcentrale die dat aankan. Of wacht die gaan we weer reanimeren.....

Gaat kijken waar dichtstbijzijnde postduiven vereniging zit.

Burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen:
Advies van de man achter de noodsteunpunten: ‘Neem weer een vaste telefoon’.

Petroman: neem er dan één met draaischijf, die genereert zijn eigen stroom.
Hopelijk heb je dan ook nog een oude wijkcentrale die dat aankan. Of wacht die gaan we weer reanimeren.....

Gaat kijken waar dichtstbijzijnde postduiven vereniging zit.

Haha nee meneer, het kopernet is weggesloopt dus die vaste telefoon sluit je natuurlijk aan op je router, die 't via glasvezel en internet... oh wacht... :D

De overheid maakt er eindelijk werk van om noodsteunpunten in te richten. Ik zal als er meer over bekend is, de informatie hier posten...

De informatiefolder van de overheid:

Ik heb hem nog steeds niet, maar de pdf al wel geopend. Denk dat ik hem retour afzender stuur. Dat ge-je, jouw of jij... vind ik als oud mannetje best wel ordinair klinken vanuit de overheid... jammer, het leest gewoon 'goedkoop', als een school werkje.

Ik heb hem nog steeds niet, maar de pdf al wel geopend. Denk dat ik hem retour afzender stuur. Dat ge-je, jouw of jij... vind ik als oud mannetje best wel ordinair klinken vanuit de overheid... jammer, het leest gewoon 'goedkoop', als een school werkje.

Serieus? Ik vind het juist afschuwelijk als mensen "u" tegen me zeggen. Ik ken eigenlijk niemand die dat fijn vindt, de reactie is meestal "zie ik er ZO oud uit!?". Grappig dat er schijnbaar nog wel mensen zijn die zich een "u" vinden, ipv gewoon een "je".

:oops: even off topic

Ha nu zijn we natuurlijk ook op leeftijd, alhoewel dat niet zo voelt, maar als een snotneus respectloos is, zijn wij als stel geheel eens met @joepmeloen.

Bvb onze heer @vheeswijk die maar een paar jaren ouders is dan ons, die zouden wij nooit op die manier aanspreken, de man verdient respect en is waardig, en heeft zijn strepen zeker verdient.
Ik heb zo'n vermoeden dat @Stuudje er ook zo over denkt, en meer leden.

Ik spreek mijn werkgevers en (nieuwe) klanten ook altijd aan met U. Zo ben ik opgevoed.

Anekdote, Het bedrijf waar mijn vader werkte werd overgenomen door een jongere persoon.
Deze stelde zich aan mijn vader voor als “Arie” , mijn vader schudt hem de hand en stelt zich voor als “de Vries”.
Waarop Arie vraagt naar zijn voornaam. Het antwoord; “Mijnheer de Vries” 🤣

Hij ging ook altijd in pak naar het werk, dat zie je nu nog maar zelden.

Goed, dat was ff off-topic.😜

Laatst bewerkt:
Serieus? Ik vind het juist afschuwelijk als mensen "u" tegen me zeggen. Ik ken eigenlijk niemand die dat fijn vindt, de reactie is meestal "zie ik er ZO oud uit!?". Grappig dat er schijnbaar nog wel mensen zijn die zich een "u" vinden, ipv gewoon een "je".

Ja ik ben serieus,

Als iemand me aanspreekt met je of jouw helemaal prima dat maakt deze oude knar echt niets uit.
Maar ik verwacht vanuit de overheid wat professionele corresponde, die met respect voor de ontvanger is geschreven en dan zou het niet misstaan om in de U vorm mensen aan te spreken. Ik denk dat het ook een sterkere boodschap is omdat als jongeren met U aangesproken worden er iets getriggerd wordt waardoor ze even scherp worden en de 'ernst' van het geheel beter tot zich nemen. "Hij spreekt me aan met u, even opletten dus, want dit is serieus / belangrijk."

Ouderen zijn niet echt de doelgroep verwacht ik, maar je brengt de boodschap wel op een respectvolle manier voor ouderen die er wel aandacht aan hechten. Zoals ik al zei het leest als een middelbaar schoolproject.

Ook Albert Heijn besteed aandacht aan Noodpakketten (preppen)

Noodsituatie? Zo bereid je je voor​

In een wereld waarin we dagelijks vertrouwen op stroom, water en voedsel, is het bijna niet voor te stellen hoe het zou zijn zonder deze basisvoorzieningen. Toch kan een noodsituatie, zoals een zware storm of langdurige stroomuitval, ervoor zorgen dat je plotseling zonder komt te zitten. Daarom is het belangrijk om voorbereid te zijn en ervoor te zorgen dat je minstens 72 uur op eigen kracht kunt overbruggen.
https://www.ah.nl/inspiratie/goed-om-te-weten/wees-voorbereid-op-een-noodsituatie

Jumbo nu ook....

Noodpakket​

Met een noodpakket ben je goed voorbereid op rampen, calamiteiten of noodsituaties. In dit lijstje vind je onder andere producten die lang houdbaar zijn.
https://www.jumbo.com/lijstjes/68a43d030cda3d5192f0191b?offset=25

Terug
Bovenaan